Inlägg från: mooogn |Visa alla inlägg
  • mooogn

Vad ska Ni äta idag? Part 16

miss Y skrev 2008-02-28 14:38:00 följande:
    har kollat lite recept, nyfiken på att testa ngt nytt, vegetariskt: linsröra och kanske lägga det i paprikahalvor med lite ost i ugnen, sedan ha lite yoghurt till och råris.ska bara orka ta tag i mitt liv lite *suck*
    Det låter jättegott!
  • mooogn
    miss Y skrev 2008-02-28 14:44:17 följande:
    mooogn:ja det tyckte jag med, ganska mkt ingredienser men jag har mkt hemma. ska bara orka, jag har varit sjuk sen i söndags å är såååå less på allt. orkar inget men sååå uttråkad.. va gör man???
    En stor koffein-shot och se'n på det!
  • mooogn

Det blev tröstätarmat: Pannkakor med grädde och sylt... (Barnlediga så vi behövde inte föregå med gott exempel...)

• mooogn

Makens julklapp från chefen var ett presentkort hos en fiskhandlare här i centrum. Idag ska det kortet utnyttjas. Har beställt ett av deras "helgpaket" som tydligen innehåller en
    kokt hummer
    (urrrk! Den får maken käka upp! ), ½ kg färska räkor, romsås, två skivor oxfilé, laxpaté, aioli samt vitlökssmör. Íkväll blir det skaldjur och fisk (samt avocado och hembakat vitlöksbaguette), imorgon tar vi köttet.

• mooogn
    malla skrev 2008-02-29 15:33:30 följande:
    Här ska vi äta heta piroger med chillimorötter och citroncemefraiche.
    Det låter jättegott Hur gör du chilimorötterna?
  • mooogn

Ikväll blir det fiskgratäng med dill- och räksås samt en krans av smaskigt potatismos. Allt hemmagjort, naturligtvis

• mooogn

Jag åker strax iväg till skolan och har förberett pastagratäng och hemgjorda köttbullar till resten av familjen.

• mooogn

8-åringen ska ha tjejmiddag ikväll så hon har bestämt tacos... *S*

• mooogn

Det lutar åt paj ikväll. Antagligen stoppar jag i skinka och broccoli eller spenat.

Svar på tråden Vad ska Ni äta idag? Part 16