• flisansma

min katt skriker

Ja vad är det för fel på våran katt?
    Hon jamar och jamar och det jättehögt. Är hon ute vid grannen så kan man höra henne lång väg hur hon jamar.

Hon va så här förrut med och det höll i sig några dagar sen va det tyst igen. Hon vill hela tiden vara ute då hon jamar så mkt.

Kan tillägga att jag inte haft katt så länge så jag vet inte så mkt om katter.

Hon blev 1 år nu i december.

• Svar på tråden min katt skriker
  • Rickeby

Är hon steriliserad/kastrerad eller äter p-piller?

• challe 1

hmm funderar också på om hon kanske har gått in i löp?

• Rickeby

Min katt åt p-piller men de fungerade inte på henne och även en bekant har en katt som löper trots p-piller. Min fick en kull ungar (jippi, oplanerad blandrasavel som jag propagerar så emot...) men hennes katt har gåt 15 år och löpt med jämna mellanrum men aldrig blivit dräktig.

• flisansma

nä hon är inte steriliserad eller äter p-piller så hon kanske löper då =)

Jag har funderat på om hon har ont i magen men så när jag ska ringa och kolla upp det så har hon varit tyst.

• flisansma

dom löper lite då och då?
    trodde typ det va bara på våren.
    jag vet inte någonting om sånt här

• Fru U

Det låter som om hon löper. Om du inte vill ha kattungar bör du sterlisera henne snarast och hålla henne inne tills det blir gjort

Live and let live
  • flisansma

jo men vi vill ha en kull sen ska vi sterilisera henne tänkte vi.

• jengus

Tror oxå att hon löper. Min hon katt är inne i en sån period nu.Hon löper en gång i månaden,har just börjar ge henne p-piller och hoppas det hjälper för hon löper i en vecka varje gång! Är lite trött på att höra hennes MJAAAAAOOOOOO!!!!

• Rickeby
    flisansma skrev 2008-01-10 00:26:05 följande:
    dom löper lite då och då?trodde typ det va bara på våren.jag vet inte någonting om sånt här
    Oj då, då ska du verkligen inte släppa ut katten innan du kastrerat henne!
    Och katter löper året om, även om det kan vara intensivare för speciellt utekatter på våren.
  • flisansma
    jengus skrev 2008-01-10 00:28:25 följande:
    Tror oxå att hon löper. Min hon katt är inne i en sån period nu.Hon löper en gång i månaden,har just börjar ge henne p-piller och hoppas det hjälper för hon löper i en vecka varje gång! Är lite trött på att höra hennes MJAAAAAOOOOOO!!!!
    Haha ja men blir rätt trött på det där jamande. Redan kl.3, 4 på nätterna håller hon på väcker upp hela huset för hon vill ut.
    haha lite kul är det
Svar på tråden min katt skriker