saras måbra-tråd keeps going stronger
Kära vänner.
jag sitter här och laddar för att ÄNTLIGEN gå och träna om en liten stund, skön poweryoga. Ska li så härligt att få gå till gymmet igen!
Det enda jag stör mig på är att jag har alldeles för mätt mage, något som känns särskilt dumt just när man ska träna yoga (eller förresten, det är lika obekvämt att vara proppmätt när man ska springa, eller danse, eller vad som helst!).
Därför undrar jag, VAFÖR måste jag alltid äta för MYCKET? Jag är ganska bra på att äta nyttigt. Men att äta lagom små portioner, det är tydligen omöjligt för mig. SUCK! Just idag kom vi hem lite sent från sonens musikskola så middagsmaten blev klar lite senare än jag hade tänkt...alltså var jag extra hungrig, åt extra mycket, och närmare inpå yogan så maten inte hinner sjunka lika länge! Så dumt! Jag borde i alla fall inte ha fortsatt med kaffe och fikonbollar efter maten! Hur dumt är inte det????
kan man få en kommentar om detta, visst ÄR det löjligt mycket mat för en person som inte har tränat på fem dagar och bara ska träna yoga ikväll, det är ju liksom inte som att jag behöver ladda för Vasaloppet direkt!!!
Frukost: Svart thé med havremjölk, 4 små tunna skivor hembakat grovt kruskakli-bröd, ett ägg stekt i rapsolja, lätt (5% fett) ost, gurkskivor, lite Bregott Mellan, lite marmelad sötad med bara frukt
Lunch: Gröt av en deciliter havrekli/havregryn + ett rivet äpple + kanel, med havremjölk. Grönt thé med havremjölk och 4 små fikonbollar (innehåll: fikon, mandlar, valnötter, sojaproteinpulver, rapsolja)
Mellis: En stor mugg kaffe med Mellanmjölk, 2 små tunna skivor hembakat grovt kruskakli-bröd med lätt (5% fett) ost
Middag: Ganska stor portion sjömansbiff (ekologiskt nötkött, potatis, morötter, lök, köttet brynt i lite smör, porter, buljong), massa broccoli, lite inlagd gurka. En liten mugg kaffe med Mellanmjölk, 4 små fikonbollar.
Alltså... herregud... Och Evenstar som brukar säga att det räcker så BRA med bara en av de där frukt/nötbollarna! Jag är ju som besatt av dem, det ser man ju! *SKÄMS*
efter träningen blir det nån form av kvällsfika, typ rött thé, frukt, kanske ett par rutor mörk choklad, ev lite lättyoghurt. Så än har jag inte ätit klart för idag...
Hur illa är det? Hysteriskt mycket mat eller bara lite i överkant??? Ibland har man så svårt för att se vad man själv gör!
Nu ska jag iväg och träna! Hurra!
K