flisansma skrev 2008-01-10 12:28:31 följande:
visst är jag okunnig när det gäller katter men jag skulle knappast se till så katterna blir hemlösa om du tror det.Detlåter nästan som om jag skulle vara den enda okunniga kattägare som skulle kunna få en kull???Mina föräldrar är inte heller så kunniga men de har haft några kullar, undra just hur de har fixat så katterna har överlevt och mått bra då?Dra inte alla över samma kant, jag skulle INTE låta katterna bli hemlösa!
Jag behöver egentligen inte tillägga så mycket, Medea har uttryckt det så väl. Jag menar inte att dina kattungar skulle dö eller bli hemlösa... Men varför sätta fler kattungar till världen när det finns så många många hemlösa?? Annons efter annons på Blocket, i tidningar osv. Ja då tycker jag det är okunnigt att sätta fler till världen bara för att det är gosigt.
Det är en sak när man har seriös avel, godkänd av SVERAK och gör allt som man ska, då säljs dessutom katterna för mycket mer än "20 kr tassen".
Men då antar jag att du kommer att göra allt som Medea har listat? För det är att ta ansvar för sin uppfödning.
Jag kan en hel del om katter, men jag skulle ändå inte ta en kull på min katt. Hon är en huskatt som jag har adopterat. Katthemmet hade ett sådant enormt tryck att de hade tagit in 50% så många katter som det egentligen fanns plats till, och ändå går det massor av katter utan hem. Gör en god gärning och adoptera eller var jourhem, så får du gosa med kattungar medan du hjälper hemlösa katter om du ändå inte ska syssla med seriös avel.