• m1n3rv4

    gravid efter spiral på 1a försöket?

    Hej ni gravida och andra!
    Vet inte om detta är rätt under grupp men gör ett försök..
    Jag leter solskenshistorier om er som hade spiral och blev gravida på första försöket utan mens emellan helst

    Jag hade sex den 1a januari och plockade ut min spiral den 2a och fick då besked om att jag då hade ÄL..
    Kan man bli gravid utan mens emellan?
    När jag man då testa tidigast då mensen vart knepig och lite oregelbunden med spiralen

  • Svar på tråden gravid efter spiral på 1a försöket?
  • m1n3rv4

    norea: Japps och den dagen då jag hade ÄL så togs den ut, dvs dagen innan ÄL så hade vi sex(hormonspiral) ÄL dagen så togs den ut

  • memlan

    Min bm sa att vi skulle vara väldigt noga med att skydda oss när jag tog ut min enligt henne). Vi skulle gifta oss några veckor senare och har spydde mig igenom första graviditeten så jag ville verkligen inte vara gravid på vår bröllopsdag.
    Jag blev gravid på första försöket efter det men det var ju eg. två månader senare.

    Lycka till.

  • memlan
    memlan skrev 2008-01-04 21:01:30 följande:
    Min bm sa att vi skulle vara väldigt noga med att skydda oss när jag tog ut min enligt henne). Vi skulle gifta oss några veckor senare och har spydde mig igenom första graviditeten så jag ville verkligen inte vara gravid på vår bröllopsdag.Jag blev gravid på första försöket efter det men det var ju eg. två månader senare.Lycka till.
    ...skydda oss när jag tog ut min hormonspiral, man kan bli gravid genast (enligt henne)

    skulle det stå
  • m1n3rv4

    åh tack memlan

    Är det lättare at bli gravid direkt efter pga hormonerna el svårare? har hört att det kan va lättare att bli gravid direkt efter mf vet att detta inte är samma grej men det e ju hormoner iblandat i spiralen äähh jag svamlar*ber om ursäkt*

  • memlan

    I så fall är det nog svårare eftersom det i hormonspiralen är hormoner som ska "störa" så att man inte ska bli gravid. Men vid mf kanske man kan ha graviditetshormoner kvar i kroppen som hjälper ägget att fästa...

  • m1n3rv4

    hum ok..tack iaf då slutar jag hoppas nu*suck*
    men hormonet skulle typ va ute ur kroppen inom ett par dygn

  • memlan

    Hoppas ska man aldrig sluta med. Men antagligen får du räkna med att det tar någon/några månader att få "plus på stickan".
    Hur som helst, lycka till.

  • Joso

    Jag har tyvärr inga erfarenheter kring den här frågan att kOmma med! Har själv typ samma fundering.

    Jag plockad ut mm spiral för 5-6 veckor sen. Fick mens 4 dagar senare och hade massa sex dagarna innan äl. Igår (8/5) skulle mensen kommit.

    Tog gravtest idag, men Neg!

    Jag undrar mer om ett graviditets test kan visa "fel" efter spiral?

  • Joso

    Nu har jag fått 3dje mensen sen spiral uttagningen... Suck!!!


    ?Sara 2003 & Noel 2007?
  • Altezza

    Jag fick aldrig min mens efter uttag av kopparspiral...blev gravid med en gång. Och har idag världens finaste dotter {#emotions_dlg.flower}

  • Joso

    Det funkade efter ett tag!!! Nu är vi gravida!! Tog 5 månader :)! Men det var det värt :)


    ?Sara 2003 & Noel 2007?
  • Edzy

    Grattis Joso:)


    ....september 2008 tog jag ut en hormonspiral som jag hade haft i 4år. Tre veckor senare hade jag en + på stickan:)


    lille man är idag 3år och är världens finaste och gladaste pojk.


     

  • Joso
    Edzy skrev 2012-08-28 17:38:46 följande:
    Grattis Joso:) ....september 2008 tog jag ut en hormonspiral som jag hade haft i 4år. Tre veckor senare hade jag en + på stickan:) lille man är idag 3år och är världens finaste och gladaste pojk.  

    Vad härligt!! Jag är nu i v 20 med mitt tredje barn. På måndag har jag rul..
    ?Sara 2003 & Noel 2007 & bebis 2013?
Svar på tråden gravid efter spiral på 1a försöket?