• 6628

saras måbra-tråd keeps going stronger

SE: åh, shit! Ska ni gå som modeller? Både du o sonen? DET förtjänar DU, ni! Du som har kämpat så enormt UTAN nå hjälp.
    Duktigt som fan o roligt som fan för er!

Jag har tittat på rent hus, o måste bara säga, ska titta nästa gång också. Fick några bra städtips. Blir lixom inte storstädat så ofta här. (skäms) Dagens samhälle har blivit så hektiskt. Det ska gå i ett HELA tiden. Hinner inte städas. Inte konstigt man bryter ihop. Här hemma hos oss är det iallafall städningen som blir glömd.

Ska nu ner o söööva! Är egentligen inge trött, men jag har mina rutiner. När jag lagt mig så åker först knep o knåp fram, sen spelar jag patians på telefon, sen läser o SEN är det dags o släcka. Patiansen fick jag på hjärnan då när jag inte kom upp ur sängen på grund av ryggskottet. Kunde spela hur länge som helst.

Nattinatti!

Mår bättre nu! Inte lika negativ.

KRAM!

• 6628

precis kommit hem från en 30 minuters promenad.
    Känns bra.

Ha en trevlig torsdagkväll!

• 6628

Godmorgon!

För första gången på typ 10 år, så börjar min vikt på en SJUA!!!!
    WOW, DET är stort för mig. Har stått still nu bra länge.
    Sammanlagt har jag gått ner från 92,8 till 79.5!
    O jag som helt skitigt i allt som har med vikt o motion o göra.
    Har ju börjat med en ny medicin, en av biverkningarna är minskad aptit. Kanske därför.

Ska snart gå ut o sätta mig i solen, med en kopp kaffe. Sonen ville också göra det, han skulle ta med sig varm oboy i sin termos.

Ha en underbar dag!

• 6628

Tack alla! Det känns stort.

Det blir inge promenad idag, men därimot middag hos några vänner. God mat, lite vin, mycket skratt!

Ha en trevlig lördag!

• 6628

Tjena!

Lördagen inge motion
    Söndagen seeeeeeeeeeeeeeg, alltså ingen motion.
    Idag, mår illa!
    Men imorgon måste jag ut.
    Nu har jag inte tränat på över en månad! O jag känner det så!
    I lördags klädde jag mig fint, o gissa om det kändes att kläderna satt tajt. Fy! Så från o med fredag, TRÄNA!
    Rätt så konstigt. Jag har gått ner nästan 2 kg inom några veckor men kroppen har blivit större!
    Kan det vara så att i o med att jag inte tränat på länge så har kanske musklerna blivit mindre, o inte väger så mycket?
    Är jag helt ute o cyklar?
    Jag har slarvat så med maten idag så känner jag att jag måste ta en macka, mår illa!
    Jag vet, FEL tidpunkt!
    Jag får göra mig av med en massa kalorier imorgon.
    Sen sängen. På torsdag börjar jag JOBBA! WOW va skönt!

• 6628

Gomorgon, eller god förmiddag kanske man ska skriva.

Mat idag blir köttfärslimpa, potatis o sås.
    När jag hämtat Filip, så lämnar jag bara honom hemma med storebror o sen går jag en stund.

• 6628

SE: kommer inte heller in.

Jag är MYCKET bättre i ryggen. Igår gick jag en timme, det kändes lite men inte alls farligt. Hade tänkt avbryta sjukskrivningen o börja jobba imorgon, men vad händer? Jo, Filip blir SJUK!!! Feber, hosta, värk i örat. Fan säger jag. Gubben kan inte bara åka sådär, han har ansvaret om ett helt bygge själv.

Jag hade sista utvecklingssamtalet på mellanstadiet nyss, snacka om att barnen växer. Ujuj

Maten idag fick Filip välja, det bidde makaroner o korv.

Ha det nice!

• 6628

Jaha, då blev det vårdcentralen i morse, öroninflammation, penicillin. Penicillinet kommer upp samma väg som det åker ner genom. VAD MAN BLIR GLAD, när det sen ligger en massa Penillin på golvet.

Älskar era barn sina läxor? Det gör inte min! GRRRR!

• 6628

Hej flickor!

- 13 kg imorse!

Började jobba idag! Jisses vad skönt o komma ut o träffa folk!
    Har även börjat åka buss, både till jobb o hem.
    Det innebär att jag kommer o få gå rejält mycket, från buss, till buss osvosv. Medför också att vi, sonen o jag inte är hemma förrän klockan 17 på kvällarna!

Vi har börjat röja på tomten, i alla bodarna, skrubbarna, förråden. Oh, shit, vad vi ska kasta!

Jag känner att nånting håller på o händer med min kropp. Känner att vikten minskar (vilket är super underbart), Hamnade ju under 80 sträcket förra veckan, o det har fortsatt! Neråt. Men har även lite bekymmer.
    I nedre delen, känner mig svullen (där nere), har blödit lite, (har inte haft mens på snart 7 år), lite konstig känsla i magen, ökad lust. Vad kan detta vara? Gravid?

Är redan trött, men det är inget konstigt, gick upp 04.40.
    Fick en trevlig överraskning idag när jag kom hem. Sonen, 12 år hade tömt diskmaskin! Det är inte så att han inget gör, men detta var helt plötsligt UTAN att jag bett honom om det.Plus att han hade diagnostiskt prov i matte idag, ETT FEL!

Ha en nice kväll!

