• Heroine

Florida-tips

Funderar på att åka till Florida i mars/april, ca två veckor. Har en massa funderingar...och undrar vad ni som varit där tycker:

*Hur är vädret då?
    *Vad ska man prioritera?
    *Vilka parker runt Orlando är bäst?
    *Vart hittar man finaste stränderna?
    *Vad är det roligaste/mest lyckade ni gjorde där?
    *Bra shopping?
    *Bra hotell/motell?

osv

• Svar på tråden Florida-tips
  • LeosMom

Om ni vill kkomma undan billigt fast fortfarande gå på Disneyworld, så bo utanför området!! Har bott i FL och varit där 9 ggr ;) superkul. SKa se vilka tips jag mer kan ge dig.......

Har ni barn med er? vilka åldrar?

• Clobberella

Snyltar på tråden, vi ska också dit
    2 vuxna utan barn är vi. Tänkte besöka Kennedy space center bland annat, där de skjuter upp raketer.

• Heroine

Vi är faktiskt också två vuxna och inga barn...

• Johanna 76

tips glöm inte att ge dricks!!speciellt till bartender om man går ut på krogen...jag tänkte inte på det, vi gör ju inte det i sverige, men det var väldigt "rude" av mig=(.

• Heroine

Haha, hur mkt dricks är det som gäller? Minns inte...snart tre år sen jag var i USA.

• Magic Star

tänk på att spring break brukar vara i april i USA då brukar Miami och andra ställen av florida vara proppade med fulla college amerikaner.

• LeosMom

Har varit servitris själv och vet hur tufft det är.......oftast jobbar man för minimilön och lever på dricksen. Så jag brukar vara väldigt generös OM servicen är bra. 20% minst.

Heroine: Miami är ju ett hett område med bad och shopping, Disneyworld är ett måste, men där finns flera olika parker att välja mellan. Kolla på deras hemsida. Magic Kingdom är den klassiska parken m Askungens slott m.m MGM har filmtema, Blizzard Beach är en vattenpark, dökul. Sedan finns Universal Studios, en helt annan park. Tro mig, man behöver sålla och välja innan och ha flera dagar där. (finns en nattpark ochkså m olika barer m.m och dom firar nyår kl 12 varje natt m fyrverkerier.
    PS( kolla hemsidor, min info kan ju vara ngt gammal, har ju varit hemma lite :)
    Vad är ni intresserade av, tex?

• LeosMom

Ni måste ju ut i träskmarkerna och titta på alligatorer och åka , åh, vad heter sådana båtar m en stor fläkt på.......du vet nog vad jag menar.

Kollar lite på nätet om jag får lite minnen tillbaka...;)

Svar på tråden Florida-tips