• Caranlachiel

Främst anledningen till klackskor?

*nyfiken*

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-01-07 10:42:01:
    Själv är jag nog egentligen lite för lång för klackskor. Är 174 cm lång och blir uppåt 185 med vissa skor jag har. Men ääälskar klackskor! Tycker det är så himla snyggt, men framför allt känner jag mig så kvinnlig med klack.

• Svar på tråden Främst anledningen till klackskor?
  • Banana82
    Zimlis skrev 2008-01-07 19:13:39 följande:
    Ja det finns faktiskt klackskor som är riktigt bekväma - jag har gjort missen att köpa skor enbart pga att de va snygga, det gör jag aldrig om!Mina senaste inköpta stövlar har en klack på 7,5cm (mätte nyss ) och de sitter som gjutna på mina fötter *love mina stövlar*
    visst, efter sådär 3 timmar på dansgolvet känns det med de felsta klackar men att gå runt i mina är aldrig problem, och då har jag inga under 10 cm
  • Meline

Flera alternativ. Det är snyggt, man blir längre, man får snyggare ben, det är bekvämt, jag är van, och det känns kvinnligt.
    Platta skor är helt enkelt inget för mig.

• Zimlis

Klart att det känns att gå runt en hel dag, men det är ju skillnad på att kännas och på att hålla på att avlida pga "döda fötter"

tycker mina 7,5 är fullt tillräckligt - skulle bli för lång med högre klackar (men det är ju jag det)

Banana82 skrev 2008-01-07 19:22:40 följande:
    visst, efter sådär 3 timmar på dansgolvet känns det med de felsta klackar men att gå runt i mina är aldrig problem, och då har jag inga under 10 cm
  • Shaun the sheep

Men hur lär man sig egentligen att gå i högklackat? Alltså, hur får man bort den där brännande känslan i trampdynorna? :S

Vilmer ♥070529♥
  • AnnaH

För att det är snyggt, kvinnligt OCH bekvämt. Röstade dock på kvinnligt då det nog är den allra främsta anledningen. 
    Jag går mycket sällan i lågskor då jag tycker det är skönare med klack, gärna minst 7 cm. Går dock inte i stilettklackar då jag inte tycker det är lika bekvämt.

v.23
  • Banana82
    Zimlis skrev 2008-01-07 19:28:20 följande:
    Klart att det känns att gå runt en hel dag, men det är ju skillnad på att kännas och på att hålla på att avlida pga "döda fötter"tycker mina 7,5 är fullt tillräckligt - skulle bli för lång med högre klackar (men det är ju jag det)
    *s* och jag tycker jag kunde bli längre än jag blir med 10 cm, och med ordinarie klackhöjd (10 cm) så är jag ändå 1,78 och tycker jag är kort
  • AnnaH

Mina vardagsfavoriter (klickbar bild). Går mest i de fodrade, bak till höger, just nu. Annars är de från Björn Borg, fram till höger, mina absoluta favoriter. Sprang i dem minst 12 timmar per dag under en hel vecka i London utan minsta bekymmer. Inte ens en liten blåsa.

160_6063.JPG

v.23
  • Banana82
    dollheart skrev 2008-01-07 19:32:02 följande:
    Men hur lär man sig egentligen att gå i högklackat? Alltså, hur får man bort den där brännande känslan i trampdynorna? :S
    det får man aldrig helt, det ingår , geldynor hjälper till stor del
  • Lilli77

For massa olika anledningar... Det ar snyggt (rostade det!), battre hallning, langre ben, langre hela jag! Men mest for att det ar snyggt, kvinnligt och for att de flesta av mina klader passar bast med hoga klackar.

Min blogg om allt möjligt: parislisa.blogg.se/
  • jenni82

för det är snyggt! är 174 lång och tycker om att jag blir över 180 med klackskor!

drabbad av Engla - kärlek! // here by my side a new color to paint the world
  • My sunshine
    dollheart skrev 2008-01-07 19:32:02 följande:
    alla högklackade fårman det inte av vissa är jätte behagliga att gå med gäller bara att prova sig fram
  • Shaun the sheep

Tack alla ni som hjälpt mig med svar :)
    Jag har gått i converse och vans i större delen av livet, men nu kanske det är dags att lära sig Efter snön vill säga. Vill helst ha alla ben hela :P

Vilmer ♥070529♥
  • Prisssan

Jag älskar klackskor! Jag är 182 cm men använder ändå klack, kanske inte tio cm men fem sådär är helt ok.
    Skulle inte sluta använda klack bara för att jag är lång.

Letar efter förståndet...
  • Eisa

Det är jättefint men jag får så in i helvete ONT av dem!

• LaFontaine

Jag använder klackskor för att det är snyggt och bekvämt. Jag får galet ont i ryggen av att gå i platta skor och måste ha minst fem centimeter klack för att det inte ska göra ont. Dessutom är mina hälsenor väldans korta efter tio år på höga klackar

• glasbubblan

Det är snyggt och så gör det underverk med benen. Tycker att det är bekvämt också (men det är nog en vanesak). Det är i alla fall inte för att bli längre. Är 175 cm, så jag har längd så jag klarar mig.

Svar på tråden Främst anledningen till klackskor?