saras måbra-tråd keeps going stronger
Tjena tjejer! Ojoj, här har det hänt saker!
I lördags fick jag 1 ep.anfall. Vilket betyder= inge bilkörande på 2 år.
Allt var svart, var ledsen, visste inte hur allting skulle lösa sig osvosv. Jag bor ju på landet!
Det går 1 buss genom Rockhammar mot stan på morgonen, 07.40, jag börjar jobba 06.48. 6 km från oss finns det en hållplats där bussen går oftare, ca var 45 minut. Om jag hoppar på bussen där hinner jag till jobbet, men frågan är: hur ska jag komma dit. Gå 6 km varje morgon kan jag inte, dagis öppnar 06.
Har varit hemma i 2 dagar nu o försökt kolla busstider fixa med dagistider osv. Hemresan är inge problem hinner bra.
Försäkringkassan brukar ställa upp med sjuktaxi till närmaste busshållplats. Få se om det löser sig. Min läkare sa att reglerna är så hårda. Det har varit fall där personen fått flytta närmare jobbet. Går inte det, så får jag ta tjänstledigt 1 timme varje dag eller gå ner i arbetstid. Vilket jag inte vill, på grund av ekonomin.
MEN allt känns positivare idag! Det kan ju vara riktigt skönt o åka buss. Man kan sitta o slappna av o drömma sig bort under bussresan.
Jag vet inte riktigt hur det kommer o bli. Vi har 1 tonåring som har Junis i stan på kvällstid, men nu är ju det kört.
Men jag ser inte allting becksvart nåmer. Det kommer o ordna sig.