Inlägg från: Anonym (tjockis!) |Visa alla inlägg
  • Anonym (tjockis!)

Sambokilon?

Nå, är det fler än jag som drabbats av dessa förkastliga sambokilon??

Ser på bilder tagna en vecka innan jag och min pojkvän blev tillsammans (och ungefär två veckor innan vi inofficiellt flyttade ihop) och slås av hur mycket smalare jag var!

Har alltid tyckt att jag var en tjockis, men inte alls då, jämfört med nu!!

Jag har garanterat gått upp minst 20 kilo! Vägde mig inte då men det ser ut som så! Väger tresiffrigt nu.. huvaligen!

Hur har ni haft det? :)

Jag jobbar på det dock! Neråt, alltså!

• Svar på tråden Sambokilon?
  • Anonym (tjockis!)

härligt!.. vill jag väl inte säga, för det är det ju inte, men roligt att det är fler än jag, haha!

vi har börjat gå på friskis tillsammans så nu ska vi hjälpas åt att få bort kilona också! (sambon har också gått upp en massa!)

några som vill peppas i bortschasandet av sambokilon? :)

• Anonym (tjockis!)

sweet! it's a deal!

flera??

Anonym skrev 2008-01-06 16:25:00 följande:
    jag vill gärna peppas och ge pepp ;)
  • Anonym (tjockis!)

självklart! alla är välkomna! :)

bara det är "samborelaterat" haha :P

Anonym (mika) skrev 2008-01-06 16:27:16 följande:

Skulle också vilja vara med för att ge o få stöd. Själv har jag gått upp fem kg o vill gärna sätta stopp innan det bli 55 eller nått. Går hemma o är sjukskriven så nån hård träning kan jag inte med. Men har faktist börjat med pilates o kommer försöka komma ut på promenader lite då o då.
  • Anonym (tjockis!)

mm.. tycker också att det är skönt att man inte är ensam uppgåare i förhållandet! :P

min sambo är för svag.. om jag kan säga "du.. vore dt inte mysigt med lite chippan å dippan ikväll" så säger han bara ja! han slår mig inte i huvet! haha:P

hugskott skrev 2008-01-06 16:42:00 följande:
    Håller med mika, har också en sambo som tycker det är "bra att ha saker hemma". Jag kan verkligen inte bara ha en skål godis el likn stå framme och bara ta en bit ibland! Och jag kan höra chipsen ropa ifrån skåpen.. ät mig.. Men sambon har också gått upp massor i vikt, skulle vara jobbigare om det bara var jag som gått upp..
  • Anonym (tjockis!)

jepp. ett syndrom med symptom!

är mycket gladare än innan honom, men även mycket tjockare! man får ta det onda med det goda men man kan ju ändå göra ett ärligt försök att ändra på något som man inte riiiktigt gillar!

Anonym skrev 2008-01-06 18:45:37 följande:
    Sambosyndromet, jo man tackar! Jag har förvisso fött två barn men det är ingen ursäkt! Jag hade gått upp lite i vikt redan innan jag blev gravid och när jag blev gravid unnade jag mig en hel del gott... Min sambo har gått upp 15 kg. Han är ganska muskulös och breda axlar så jag har inte tänkt på det men när han sa det själv så såg jag verkligen att han också har lagt på sig lite.
  • Anonym (tjockis!)

välkommen in i gänget! :)

• Anonym (tjockis!)

härligt!

jag sitter med en tallrik banangröt och har kokat ägg! ska verkligen börja äta frukost!! har slarvat otroligt med det tidigare, men nu ska jag skaffa vettiga vanor! :P

• Anonym (tjockis!)

ja, jag avskyr all gröt, havregryns mest! men jag mosar två bananer med två msk krossat linfrö och en halv dl fil! det är min gröt det! :) och två frukter avklarade på en gång! :)

men jag får magknip av bananer på fastande mage så jag får nog leta något annat i längden! :P

• Anonym (tjockis!)

hur gör du?? :P

Trollmamma07 skrev 2008-01-07 09:08:00 följande:
    Här är en till som gick upp ca 10kg under loppet av 6 månader pga "samboskap" och sen ytterligare 14 pga graviditet. Men nu har 20 av dom försvunnit. Så är "bara" 20 till haha
Svar på tråden Sambokilon?