• michiara

Smaksatt kaffe

Man kan ju smaksätta kaffet lite som man vill, har du gjort det? vilken tycker du är godast? eller vilken tror du är godast? eller du kanske inte dricker kaffe och struntar i vilket

Alla magsjukor = Inte vistas bland andra på minst 48 timmar, det ska väl inte vara så svårt.
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Smaksatt kaffe
  • michiara
    listoplisto skrev 2008-01-08 08:32:42 följande:
    Min favorit just nu (kryddar själv) är kanel, kardemumma och lite vaniljsocker. Då smakar kaffet som kanelbullar
    nej vad häftigt antar att du lägger det i pulvret innan bryggning?
    Alla magsjukor = Inte vistas bland andra på minst 48 timmar, det ska väl inte vara så svårt.
  • listo
    michiara skrev 2008-01-08 08:33:43 följande:
    nej vad häftigt antar att du lägger det i pulvret innan bryggning?
    Jajamen
    Jag är extremt tålmodig, förutsatt att jag i slutändan får min egen vilja igenom
  • MansonDust

Latte smaksatt med vanilj är gott.

Mamma till Star 021017 & Ninja 060522, samt två små änglar..
  • michiara

jag tycker det är svårt dock med kryddningen när jag lägger i pulvret, antingen blir det för lite så det inte smakar alls eller så blir det för mycket så det blir äckligt.

• S 71

Jag är kär

Kaffet med kardemumma var sagolikt gott

~Kärringen emot strömmen~
  • michiara
    S 71 skrev 2008-01-08 09:22:19 följande:
    Jag är kär Kaffet med kardemumma var sagolikt gott
    åhh vad kul med ny favorit
  • lövet2

Jag vill ha det svart och utan konstigheter. Gillar inte smaksättning på kaffet ...

• elia82
    lövet2 skrev 2008-01-08 10:00:05 följande:
    Jag vill ha det svart och utan konstigheter. Gillar inte smaksättning på kaffet ...
    Nickar o håller med!
    Alicia 041214 och Samuel 061128
  • cleopatra2

annars,med vanilje aah så himmla gott.
    Eller med hasselnött

• Skarpa

Annat: kaffe med smörkolasmak. Mums!

Guess what! I've got a fever, and the only prescription is more cowbell!
  • Emerald88

Har inte provat nån av dom smakerna än. Däremot så bjöd min mamma på kaffe hemma hos sig på julen med vispad grädde i. Mums så gott det var!

• KalsongMorsan

kaffe med vaniljsmak! Räcka ut tungan

Från den dagen du blir Mamma har du ditt Hjärtan springades utanför kroppen Föralltid
  • TeeTee

Latte med mintchoklad är jättegott!
    Men vanlig gammaldags kaffe är också gott. Skulle inte kunna dricka flera hinkar av smaksatt, det blir för sliskigt.

Doktor; är det ADHD? -Nej det är en vanlig skitunge!
  • Mums

Jag köpte ett julkaffe med pomerans och kanel i. Supergott som latte med lite socker i!

Annars vispar jag mikrad mjölk och strör på lite kanel och lite kardemumma, och så häller jag i mocka/espresso, vi har en sån dubbelkanna som man ställer på plattan.

• michiara
    Mums skrev 2008-01-09 10:54:20 följande:
    Jag köpte ett julkaffe med pomerans och kanel i. Supergott som latte med lite socker i!Annars vispar jag mikrad mjölk och strör på lite kanel och lite kardemumma, och så häller jag i mocka/espresso, vi har en sån dubbelkanna som man ställer på plattan.
    åh det lät gott
  • Emma w S

Åh, kardemumma

Gudagod krydda på det mesta

jag vill gå i ide nu...
Svar på tråden Smaksatt kaffe