• wac

    Ännu en ängel

    På rutinUL idag i v 19+2 fick vi reda på att barnet ej hade ngn hjärtaktivitet. Barnet hade då dött i v 14+2. Jag är så ledsen. Vi hade sett framemot det här. Hjärtat slog så fint i VUL v 10. Ska föda barnet på onsdag. Förstår ej vad som skall hända, varken med barnet el mig. Kommer jag att orka jobba fram till onsdag? Hur länge kommer jag att vara sjukskriven efter detta? Vad kommer att hända med barnet? Träffade en doktor med så mkt brytning, så jag förstod knappt hälften av vad han sagt. Och mannen där hemma envisas på att barnet ska obduceras för att se vad som gick fel, om det var för att william satt på min mage. Jag kanske var oförsiktig. Jag vet inte. Är så ledsen.

  • Svar på tråden Ännu en ängel
  • Froggis76

    Beklagar så över er stora förlust! Att förlora ett barn är nog det värsta man kommer att gå igenom i livet.
    Som det sagts tidigare i tråden så är det ett mycket litet barn, men det är ERT barn! Försök att få så mycket hjälp av kurator o präst på sjukhuset, man behöver det i den situationen.
    Tänker på Er! Sköt om Er!!!

  • MUM CC

    Mina tankar finns med er!

    Tror att det finns en tanke bakom att man inte föder barnet på en gång, utan att man faktiskt ska få åka hem och få en liten stund att försöka smälta allt.

  • skrutthumlan2

    Hej!
    Beklagara så att ni har blivit änglaföräldrar!
    Vi miste vår son Eddie i vecka 16+0. Jag fick vänta i 5 dagar innan jag fick föda pga helg. Kan säga att jag fick panik över att det låg en död bebis i min mage, så om jag hade gjort om ngt hade jag stått på mig mer och sett till att jag fick föda snabbare!
    Säg till om du vill ha praktisk info om hur förlossningen går till.....
    NÄr bebisen är född får ni välja själva om ni vill titta eller inte, jag skulle rekommendera att titta, hjärnan kan lätt få för sig en massa konstigheter annars!
    Vi hade med oss en liten stämpeldyna och ett papper, så min man gjorde fot och handavtryck. Så pyttesmå men ändå fulländade! är väldigt glad för att jag har avtrycken, för fotona vill jag inte visa ngn förutom närmsta familjen, men avtrycken kan jag visa utan att folk mår dåligt.
    Gällande obduktion så bad vi personalen om det,fick tyvärr aldrig träffa en läkare, så läkaren fyllde i att oduktion ej skulle utföras. Så stå på dig om ni vill ha en obduktion.
    Vad det gäller begravning så är standardprocessen att bebisarna kremeras och sprids i minneslund. Men om ni känner att ni vill ngt annat går det att utföra. Vi hade begravning på kyrkogård. Om ni är osäkra på vad ni vill kan ni ju begära enskild kremering tills ni vet vad ni vill göra. (annars finns risken för att flera bebisar kremeras samtidigt och då kan man ej begrava enskilt)
    Sist men inte minst så tror jag tyvärr inte att du hade kunnat göra något annorlunda för att förhindra att detta skulle ske!
    SKriv i min gb om du undrar över ngt mer!
    kram

  • skrutthumlan2

    glömde säga att se till att du får tabletter som hämmar mjölkproduktionen, det fick inte jag, med följden av att jag vaknade med 2 vattenmeloner några dagar senare! Psykisk o fysisk misshandel kan man kalla det!

  • gotlandstösen

    tänker på er och det ni måste igenom. Har själv precis mist vårna dotter hon kom i vecka 22 och gud va mycket tankar man hade. Vi fick ha henne hos oss efter hon kommit ut och det känns så bra idag. Vi hade inte tagit med någon filt eller dylkt till henne och det ångrar jag nu. Men vi hade en avskedscermoni där vi gav henne några nallar och en filt, det kändes väldigt bra. Vi hade mycket hjälp från prästen och kuratorn på sjukhyset, jag hoppas ni får bra hjäp från erat sjukhus och att de kan besvara era frågor.

  • skrutthumlan2

    glömde igen
    tycker absolut att du och din man ska vara hemma och bara vara tillsammans och sörja. du kan ju vara sjuk i en vecka utan sjukintyg. sedan får blir du sjukskriven av läkaren, tror vanligaste är 2 veckor, sedan kan man bli längre om man vill.Dock ville ej gynekologen sjukskriva min man mer en den första veckan utan han skulle gå till husläkaren, knäppt tycker jag!

  • hildaledsen
    Jag måste bara säga att när du berättar hur du blivit omhändertagen på sjukhuset så blir jag både ledsen och förbannad!! En människa i din situation behöver ALL TÄNKBAR omvårdnad och omtanke!! Det är helt otroligt. Och ynkligt!! Jag vet själv hur mycket omhändertagandet på sjukhuset betyder, i det svåra, så ja lider med dig. Det är så otroligt dåligt skött av sjukhuset!!! Du har ramlat djupt ner i en avgrund, inte skall du då behöva söka hjälp själv!!

    Varmaste tankar...
    Med Längtansbarnet Ellioth i famnen och Änglabarnet, för alltid i minne
  • wac

    Tack alla. Idag har jag varit och köpt snuttefilt. Fick sån beslutsångest om vi skulle köpa rosa el blått. Mannen valde rosa. Vi har fått många samtal och mail från vänner och släkt. Men har ej orkat ta upp telefonen. Vet inte vad jag ska säga till dem. Gråten har lagt sig tillfälligt, och jag är rädd att röra upp det igen om jag pratar med dem. Känns som vi behöver sova ut. Känner oss extra trötta då vi har en 1,5 åring att ta hand om. Jag och mannen sover i skift.

    Så det är en liten ängel jag har i magen. en med huvud armar och ben. Någon sa att det liknar någonting annat. Vet ni var man kan se bild på hur ett foster ser ut i v 14?

  • Pandora83

    Beklagar verkligen =( *kramar om* Trots att bebisen inte lever inne i magen så är det ändå erat barn... blir en upplevelse även om den blir jobbig... och en förlossning som så klart också blir jobbig för er =( men ni kan ändå få se erat lilla barn... säga farväl och ta den tid som ni behöver... många tar ju också kort för att minnas... gör det till nått vackert om ni vill och orkar.

  • majzzan

    Beklagar sorgen!!!
    kramar om dig/er!!
    Kommer att tänka på er på onsdag!!
    Från en annan ängla mamma!


    Ge mig ett liv........
Svar på tråden Ännu en ängel