• 6628

Kaksmulan: åh, jag blir så glad när nån skriver så till mig. Mensen har varit borta på grund av en hormonspiral.
    Tyckte det var konstigt att jag blödde lite, när jag inte blött (alltså mensblödit) på så många år. Har ju fått barn mellan.
    Men jag tror inte att det e nå barn där.

Och ja, jag älskar livet igen. Konstigt att det går upp o ner psykiskt så här, men i o med att jag börjat jobba så ser jag mycket. Jag ser folk, jag ser stan, jag ser mina arbetskamrater, o jag trivs.

Men kommer det nå sjukdomar nu så e det down igen, jag vet det.
    Nu till Bygglov!

• 6628

GRATTIS Nillalalala!!

Blev en promenad på 20 minuter idag. Kallt som attan! Var helt röd på låren.

Precis lagt sonen, har ont i magen. Tror att det är nåt galet, där nere.

Är astrött efter endast 4 timmars sömn inatt. Själförvållat. Har upptäckt spel i mobilen. Började spela vid 22, tänkte att det kanske är dags o släcka nu, kollar på klockan o den var TOLV!

• 6628

Magda84: nej, men någonting i kvinnans nedre region misstänker jag. Har ont vid äggstockarna, har haft slemmiga flytningar rätt så länge nu, har småblödit lite de senaste dagarna, märkte idag att jag har lite svårt o kissa, svider lite. Men jag väntar, imorgon kommer gubben hem, om det inte är bättre på lördag så åker vi in.

• 6628

Tjena tjejer!
    Långfredagen kräktes sonen Påskafton var bra tills påskaftonskvällen. Satt hos granen o åt o drack gott när 12-åringen kommer o säger att 5-åringen kräks. Så det var bara o knalla hem. Vi hade ändå tänkt gå hem tidigt. Natten var lugn. Påsk dagen efter maten började det igen. Han hade ont i magen o 1 timme senare kom det. Från söndageftermiddag till måndag kväll kräktes han, o var SÅ dålig, bara låg. Han är inte sig själv än, så jag vabbar.
    Själv håller jag på o bli förkyld, känns i nosen.
    Sonen hade otur på sportlovet, fick inte vara hemma själv pga magsjuka, nu påsklovet är Filip sjuk. Han vill ju vara hemma själv.

O jag vägde mig imorse, o det visade sig att jag gått ner ännu mer! 79,1, det ni!!! Konstigt, har ätit hur mycket skräp som helst, inte rört på mig, druckit lite alkohol.
    Alltså, jag är så avis på SE! Så länge sen vi åkte.
    Nu ska det lagas lite mat här!

• 6628

Kaksmulan: har du inte ätit godis på 3 år?!?!?! Jösses!

• 6628

God morgon! Viken underbar dag! Solen skiner o tokmycket snö. Snöade som attan igår.
    Vabbar sista dan, imorgon blir det jobb. Härligt!

Ni som har stegräknare, köpte ni den i en sportaffär? Hur mycket kostade den?

• 6628

Tja brudar!

Idag har jag promenerat i 20 minuter. UNDERBART VÄDER!
    Imorgon ska jag TRÄÄÄNAAA! Wow, det är länge sen. Härligt som fan!

• 6628

Krya på dig SE!

Denna helg har det faktiskt inte blivit mycket godis. Men det betyder inte att jag inte är sugen. Har haft ett enormt sug efter godis igen så jag dör! Kroppen skriker efter gott. Godis eller glass eller paj med vaniljsås. Var o handlade idag inför veckan o ville så gärna köpa godis eller glass, men jag lät bli.

Vi fick åka akut till ögon i fredags. Sambon o sonen var till veterinären i fredags, katten hade öronskabb. Tjejen sköljde rent i örat o katten ruskade på huvet o troligtvis så fick han nån droppe i ögat eller på fingrarna. Ögat såg rejält irriterat ut o svullet. De såg lite prickar på hornhinnan, så vi fick åka i lördags igen, för o träffa doktorn. Han såg fortfarande prickar så vi ska tillbax den 8 april igen. Han har en retning på hornhinnan. Inte kul.

När vi ändå var till Örebro så passade vi på o gå in på Kvik. Kolla på kök. WOW, jag ska få ett nytt kök!
    Vi lämnade lite mått o så, o de ska rita ett kök efter våra önskemål. Sen får vi se. Men vi ska även till andra, tex Marbodal. Nu kommer det o komma igång, våran rust. Väggen mellan kök o vardagsrum ska rivas, vi vill ha en öppen planyta. Mycket kommer o hända nu, vattenskadan ska också bli åtgärdat.

Nu ska grabben in i duschen!

Hejsvejs!

• 6628

Betty the Boop:
    Oj, om jag det visste! Än så länge har vi bara varit på Kvik, men det finns ju fler. Men jag vet en sak.
    Det ska vara snyggt, lättstädat och ljust.
    Sambon vill ha en köksö, men jag vet inte riktigt. Hela mitt liv har jag haft JÄTTEGAMLA kök, o nu ska man plötsligt välja ett nytt kök. Det finns ju så många olika.
    Jag ska även få ett nytt badrum, hall o vardagsrum. Vi tänkte att när vi ändå är i gång, så tar vi hela undervåningen. Så jävla härligt!
    Har bott i halvrustat hem snart i 1½ år. Sett isolering lika länge.

• 6628

-1,7. Nästan 15 kg sammanlagt!

Men jag förstår inte en sak. Jag fortsätter o gå ner, men min mage är så svullen! (Är inte gravid)
    Jag förstår inte.

• 6628

JJ: tackar.

Glömde: det blev ju en promenad idag 1½timme!

Svar på tråden saras måbra-tråd keeps going stronger