Inlägg från: Nillalalala |Visa alla inlägg
  • Nillalalala

saras måbra-tråd keeps going stronger

Magda: Wow! Hela månaden utan sötsaker, vad du är duktig.

• Nillalalala

Nu ska jag och sambon ut och gå promenad, ses imorgon!

Magda: Så ska jag också göra... hmm... kanske i februari, eller när bebisen kommit ut.. *hmm*

• Nillalalala

Det blev 20 min-promenad med sambon igår, det är en ganska lagom tur eftersom jag inte är hemma förrän halv 9 på kvällen.

Dessutom så blir jag kissnödig så fort jag börjar röra på mig = Jobbigt!

Nu är det bara 52 dagar kvar tills bebsen kommer, och idag så visade vågen -1kg sedan förra veckan... hoppas att det är jag som gått ner och inte bebe.

• Nillalalala

Magda: Hoppas det! Kanske frigörs vätska också nu när jag dricker så mycket vatten, dricker kanske 3-4 liter per dag nu - är sååå törstig!

• Nillalalala
    kaksmulan skrev 2008-01-18 13:28:23 följande:
    Nillalalala: Oj! (tänkte jag först) så mycket vatten är faktiskt inte normalt att dricka på en dag men så kom jag på att du är ju tokgravid så det är kanske inte så konstigt. Allt i din kropp är ju upp och ned nu
    Ja, jag hoppas att det inte har blivit någon grav-diabetes eller så. Men det är mest som ett sug, som godissug, fast "vatten-sug"
  • Nillalalala
    kaksmulan skrev 2008-01-18 13:40:27 följande:
    Nilla: Jag hade gravdiabetes och kände inget direkt vattensug. Men hade du det så hade de nog redan koll på det. Det jag tror att det rör sig om i ditt fall är helt normal graviditet. Du svettas säkert mer, bebisen kräver sitt och som du själv säger så kissar du i tid och otid. Det går helt enkelt mycket vätska hos dig just nu...
    Känns skönt att bli lugnad Kroppen är lite inside-out just nu, med allt som händer i den, så man blir ju alldelse kollrig
  • Nillalalala

Kaya: Vad skönt att du mår bättre! Roligt att söka jobb, vad vill du jobba med?

Oj vilken helg det har varit, har hunnit nästan allt som jag tänkte Men nu är jag trött, bebs var vaken och levde omkring i magen från kl 3 inatt, och kl 7 var jag tvungen att gå upp... hann sova kanske 4 timmar.

Ikväll blir det några timmar i stallet, och kanske en promenad - vi får se vad kroppen tillåter *känner mig svag och ynklig*

Kram

• Nillalalala

Kaya: Aj då, hmm, då förstår jag att du känner dig lite trött på det. Kanske har de jobb där du var innan du blev mammaledig?

• Nillalalala

6628: Du kan ju fortfarande ta långa promenader. Diagonala sit-ups är jättebra för musklerna... och armhävningar är ju sånt som man kan göra hemma.

Ta det lite lugnt ett tag och varva ner så att du kan komma tillbaka.

Lägg lite extra tid på allt du gör.

• Nillalalala

6628: Håller du händerna bakom nacken? Kanske spänner du dig i nacken? Jag brukar ha en handduk som jag håller i bakom nacken så att jag verkligen kan vila huvudet i handduken utan att jag drar i nacken med händerna.

Svar på tråden saras måbra-tråd keeps going stronger