• Molfel

Svullen mage?

Jag undrar bara om det är någon annan som haft en väldans svullen mage som ett gravsymtom innan ni plussat?

• Svar på tråden Svullen mage?
  • Molfel

Mayia1, har du några mer symtom på att du skulle vara gravid?

Även om jag bara är skenis så ska jag hålla tummarna för att du plussar

• mayia1

Tack Molfel, vad söt du är. Jag kan hålla tummarna för dig också, hihi...
    Mina bröst har växt lite och ömmar, men det gör de alltid innan mens. Jag har däremot haft mer känningar ifrån magen än vanligt, men det är ju inte konstigt så svullen som den är.
    Läste att du haft som "mini-mensvärk", det har jag också känt men inte varje dag.

Kan nog lika gärna vara skenis jag med.

Lyckades iallafall skrämma mannen här igår när jag var tvungen att leta upp en större kjol att ta på mig när vi skulle iväg på middag hos svärföräldrarna, hihi...

• Molfel

Ja..jag har haft lite som mini mensvärk. Ömmande bröst som många andra säger att de fått innan det visats sig att de varit gravida.. det har inte infunnit sig förrän idag. Fast att det kom idag kan lika gärna betyda att mensen är på ingång *grr*..brukar ha det så då. Däremot har jag börjat kunna ana lite mer blodådror på brösten men återigen, vem vet det kanske alltid blir så inna jag ska ha mens..vad vet jag :P

Man har ju inte direkt super kol på hur kroppen reagerar innan mens, eller inte jag iallafall med blodådror på brösten å sånt där..

Har du och din man/kille(?) försökt länge?

Det där med att ha svårt å komma i sina vanliga kläder känner jag igen, själv springer jag bara runt i mjukisbyxor, kanske visserligen inte passar sig så bra om man ska på middag hos svärföräldrarna *fniss*..

• mayia1

Nä, jag har inte heller koll på hur stora mina bröst brukar bli eller hur ådriga de brukar bli.
    Jag och maken (gifte oss i september faktiskt, hihi) är inne på fjärde försöket bara. Hur länge har ni hållit på?

Jag tänkte hålla mig från att testa innan mensen uteblir, tror att det är lätt att fastna i "test-träsket" . Du?

• mayia1

Läste igenom vad jag skrivit i mitt första inlägg nu. Inte nog med att det kom med tre gånger, jag har ju dessutom skrivit fel... Är virrighet tecken på graviditet eller hur är det nu igen ?

BIM 13/1 skulle stå det, inget annat.

• Molfel

Jag och min pojkvän har inte direkt "börjat" försöka än. Vi har varit tillsammans i 6 år och han är mitt allt!

För ett tag sedan bestämde vi oss för att börja använda oss av säkra perioder för att jag skulle slippa alla hormoner och för att jag fick obehag efter att vi använt kondom. Samtidigt kom vi fram till att blir det en bebis så blir vi lyckliga över det och blir det inte så är det oxå okej. Hela bebis-grejen skrämmer min sambo lite mer än vad de gör med mig. För mig är barn anledningen till att jag har blivit satt här på jorden Låter kanske lite fånigt men det känns så..

Men så detta kan vara vårt "första" försök kan man säga :)

Jag har dock tidigare varit med om en abort när jag var 15 år, är 21 idag. Då blev jag gravid trots att vi använde kondom *rullar med ögonen*, så säkert var det..
    Så med lite tur så har jag kanske lika enkelt å bli gravid denna gången. Jag kan tänka mig att aborten gjort att barn har blivit en ännu större del av mitt liv, men det var mycket otäckt i samband med det och jag tror det är därifrån min sambos rädsla kommer. Men han har sagt att han skulle bli lycklig om jag var gravid och att han skulle bli världens bästa pappa
    Det är ju en bra inställning

Men vi får väl se vad som händer..

Men tillbaka till graviditetssymtom, jag har nog läst om alla symtom som finns, allt från ömma böröst till nysningar och nästäppa!?
    Vad ska man tro? *fniss*

• nyfiken och otålig
    mayia1 skrev 2008-01-07 19:39:10 följande:
    Jadå här är en till med samma undringar! Har BMI 13/12 och brukar aldrig ha så här svullen mage. Kan knappt ha på mig mina vanliga jeans. Fick byta om till mysbyxor nu när jag kom hem från jobbet...Gaaa, att dagarna fram till BIM går så långsamt!
    Hehe, har samma BIMdag som dig och exakt samma symptom. Bytte oxå om till mysbyxor igår när jag kom hem från jobbet. MAgen är så spänd och öm hela tiden.
  • mayia1

nyfiken och otålig skrev 2008-01-08 09:19:33 följande:

Hehe, har samma BIMdag som dig och exakt samma symptom. Bytte oxå om till mysbyxor igår när jag kom hem från jobbet. Magen är så spänd och öm hela tiden.
    Välkommen till klubben för oss med svullna magar
    Hade ju varit kul om någon som verkligen vet att hon är gravid hade haft svullen mage också. Inte bara vi som inte vet än...
  • Puma80

Hej på er!!

Jag hoppar väl in här lite då..
    Min mage är svullen kan man säga, för att inte tala om gasig.. haha
    Trevligt!? NOT!!

Är i vecka 5 nu och det har kommit nu som först...

Kände inget märkvärt i magen tidigare, bara massa annat.. :)

Håller tummarna för er iallafall!!!

Svar på tråden Svullen mage?