Kaksmulan... ha ha... du ÄR synsk, det är det jag alltid har sagt!
Nej, det har inte varit så bra på sistone... *erkänner* Hamnade i nån konstig svacka här efter juluppehållet, fast jag tyckte allt kändes så bra medan vi var borta! När jag kom hem var det som att jag hamnade på jättelåg energinivå, allt kändes tungt, träningen var inte lika rolig, TRÖTT, sugen på onyttig mat osv... Kan naturligtvis också ha att göra med att jag inte hade lyckats uppfylla mitt MÅL att hitta ett jobb senast till årsskiftet...
och att jag inte vet om jag har rätt till a-kassa från och med februari...
MEN nu har jag sovit ikapp, ätit bra och rikligt och nyttigt, sökt några intressanta jobb, blivit av med eventull magbacill (?) och känner mig MYCKET MYCKET bättre!
Det här med pålägg, det var en bagatell egentligen i sammanhanget, det är väl egentligen inte så att jag försöker ta bort ALLT som inte är 100% nyttigt ur min kost. Men jag tänkte att det kanske FANNS nåt alternativ att testa om man nu känner på sig att det blir lite VÄL mycket charkuteriprodukter på en vecka (jag har ju problem med min hy och har hört att RÖKTA produkter kan förvärra) - och nånting så ljuvligt som KORVOST!
har jag väl aldrig hört talas om! (Även om den kanke OCKSÅ är dålig för huden pga att den är rökt?) Var köper man den??? Har jag aldrig sett! *VILL HA*
Nu när Kaksmulan redan har luskat ut att jag har varit "lite" extrem på sistone vågar jag knappt berätta det här, men... ärlighet varar längst, så...
Igår sprang jag ju på förmiddagen för att jag tänkte umgås med familjen på kvällen istället för att gå till gymmet. Men så när vi hade ätit en god middag i lugn och ro (vegetarisk stroganoff = GOTT GOTT GOTT!!!) och pratat en stund ville kidsen bara kolla Bollibompa och mannen ville bara slappa inför sin match. Där satt jag ensam och övergiven med ett pussel som jag och sonen påbörjat...
Så nästan utan att nån märkte det smet jag iväg till gymmet ändå och dansade funk en timme, och det var samma stil som förra gången, ragga dancehall style med skitbra musik och inte så svettigt utan mer hjärngympa, krånglig koreografi, så jag fick dansa och ha kul och komma ut bland folk en stund men utan att känna att jag blev FÖR slutkörd!
Först kändes det lite som oj oj, det här var inte bra, jag borde hålla det jag har bestämt. MEN whatta fuck, en annan gång kanske jag känner för att SKIPPA ett pass som jag har planerat och då ska jag försöka lyssna på min egen vilja och lust den gången också! *lovar*
Idag på morgonen gymmet igen, 20 min powerwalk med ökande incline, 40 min styrka (snabbt program för hela kroppen, lätta vikter 3x8), 20 min powerwalk med ökande incline, GRYM lutning på slutet! Och stretch. Totalt 1.5 timme träning. Då var jag slutkörd sen! Ikväll LOVAR jag att jag inte kommer att ha nåt sug efter att springa och träna extra! Ikväll blir det familjetid BIG TIME och Bollibompaförbud *sträng*
Nu ska jag dricka kaffe, sen väcka lillan och cykla iväg och hämta storebror. Ååååååå den där jäkla cykelturen... Det är bara 3 km tur och retur men efter benstyrka på gymmet är det TUNGT!
K