Inlägg från: annika81 |Visa alla inlägg
  • annika81

saras måbra-tråd keeps going stronger

Tack för ännu fler grattis!

Kaya: Så där tänker jag också varje gång jag har magsjuka eller mår väldigt psykiskt dåligt så att jag inte kan äta, att vad glad man ska vara för sin aptipt som betyder så mycket glädje. KRYA PÅ DIG KAYA!

Annelie: Grattis! Vilket viktras!

Själv har jag blivit förkyld. Har inte ont i halsen men har en "torrhetskänsla" i halsen samt känner mig febrig.Så nu blir det ingen träning på ett tag, i stället en massa frukt och mat med vitlök.
    I går lagade jag frukstsallad, strödde över kakao och åt med 5% vaniljglass till. Mycket gott.

• annika81

Jessi 74: Kul med nya kläder och kul när man märker på kläderna att man gått ner i vikt.

Jag har fått en ny träningsvideo, dirtydancning workout, verkar jätterolig för mig som gillar att träna hemma + att dansa.Jag är ju förkyld men kanske orkar jag träna i morgon, är sugen! Härligt att känna GLÄDJE inför att träna inte vånda.

Här har det varit soligt och fint, har promenerat i en timme.

Missola: Ja, trist när det är mycket folk i simhallen och man inte får köra på i sitt tempo som man vill.

Pussgurka78: Vad superduktig du har varit!

• annika81

Ätit hamburgare i dag med fiberbröd och ingen dressing.

Blir ingen träning då jag fortfarande känner mig lite krasslig. Ätit massvis med frukt för att få i mig vitaminerna,och även fruktsallad. Hoppas på träning i morgon.

Angående pizzasallad brukar jag strimla vitkål, ha i vitvinsvinäger, peppar och citronpeppar eller pizzakrydda. Alltså brukar jag skippa oljan och sockret.Inte lika gott, men tillräckligt gott och nyttigare.

• annika81

Fortfarande sjuk, så jag får vänta med träningen,längtar till att få springa igen. Försöker äta bra i stället, funkar bra.

• annika81

Första träningen i dag efter förkyldningen, blev 25 min ganska lugn dans.

Har upptäckt en ny frukt "seeetie", ungefär som grape fast sötare, mums! Har verkligen frossat i frukt nu när jag varit sjuk.

• annika81

Hej tjejer! När jag unnar mig lite godis eller en kaka tex nuförtiden får jag alltid så ont i magen, känns som om magen inte tål onyttigheter längre?!

I genomsnitt så äter jag sådant här kanske var 14:e dag. Då har jag oftast tänkt unna mig och njuta men det blir aldrig en njutning då jag får magknip. På sätt och vis är det ju bra, jag äter inte så mycket på detta vis, men oftast blir unnandet på kalas/fest dvs ute bland folk, inte så kul med magont då.

Är detta något som drabbat er också? Och i så fall vad gör ni åt det? Man vill ju inte bara sluta med sitt unnande.
    Jag vräker inte i mig utan äter i normalt tempo, så det kan inte vara det heller.

• annika81

Kan tillägga att jag åt ungefär 6 små godisar innan det verkligen inte gick att äta mer pga allt ondare i magen, och detta tycker inte jag är alls mycket egentligen.

• annika81

Blivit en del promenader de senaste dagarna, och en löparrunda hann jag med i torsdags.

Eftersom jag nått mitt mål viktmässigt för ett tag sedan har jag nu satt upp ett nytt mål, att fixa springa en mil! Framför oss ligger våren, längtar efter att jogga på första riktiga vårdagen i skogen bland vitsippor! Exakt när jag ska klara milen är inte bestämt, jag har inte anmält mig till tjejmilen eller så, utan ska träna efter min egen takt, kanske blir det i sommar?!

• annika81

Jessi74: Kul att vi båda har målet att klara MILEN.Vi får kämpa tillsammans! Hur mycket /ofta springer du nu? Jag tränar 2 ggr/vecka, men inte alltid löpning. Då jag springer blir det 5 km.

Kaya: Precis sådan är jag med, nu har jag klarat mig sedan i somras utan att falla tillbaka i alltför dumt mat beteende, men i bland kan jag falla tillbaka och vara kvar i MÅNADER som längst! Hemskt.
    Förstår inte varför man blir sådan då jag vet hur bra jag mår av mitt nyttiga liv och hur gott det är med nyttig kost, men i bland saknas bara styrkan.

• annika81

Magda84: Skiljde det 2 cm även innan tvätt? Dåligt i viket fall som helst så klaga!!!

Jessi74: Ja, svårt när man har sin runda som man gillar att utöka den, kanske kan du ta någon omväg?

Svar på tråden saras måbra-tråd keeps going stronger