• Veronika28

Min hund bajsar blod!

Hej!
    Jag har en hund på 2 år som bajsar blod varje gång jag tar ut henne. Detta började igår kväll,jag gick upp för att ta ut henne som jag gör varje morgon och då såg jag att hon hade både bajsat och kräks på mattan.Jag blev orolig eftersom hon aldrig gjort detta för så jag gick ut med henne för att se om hon ville bajsa igen och det var då blodet kom. Bara blod och några små ben bitar. Dagen innan detta hade hon rotat i våra sopor och ätit upp köttbenen som funnit där. Kan hon ha blivit sjuk av det? Isåfall vad kan jag ge henne så att hon blir frisk,för hon verkar ha ont varje gång hon bajsar...

• Svar på tråden Min hund bajsar blod!
  • CarolineGbg

Jag tycker att allt prat om ägare, ägarpapper, försäkring mm är helt onödigt just nu! ta hunden till veterinär. Djurplågeri!

• Joppis

Sånt här får mig att må illa..FY FAN! En anmälan borde både Du och ägaren ha!

• Psychadelia

om du inte har några pengar så kvittar det om du har försäkring eller inte. det blir inte gratis bara för att man har försäkring på hunden. det är alltid ett självkostnadspris och sen får man betala typ 12% av allt som går över självkostnadspriset. du måste väl kunna få veterinärkostnaderna på faktura då..

• Jan H

Men du, är någon sjuk behöver den hjälp. Vem som sedan ska betala i slutänden kan man ju göra upp sedan. Viktigast är ju att någon får titta på hunden. Du har ett djur och det har du ansvar för, även om det är tillfälligt.

• klaramamma

jag tror du kan det då, både reg. dig som ägare o fixa försäkring, men först måste du till vet. spelar ingen roll vem som äger hunden när den är sjuk..

• Jan H

Men åk till en vetrinär, förklara att du inte har pengar. Det går bra att betala senare. Huvudsaken är att djuret får vård..

Veronika28 skrev 2008-01-10 17:42:11 följande:
    Jan h jag skulle nu om jag kunde men jag har faktisk inga pengar just nu förstår du !!!!
  • ssandraa

Men allt om att hunden inte är försäkrad är skit samma! Hunden är sjuk NU! Hunden behöver vård NU! Hur i helvete kan du titta på när hon lider utan att hjälpa henne?

• Veronika28

Ni alla som svarat ni få väl läsa en gång till , jag har inte berättat att hunden är döende .
    Nu sover hon i min dotters säng och har äter och druckit vatten som en vanlig hund gör djurplågeri vore om jag inte skulle bryr mig men jag gör det , men jag har inga pengar just nu för att åka till veterinären men jag skulle strunta i det om hunder mådde riktig illa .

• Saltlakrits

Vår förra granne har en schäfer som åt ben...

Han fick åka till veterinären pga samma sak som du!

HAn hade ingen försäkring och inte mycket pengar.
    Men det gick bra att få hem på en räkning som kunde betalas senare.

Mamma till tre underbara barn!
  • Jan H

Det är jätteviktigt att man kollar upp hur det är med försäkringar när man köper eller övertar ett djur. Allt kan hända, frisk i dag överkörd och döende imorgon. Men djuret kan ju inte lida. Har man inte hejdlöst med pengar så måste man teckna en försäkring... Ni skulle väl inte göra så mot era barn...

Svar på tråden Min hund bajsar blod!