• MinaHjältar

Vilket hundfoder?

Vilket hundfoder använder ni till era hundar? Skriv även varför ni använder just det fodret och om ni är nöjda med det.

Vill ni så kan ni även skriva vad ni har för hund och hur mycke den aktiveras.

Vi använder Eukanuba till våra.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-01-03 15:30
    Vi är nöjda med vårat foder och hundarna mor bra av det

• Svar på tråden Vilket hundfoder?
  • flowerLowa

min vovvsing får MAGNUSSON  MEAT  AND  BISCUIT.
    ett kravmärkt foder som innehåller riktigt svenskt kött och grönsaker som är stenugnsbakat. Inga konserveringsmedel eller köttmjöl. Elliot älskar det och magen mår prima av det!! Inte heller speciellt dyrt!

www.hundmat.com

Ingen människa äger hela sanningen, bara en tolkning av den
  • ModestyB

Kan rekommendera Bravo färskfoder. Har en högaktiv boxer som gärna matvägrar, men det har aldrig hänt med färskfodret. Då har han tidigare ätit Royal Canin Maxi och Magnusson (junior).

Färskfoder brukar säljar via återförsäljare och inte sällan gå att få hemkört. Man söker på närmsta återförsäljare på ex. Bravos hemsida.

• Cilla R

Vår labbe får Magnussons Meat and Bisquit, det är det enda fodret som hans mage tål. Vi bor dessutom 10 min från fabriken så det är toppen
    Vår mops får Royal Canin junior, men jag tror vi ska byta till Orijen när säcken är slut för jag tycker att hon fiser väldigt mycket.

Mamma till Néa och Ophelia!
  • MinaHjältar

vi bor på Gotland så här är de mycke svårare att få tag på saker, utbudet är inte speciellt stort här.

Mina små troll
  • dellelgarin

Tipsa!!! de har klass färskfoder i butiken på söder

Själv försökte jag ge min hund högklassigt foder, men fick inte henne att varken äta eller se ut om en hund (benrangel) Efter många turer med foder så äter hon idag Doggy professional. (den svarta supersäcken) och mår prima, vilket faktiskt visat tycker jag att dyrast är inte automatiskt bäst, utan det skiljer såå mycket på individer.

Jag ger båda hundarna samma foder och kompletterar med färsk, klass under träning och tävling.

MinaHjältar skrev 2008-01-05 09:38:12 följande:
    vi bor på Gotland så här är de mycke svårare att få tag på saker, utbudet är inte speciellt stort här.
  • MinaHjältar

en kompis till mig har en labbe som äter dogman dinner som typ är den billigaste hundmaten i affären och hon har ovanligt blank och fin päls för att va labbe, hennes uppfödare är helt farsinerad av hennes fina päls m.m och det har gått jättebra för henne på utställningar me, så det är inge fel på billig mat heller, men våra äter inte de och dom får massa mjäll m.m av dom.

Vad heter den butiken på söder?

dellelgarin skrev 2008-01-05 10:42:35 följande:
    Tipsa!!! de har klass färskfoder i butiken på söder Själv försökte jag ge min hund högklassigt foder, men fick inte henne att varken äta eller se ut om en hund (benrangel) Efter många turer med foder så äter hon idag Doggy professional. (den svarta supersäcken) och mår prima, vilket faktiskt visat tycker jag att dyrast är inte automatiskt bäst, utan det skiljer såå mycket på individer.Jag ger båda hundarna samma foder och kompletterar med färsk, klass under träning och tävling.
    Mina små troll
  • MinaHjältar
    dellelgarin skrev 2008-01-05 10:42:35 följande:
    Tipsa!!! de har klass färskfoder i butiken på söder Själv försökte jag ge min hund högklassigt foder, men fick inte henne att varken äta eller se ut om en hund (benrangel) Efter många turer med foder så äter hon idag Doggy professional. (den svarta supersäcken) och mår prima, vilket faktiskt visat tycker jag att dyrast är inte automatiskt bäst, utan det skiljer såå mycket på individer.Jag ger båda hundarna samma foder och kompletterar med färsk, klass under träning och tävling.
    Jag hittade butiken på nätet, men har dom de inne eller måste man beställa av dom?
    Mina små troll
  • dellelgarin
    MinaHjältar skrev 2008-01-05 10:49:57 följande:
    Jag hittade butiken på nätet, men har dom de inne eller måste man beställa av dom?
    Potpurri tror jag att den heter, är en mycket trevlig man som driver.
    De har hemma, men om man vill ha mycket på en gång skall man nog gärna ringa och beställa, för han tar hem efter önskemål.

Men jag har köpt kartonger där, men ibland kan det vara slut och lite väntetid. Så för att vara säker kan man ju beställa, om man har långt att köra eller så. Han säljer både hel och halvfoder.
  • MinaHjältar

Vad kostar det hos honom då?

dellelgarin skrev 2008-01-05 10:53:13 följande:
    Potpurri tror jag att den heter, är en mycket trevlig man som driver.De har hemma, men om man vill ha mycket på en gång skall man nog gärna ringa och beställa, för han tar hem efter önskemål. Men jag har köpt kartonger där, men ibland kan det vara slut och lite väntetid. Så för att vara säker kan man ju beställa, om man har långt att köra eller så. Han säljer både hel och halvfoder.
    Mina små troll
Svar på tråden Vilket hundfoder?