• MinaHjältar

Vilket hundfoder?

Vilket hundfoder använder ni till era hundar? Skriv även varför ni använder just det fodret och om ni är nöjda med det.

Vill ni så kan ni även skriva vad ni har för hund och hur mycke den aktiveras.

Vi använder Eukanuba till våra.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-01-03 15:30
    Vi är nöjda med vårat foder och hundarna mor bra av det

• Svar på tråden Vilket hundfoder?
  • Poffan

Royal Canin labradorfoder, de är de enda maten(av dom vi provat) som Månster kan äta utan att få massa eksem. Vi är nöjda eftersom Månster är nöjd och mår bra.

• linjes

Siberian husky valp 6 månader aktiveras just nu med 4 långa promenader per dag,nästa vinter ska han få börja jobba lite drag...

Han äter doggy canin just för att uppfödaren rekomenderade det o för att det fungerar bra för hans mage,han va magsjuk i en vecka när vi hade fått honom precis så jag ger honom inte massa annat som rester med starka kryddor o skit i,vill inte ha en sjuk valp igen lite hönsigt kanske men men

• Atta

Min hund äter royal canin giant. Han åt ett annat förut men fick mycket gaser som var väldigt illaluktande. Gick inte att vara i samma rum då.

• linjes
    linjes skrev 2008-01-03 15:32:29 följande:
    Siberian husky valp 6 månader aktiveras just nu med 4 långa promenader per dag,nästa vinter ska han få börja jobba lite drag...Han äter doggy canin just för att uppfödaren rekomenderade det o för att det fungerar bra för hans mage,han va magsjuk i en vecka när vi hade fått honom precis så jag ger honom inte massa annat som rester med starka kryddor o skit i,vill inte ha en sjuk valp igen lite hönsigt kanske men men
    Jag skrev doggy canin men menade royal canin=)
  • rallyrut

De äter purina pro plan...fungerar bra. Hade förut royal canin men den yngsta fick eksem när hon slutade med junior fodret och hade fått börja med adult så då bytte vi till purina åt båda, nu kliar sig ingen...

• Chanteuse

Vi ger Orijen till våra Bordercollie. Gav Royal Canin innan men Orijen kändes bättre, mer kött inga spannmål. Hon är än bara 6 mån, så det är inte så mycket aktivering än, träning o promenader.

• Kickiliina

Våra hundar har ätit frysfoder i 15år och mår prima på det..
    Alltså sk. Minkfoder som består av slaktavfall samt rätt sammansättning av vitaminer och mineraler...
    Inga konserveringsmedel här inte!!!!!

• Kickiliina

Ska kanske tillägga att maten heter TRAJ och tillverkas i Ramsele

• MinaHjältar
    Svar på #8
    Lucas o Liams mamma skrev 2008-01-03 16:05:21 följande:
    Ska kanske tillägga att maten heter TRAJ och tillverkas i Ramsele
    Kan man läsa om de fodret på nätet? När jag sökt på Traj så får jag bara fram telefonnummer dit, skulle vilja ha lite info om fodret.
    Mina små troll
  • Kickiliina

Ring och prata med dom så får du veta mer

Svar på tråden Vilket hundfoder?