• Veronika28

Min hund bajsar blod!

Hej!
    Jag har en hund på 2 år som bajsar blod varje gång jag tar ut henne. Detta började igår kväll,jag gick upp för att ta ut henne som jag gör varje morgon och då såg jag att hon hade både bajsat och kräks på mattan.Jag blev orolig eftersom hon aldrig gjort detta för så jag gick ut med henne för att se om hon ville bajsa igen och det var då blodet kom. Bara blod och några små ben bitar. Dagen innan detta hade hon rotat i våra sopor och ätit upp köttbenen som funnit där. Kan hon ha blivit sjuk av det? Isåfall vad kan jag ge henne så att hon blir frisk,för hon verkar ha ont varje gång hon bajsar...

• Svar på tråden Min hund bajsar blod!
  • LuMa
    Psychadelia skrev 2008-01-10 18:21:43 följande:
    Har du ringt än?? Hoppas du är på väg redan!!
    TS har visst avregistrerat sej. Hon fick tydligen inte svar som passade henne.
    Märkligt.
  • lillatuss74

hoppas verkligen att hon far .
    ska själv igen på djursjukhuset för att undersöka om knölen i halsen har blivit mindre av medicinen vi fick i söndag.
    hunden ger en sån kärlek tillbaka att det är ens skyldighet att göra livet så bra för den som möjligt.

• Psychadelia
    LuMa skrev 2008-01-10 18:24:50 följande:
    TS har visst avregistrerat sej. Hon fick tydligen inte svar som passade henne.Märkligt.
    Ja håller alla tummar för att det bara var ett troll och att hon inte är så korkad egntligen!
  • Jan H

Man får ju hoppas att om någon läst detta och inte har försäkring förstår vikten av en försäkring...

• DalaPetra

Kan inte vet göra avbetlaningsplaner på vissa mottagningar?

Försäkring är A och O....

• emeliasmamma

Oj oj... Hoppas oxå hon fixar detta. Det låter inte alls bra. Å hundar är ju ganska duktiga på att "dölja" att de faktiskt har ont. Men blod i bajset tyder ju på blödning i tarmen. Å att ta en försäkring nu är ju bra, men täcker inte för detta...

Om mina hundar råkat ätit tillagat ben så trycker jag i dom sparris. Lindar ju sig runt benbitarna och skyddar lite iaf. Bättre än ingenting.

Hon kan ju förklara sin situation så kan hon kanske komma överens på nå sätt med veterinären. Typiskt att det är helg, men det är ju då det händer!

• MissTag

Men herregud, ni är fantastiska här inne. Att en hund bajsar blod är inte lika med att hundens tarmar förblöder! En hund kan bajsa blod för att benen som hunden bevisligen ätit upp har rivit upp sår i analen. Så länge allmäntillståndet är gott hos hunden och det inte är KOAGULERAT blod så behöver man inte springa till veterinären. Om sen hunden bajsar blod i flera dagar i sträck och blir dålig så ska man självklart ta hunden till vet.

Kan tillägga att om man inte HAR pengar, så kan det hända att vet avvisar din sjuka hund. Det tycker jag är lika illa, om inte värre.

• vackrastarflow

jag måste hålla med MissTag här lite. min hund är så pass känslig i sin mage att om han får i sig nåt fel så får han diarré och det kan börja blöda. MEN det är ingen fara. vi har varit hos vet flera gånger men de kan inget göra, och det är inget fel på hunden, han är snart 14 år och detta har pågått större delen av hans liv.

men visst, jag tycker att det är synd om TS inte har råd att gå till vet. jag bor nu själv och har katt, jättedålig lön, men katten har ändå ett par tusenlappar undansatta till sig om det blir problem. försäkring är a och o!

• Saltlakrits

Nej, man man ska åtminstone ringa och höra vad vet rekommenderar.

När grannens hund hade ätit ben så ville de ha in honom på koll.
    För OM det det hade skurit sönder tarmarna så var det i stort sätt redan för sent. (Enl. vet)

Då hunden hade bajsat blod sen dagen innan, gjorde varje gång han fick komma ut och verkade ha ont, så är väl ändå det bästa att ta hunden till en veterinär.
    (när man också vet att hunden också har ätit ben, som kan vara farligt)

Jag är i alla fall glad att grannen gjorde det, då han annars inte hade haft sin hund kavr idag

Mamma till tre underbara barn!
Svar på tråden Min hund bajsar blod!