saras måbra-tråd keeps going stronger
Jag behöver er hjälp!
elelelle.blogg.se/gi/
Jag behöver er hjälp!
elelelle.blogg.se/gi/
Kaya,
Jag ska försöka mig på att göra dinkelcrepes med kycklingröra ikväll, i den röran har jag för mig att det var champinjoner :)
Word Kaya!
SE,
bland det godaste jag gör med pangasius är i ugnssäker form. Lägg i fisken, salta och peppra, låt gå i ugn ca 10 min i 225 grader. Ta ut den och häll bort "fiskvattnet". Blanda cf med ex curry, salt och peppar, kanske lite paprika. Lägg på nåt tillbehör till fisken, ex champinjoner och räkor. Bred cf över och in i ugnen. Servera med valfritt tillbehör, ex bulgur, potatis eller ris.
SE,
Jag har även gjort med cf som jag smaksatt paprika o div kryddor och sen toppat med tomatskivor.
.......................
Efter att jag tränat styrka så brukar jag antigen ta en gainomax, en proteindrink, en banan eller en smoothie, beroende på vad som finns till hands. Men jag MÅSTE ha nåt efter mina relativt tunga pass.
Jag brukar även få enormt sug efter proteiner när jag tränat, då funkar makrill, ägg eller skinka kanonbra
Gissa vem som också fick magsjuka? Just det, jag.
Men det verkar vara en konstig sort, var slö, hade ont i magen, feber och kräktes några gånger.
När jag får magsjuka annars så kräks ju flera dagar i sträck.
Nu orkar jag vara uppe och gå. Ska försöka stoppa i mig en rostad macka snart.
Jag som var så taggad på träning och hade skrivit nytt träningsschema. Tji fick jag!
Nu hoppas jag att jag bara blir bättre och kan gå och jobba på onsdag.
Grattis Magda!
Miss,
jag har kräkts. :( Igår, men inte alls lika mkt och länge som jag brukar. *censur*
Vi får hålla tummarna och peppa varandra! Jag kanske behöver en extra spark i baken när det gäller att träna igen.
SE, usch! Jag lider med!
.............
Jag mår ialla fall mycket bättre nu, åt bra igår och har fullt med energi idag! Så imorn ska jag jobba. Och det ser jag faktiskt fram emot. :)
Och idag ska jag gå till gymmet en sväng och träna. jag ska känna mig för och se vad som känns vettigast. Blir antagligen att gå på löpnand och sen lite lättare styrketräning. :)
Det ska bli enormt skönt, jag har verkligen myror i kroppen!
Till lunch blir det spagetti och köttfärssås.
Nån som har förslag på middag?
Lillafamiljen,
Det finns otroligt många andra motionsformer förutom gym. :)
Enkla som inte kostar någongting/mycket alls:
* Dansa till musik i vardagsrummet
* Powerwalks
* Hoppa hopprep
* Cykla
Vad det gäller din man så kanske ni kan göra nån sorts deal?
Att ni promenixar 1 gång/vecka tillsammans och har en dag då ni äter godis?
vad äter du för mat?
Det finns många som är duktiga här så fråga, sug åt dig informationen och skulle det vara så att du gärna vill äta enligt VV så finns det säkert nån som har en bok att undvara dig. (kan kolla om jag har en pointsguide nånstans)
SÅ, kämpa, ge inte upp, vi finns här. :)
Nu har jag tränat och ätit middag.
Det blev först 20 min på löpbandet, power walk. Sen körde jag 30 min styrka, biceps, triceps, mage och rygg. Det var skönt men jag blev svettigare och det var jobbigare än det var innan jag blev sjuk. Så det känns absolut att jag varit krasslig. Men nu är det nya tag och jag är nöjd med passet. Och imorn ska jag jobba och jag ser faktiskt fram emot det.
Till middag gjorde jag tortillas med strimlat nötkött och grönsaker. Gott. Jag tog bara en, kändes som det räckte gott! Vichy vatten till.
Snart ska jag ta en kopp kaffe och en nöt/fruktboll till. *mums*
Sen fixade jag även iordning mellisar till imorgon. Jag kommer åka redan vid 06.30 imorgon och då hinner jag bara med nåt superlätt innan. Så jag ska ha med mig en lite bytta med keso och kesella light och blåbär och hallon till. Och sen mina dinkelmuffins. Det blir suveräna mellanmål. :)
Träningsschemat för veckan är planerat och det ser ut som om jag ändå kommer fixa veckomålet fast jag varit sjuk!