saras måbra-tråd keeps going stronger
Kaya: Roligt att höra om din löparrunda. Har saknat dig i tråden!
Magda: Blir sugen på din smootie, måste pröva göra en sådan! Har du köpt blåbären eller har du plockat själv och fryst in?
Kaya: Roligt att höra om din löparrunda. Har saknat dig i tråden!
Magda: Blir sugen på din smootie, måste pröva göra en sådan! Har du köpt blåbären eller har du plockat själv och fryst in?
Jag såg också "Du är vad du äter i går" och tycker också att hon fick det lite väl lätt med mat hemlevererad,men hon har nog råd att fortsätta få det. Andra personer som varit med i programmet skulle nog inte ha råd med det efter programmet så då måste de lära sig laga mat.
Dominika och jag lever ju så olika liv, hon är ju lite diva, tycker det är kul att se hur andra lever och har det!!!
6628. GRATTIS till att börja vikten med en 7:a!!!!
Mycket godissugen i kväll igen, suck. Berättade förut i tråden om mitt sug under gårdagen och att jag köpte chips och godis och frossade.
Faktum var att mitt sug inte blev riktigt stillat i går för sambon åt en massa av det godis jag köpt så jag fick inte mitt behov riktigt mättat. (Hade ju beräknat ungefär hur mycket jag ville ha och han skulle absolut inget ha när jag skulle gå och handla men han ändrade sig snabbt när godiset stod på bordet.)
Har handlat precis vilket var en kamp. Så mycket gott det finns när man är sugen,men jag köpte bara middagsmat och vindruvor, sharonfrukt, banan och äpple. Frukt får bli mitt godis i kväll. Jag kikade efter torkad mango som Magda tipsade om men hittade bara torkad mango med tillsatt socker.
Clinan: Nej jag stod inte emot suget tyvärr. Köpte min frukt och så. Gick hem lagade middag och sedan fruktsallad som jag åt men blev bara mer och mer sugen. Slutade med att jag gick och handlade igen och då blev det chips, choklad och smågodis! Och sedan åt jag hela kvällen. Min karaktär har försvunnit, vet inte hur jag ska hitta den igen?!
Evenstar: Tack för att du tror på mig!
Suget finns i dag med. Vet inte riktigt varför jag plötsligt blivit så sugen på onyttigheter. Har varken mens är gravid eller något sådant.
Träningen i går blev lite här hemma, 20 min tokdans och lite styrka.
Ska dricka the nu och titta på film.
Kaya fy vilken otur du har!
Är det kanske så att du inte vilar ut ordentligt innan du börjar träna? Kanske räcker det inte med att vänta tills man känner sig bra utan måste ge kroppen ytterligare några dagars vila?!
Blev också sjuk på sjuk på sjuk i en period, körde på med allt som vanligt så fort jag kände mig ok igen men det funkade inte för mig. Kroppen är svag efter alla sjukdomar och måste vila mer. Förstår vad du går igenom och jag vet hur trist det är att så fort man är på g igen så blir man sjuk.
Jag gjorde till slut så att jag skaffade mig en vilodag per vecka där jag inte fick träna, helst ej göra så mycket hushållsarbeten, inte stressa runt på stan, gå på kalas utan bara vara hemma vila och ta det lugnt. Både kropp och själ behövde vila för mig. Svårt i bland men försökte så gott det gick. Och då försvann sjukdomarna.
Hade bara den här vilodagen i en period, 3 månader kanske.Mycket välbehövligt men tyvärr känner jag inte att jag har tiden nu.
Krya på dig Kaya!
Bra och dålig dag. Bra= löpning 30 min. Dåligt= drinkar chips och mc donalds.
Betty: GRATTIS!!!!! Till nya vikten!!!
JJ: Håller tummarna och tror du fixar det! En dag i taget som du säger.
Grattis Betty!!!
Här har jag frossat både i går och i dag men jag hade planerat att inte bry mig om kalorierna dessa 2 dagar och sedan börja igen i morgon med nya tag.Ville unna mig detta denna påsk.
Snart blir det nyttig mat i alla fall, lax och potatis med stuvad spenat och broccoli.
SE: Blossoms träningsdvd brukar jag också träna till! Och ha en trevlig tripp till Stockholm.
Suck. Tränar inte och äter helt sanslöst dåligt. MÅSTE börja skärpa mig nu.
Hej hopp i tråden!
Har inte mått så bra det senaste varken psykiskt eller fysiskt så jag har inte haft orken att träna en enda gång nu på 2 veckor.
Maten har det blivit lite sisådär med har inte brytt mig så mycket om vad jag ätit och har ätit en hel del onyttigt. Trots detta har jag minskat i vikt antar att det beror på att man inte har samma matlust när man inte mår så bra.
Nu har jag tagit mig i kragen i alla fall och mår bättre igen. Tänker börja att träna lite försiktigt och njuta av livets alla små glädjeämnen men ändå äta hyfsat sunt.
1. Vad åt du till frukost idag?
Kaffe med mjölk, 2 grova thekakor med pastej och tomat. Grovriven peppar ovanpå.
2. Hur många gånger tränar du i veckan?
2 ggr plus alla mina promenader.
3. Vad ägnar du dig åt då?
Varierar, simmar, joggar, gympa osv.
4. Vill du gå ner i vikt eller är du redan i mål?
Nått mitt mål och gått ner mer ändå.
5. Ditt bästa tips mot sötsuget?
Dricka te eller kaffe, träna,inte vara hungrig, kolsyrat vatten.
Kämpar på här. Ska nu ett tag framöver satsa på att stressa ner för att kunna måbra. Tror det är minst lika viktigt för mig som att träna just nu (men ska fortsätta med träningen också givetvis).
Tar mig aldrig tid att känna efter längre vad jag vill känns det som och lediga dagar bokas upp med en gång. Måste bli ett slut på det. Ser jag på film tex har jag inte ro att bara se på film utan viker tvätt samtidigt osv.
Har ni tips på hur man varvar ner på bra vis så blir jag glad?