Inlägg från: annika81 |Visa alla inlägg
  • annika81

saras måbra-tråd keeps going stronger

Blir sugen på att träna SE när jag läser dina inlägg, ska träna i kväll. Längesedan nu om man inte räknar mina promenader.

Ska snart se på reprisen på "Du är vad du äter" och kanske få lite inspiration.

Kaffe blir det nu.

• annika81

Vägning i dag. Hade bara gått upp ett kilo av mitt frosseri. Kändes som mer.
    Tränade i går och tog en liten promenad, skönt att vara tillbaka på gamla spår.

Bakar bröd nu, med massa fibrer, men det går inget bra. Brödet vill inte bli färdiggräddat men ytan blir bränd?! Blir ofta så när jag bakar trots att jag håller mig till rätt antal grader och recept till punkt och pricka. Någon med tips? Vet att det finns många duktiga bakerskor här!!!

• annika81

Härligt, nyss hemkommen från en 30 min löpartur. Jag gillar verkligen helt klart bäst att träna utomhus med massa frisk luft. Ser så fram emot våren med alla möjligheter till promenader, löparturer och powerwalks!

Har ätit god kvällsmat, mitt nybakade bröd med olivmortadella, keso och apelsin samt en morot.

• annika81

Vilodag i dag. Sitter med en kaffelatte och njuter.

Funderar lite över vårens träning. Ska inrikta mig mestadels på löpning i vår. Simning vid sämre väder. Borde träna mina armar lite mer, gjorde armhävningar för någon vecka sedan. Klarade för första gången i mitt liv riktiga armhävningar och inte tjej-armhävningar. Tror inte att det beror på att jag tränat upp mina armar så mycket utan mer för att jag hade lite mindre att lyfta nu.
    I vilket fall som helst så hade jag träningsvärk i en vecka efter detta. Mina armar har jag alltid varit svag i medans magmusklerna alltid varit någorlunda lätt-tränade.

Ska dessutom försöka dra ner på kaffet till max 2 koppar /dag och försöka att äta grönsaker även i matlådan. Detta var vårens mål för mig!

Ni i tråden som springer, vad tränar ni i för kläder? "Riktiga" löparkläder som andas? Jag har har inget sådant, tycker att det har varit lite dyrt, har typ som en mysdress jag springer i eller en vindoveroll.

• annika81

Kaksmulan: Kul och superbra med CT! Har du tränat med den än?

I dag vaknade jag tidigt och gick ut och sprang en runda på 35 minuter. Så härligt. Solen sken, underbart!

Ska även ta en promenad senare i dag.

Magda84: Tråkigt med sjukt barn. Hoppas han piggnar på sig snart!

SE: Åå nya kläder är alltid kul! Har du bilder på dom?

• annika81

Blev en långpromenad i dag också, skönt med lite sol. Dricker nu te och tar det lugnt. Ska snart börja laga mat, ser fram emot god middag och film-kväll.
    Borde egentligen städa för mitt hem är kaos just nu, men skjuter upp det till en annan dag.

• annika81

I går blev jag så ooootroligt godisssugen. Under hela denna vikt och måbra resa som jag började i augusti har jag bara ätit onyttigheter som jag köpt hem för att man ändå ska bjuda vänner eller att man blivit bjuden när man är borta.

Men i går var jag så sugen att jag gick och köpte chips och smågodis som jag åt själv. Jag försökte motstå suget genom att äta middag först, men inget hjälpte så jag åt mitt godis och NJÖT och är i dag tillbaka i mitt sunda leverne igen.

Svar på tråden saras måbra-tråd keeps going stronger