-
Har inget recept utan gör i huvudet. Skär fläskfilé i skivor och bryner i stekpannan. Sen gör jag små smördegsknyten där jag stoppar in två skivor fläskfilé i varje knyte och toppar med cantadouost. Sen in i ugnen tills knytena får färg, ca 15-20 minuter.lokacitron skrev 2008-02-29 10:45:44 följande:hur gör du den?
-
Lunch: Köttbullar och makaroner
Middag: Vet ej vad det blir. Vi ska på 60-årsmiddag hos släkten så det blir säkert något smarrigt.
-
Lunch: Korv med pommes
Middag: En jättegod fiskgratäng med hemmagjort mos, torsk, hummersås, toppad med färska räkor
-
Spaghetti och köttfärssås
-
Limekyckling med kokt eller pressad potatis. Dottern får spaghetti och köttfärssås.
-
Trist Mumu! Jag blir oxå skitirriterad när det inte blir som man tänkt sig.
I dag blir det något så enkelt som stekt falukorv med pasta.
-
Får man fråga varför du ska steka både falukorven OCH moset? Bara lite nyfikenmiddiz skrev 2008-03-05 13:17:32 följande:Falukorv i ugn och potatismos till sambon o dottern, stekt falukorv och stekt potatismos till mej
-
Nix, har aldrig provatmiddiz skrev 2008-03-05 13:55:52 följande:Har du aldrig ätit stekt potatismos med lingon? Det måste du prova då! Såå underbart gott, men det ska stekas utan nåt flöt i pannan annars blir det inte gott!
-
Fiskpinnar med mos
-
I går käkade vi tortilla. Vi passade även på att laga korvstroganoff med ris som vi kan värma till middag i dag. Orkar inte laga mat i dag eftersom vi ska ha 2-årskalas i eftermiddag. Då bjuds det på korv med bröd och tillbehör, tårta och kakor.