Svullen mage?
Jag undrar bara om det är någon annan som haft en väldans svullen mage som ett gravsymtom innan ni plussat?
Jag undrar bara om det är någon annan som haft en väldans svullen mage som ett gravsymtom innan ni plussat?
Jag har läst i en del "äldre" trådar om folk som varit riktigt svullna om magen och att det sen visats sig vara en bebis där inne. Finns även en del bilder :) Kan vara kul å jämföra lite, ger ju lite hopp
Hej
Jag är gravid i vecka 5 och har mkt svullen mage på em/kväll. Då syns det verkligen! har för övrigt inga andra symptom..
Hej! Är i vecka fem men min mage ser ut som den är i vecka 16. Lite jobbigt när man inte vill avslöja nyheten än. Hoppas att det lugnar ner sig.
Jag hade svullen mage och "mensvärk" från ÄL till BIM (i båda mina graviditeter). Annars har jag bara lite ont 1-2 dagar innan mens, är nu i v.7
Då finns det hopp trots mensvärk??? Är på BIM -4.
Jag har svullen mage och en massa andra konstiga symtom (som jag även hade när jag vänta sonen). Ska testa mej imorn, och om jag får plus så ska jag enligt uträkningar gå in i vecka 6 imorn..
Jag ska ha mens nästa vecka, men misstänker redan nu att jag är gravid. Kom lite rosa på pappret när jag var på toa i måndags, o då var det ca 7 dagar sen jag hade ÄL, så jag anar att det var en nidblödning. Kom inget mer blod alls sen.
Idag är min mage så svullen så jag kommer knappt i jeansen - som jag kunde ha för nå'ra dagar sen. Var t.o.m svullen imorse - jag som annars är rel platt om magen på morgnarna annars.
Har varit gravid 3 ggr förut (varav de 2 senaste gångerna slutade med mf..), o det har varit likadant de 2 sista gångerna - magen svullnade upp direkt!!
Litens mamma skrev 2008-01-09 19:18:08 följande:
En liten fråga.. Varför testar man med ÄL? Är det samma hormos som ger utslag om man är gravid? Nyfiken.. :)
Nu har min mage också börjat svullna, mest på kvällarna... Hur går det med de svullna magarna för er andra? Någon som plussat?
Hej hej!!! Min mage har oxå svullnat men den känns hård!!! Ingte slapp hoppas på ett + annars har man käkat för mycket julköttbullar hihih hi. Men undra om det är vanligt att magen svullnar upp en dryg vecka innan BIM om man är gravid?
qontricas: På mig svullnade magen upp ca en vecka innan BIM; men nu tycker jag att den har gått ner. Har BIM på onsd, o det enda jag känner nu är mensvärk o så har jag varit illamående flera dagar, men det kan ju bero på nå't annat.
Hade vad jag trodde var en nidblödning för exakt en vecka sen (7 dagar efter ÄL), men det kan ju oxå ha varit nå't annat..
Oj vad konstigt det blev... Sorry...
Det är jag som svarat på varför jag använde ÄL-test här ovanför med. Försökte citera två inlägg efter varandra, gick tydligen inte så bra...
Någon med svullen mage där svullnaden lagt sig? Eller har den bara fortsatt efter att ni plussade?
Min har börjat lägga sig lite, inte lika svullen längre... så jag börjar tappa hoppet för den här gången.
Kanska ska tala om att jag har väldigt svullen mage, men de har ja fått nu den senaste veckan.. inget kul alls!! Sen ska vi inte tala om illamående ens, fyyy.. men inget ont som inte har nåt gott med sig :)