Inlägg från: Evenstar |Visa alla inlägg
  • Evenstar

saras måbra-tråd keeps going stronger

Vi firar inte alls idag, vi har Öppet Hus på skolan där jag jobbar. (Hur tusan kan man lägga den just denna dag?) ;)

Så jag kommer väl inte hem förrän runt 22.30.

Så vi får fira nån dag nästa vecka. :)

Min Hälsoblogg: elelelle.blogg.se/gi
  • Evenstar
    MagdaA skrev 2008-02-14 12:07:43 följande:
    Evenstar: vad jobbar du på för skola?
    Skickar det som meddelande till dig.
  • Evenstar

Nu är jag med nya skor! Weeee!

Det blev dom spaciga Eurodisko Nike jag kikat på.

Fast först så valde jag ett par nästan likadana men bytte till de första idag direkt innan träningen.

Provtränade i dem idag och de funkade utmärkt. Så helt klart värt 1200 spänn.

• Evenstar

Äh tusan, jag får det inte att funka att klistra in bilden *S*
    Finns i min blogg annars om nån vill se!

Jag känner mig superlycklig just nu! Har nyss städat klart överallt, dammsugit, plockat och gjort fint. Skurat hela köket och det är verkligen hemtrevligt och snyggt. Vilken härlig känsla det är när man får göra helg på riktigt!

Den här veckan har verkligen varit fullt upp med massa extragrejer på kvällstid, som Öppet Hus o dyl. Men nu är det som sagt helg :)

Till middag gjorde jag grekiska kycklingspett, en stor sats hemmagjord guacemole och egna klyftisar. Till det tog jag ett glas rött vin. Och ni kan ju gissa huuuuur gott det var. Sonens kommentar var: Mamma, det här måste vi bjuda gäster på! Är inte det bästa betyget?

Träningen idag gick hyfsat, kände mig dock inte lika stark som annars och hade lite för kort tid på mig mot vad jag velat så jag fick nöja mig med 45 minuter. Men det är absolut bättre än inget alls!

Imorn ska vi ut ett kompisgäng och äta på en ny Barbequerestaurant som är mycket populär. Ska bli riktigt skoj!

Hur är det med er andra? Vad har ni ätit till fredagsmiddag?
  • Evenstar
    Clinan, härligt jobbat!

Jösses vilken härlig helg jag haft! Igår hade vi barnvakt och var ute med ett gäng kompisar och åt bbq, jag smaskade i mig en t-bonesteak med bakad potatis, whiskeysås, grillad majskolv och rödlök, ett glas vin, en ramlösa och avslutade med en vaniljpannacotta. Mums!

Idag for vi direkt till SPA´t när vi vaknat och åt där och sen låg vi och softade i ett par timmar innan vi masade oss iväg till affären och handlade lite. (Blev bla 2 paket till ungarna, filmer som de älskar)

Nu sitter jag här med en kopp kaffe och bara njuter. Härligt! Och det är verkligen värt det.
    Även smaskat lite Hägendaz Strawberry Cheesecake glass. Den är ju såååå god!

Ikväll ska jag laga nån form av lövbiffspanna med sharlottenlök, champinjoner och tagliatelle till. Antagligen ett glas rött till.

Hur har eran helg varit??
  • Evenstar

Idag höll jag på att skita i träningen men gick ändå. Och det var tur. Nu sitter jag här nöjd och med svidande muskler. Härligt!

Till middag åt vi tacobiff med hemmagjorda klyftisar och guacemole. (Finns bild i min blogg)
    Skitgott!

Imorn ska jag vabba. Kanske hinner iväg och träna när maken kommer hem lite tidigare.

• Evenstar

Hoppas ni har en trevlig lördag trots sjukdomar och div sorg.

Själv är jag ensam med ungarna (+en kompis till sonen) i helgen, maken ute på uppdrag.

Tänkte tipsa om nåt som funkar superbra som lördagsmys hos oss. Jag tar ett stort fat där jag skär och skalar frukt i bitar och så står det på bordet och alla tar när de är sugna. Jäklar vad frukt det går åt och ungarna jublar. :)

Då är det lättare för dem att vänta med lördagsgodiset till kvällen. :)

Klockan är strax efter 11 och jag har i stort sett gjort alla "måsten" för helgen, både i hemmet och för jobbet.
    Vad ska jag göra nu? Jag kan inte träna eftersom jag är ensam.

Vad ska jag göra? Läsa en bok? Tidningar?
    (Känns som om jag skulle må bra av att vila lite idag och inte göra storkok och baka bröd osv som jag annars gör.

Nån med tips?

• Evenstar
    clinan skrev 2008-02-23 12:09:04 följande:
    Evenstarvad sägs om att bara njuta av ledigheten och att du inte några måsten bara ett tips
    Haha kruxet är att jag är inte van så jag har ingen aning om hur man gör. ;) Är så jäkla aktiv annars så jag får ju spunk om jag bara ska softa.

Me försöka duger ;)
  • Evenstar

Idag ska jag göra nåt jag inte brukar, nämligen vila. Annars är måndagar min första och bästa träningsdag.

Alla ungar har ju varit sjuka och först nu i helgen kände jag förkylningen komma krypande så jag struntade i träningen igår och tänker inte gå dit nu på morgonen innan jobbet heller.
    Och faktiskt känns det ganska okej! Hellre vila än att jag blir sjuk nu alldeles innan sportlovet.

Idag är jag ensam hemma med kidsen, VAD ska vi äta?

Svar på tråden saras måbra-tråd keeps going stronger