Inlägg från: Annelie024 |Visa alla inlägg
  • Annelie024

saras måbra-tråd keeps going stronger

Hej tjejer!

Har haft så mycket tid att vara här den senaste veckan. Har haft en 2-veckors-svacka nu. Usch, mår verkligen inte bra när det blir så.

Är hemma och vabbar nu för lillan är sjuk med feber. 

Från och med denna veckan måste jag verkligen skärpa mig. Jag har ju tränat och så, men maten har jag inte skött så bra. Nu är det andra bullar. Snart bara 2 månader tills jag fyller 30 år och då ska jag vara i mitt livs form. Om det går, anser att jag var i mitt livs form i somras när vi gifte oss. Men visst ska det gå att ta sig dit igen...

Ska träna senare i eftermiddag.

Frukost blev havrerynsgröt med äpplemos och lättmjölk, en kopp te.
    Till lunch kommer det att bli omelett med skinka och tomat och rårivna morötter till, och en grov smörgås. Åh, jag har fått dille på omelett nu, så gott ju!!!

• Annelie024

Magda, skönt att jag inte är själv då!! Men precis som du, tänker jag att nu räcker det! Från och med idag är det slut. Bara på helgen får jag unna mig, det har ju funkat förr så varför skulle det inte funka nu? Mmm, det är jättegott med omelett!! Har precis ätit min, sen väntar träning när lillan har sovit. Hon sover ute så jag har ingen koll på henne om jag skulle träna när hon sover, vilket hade varit det ultimata annars... Men men, får snällt vänta tills hon vaknat! Duktigt av dig att promenera så länge!

• Annelie024

HÄR ska det såklart stå...här är det februari

• Annelie024

Tindra, usch stackars hunden!

Det här med vädret gör mig lite mörkrädd faktiskt. Det är februari och det är varmt som i april här nere i Skåne. Inte alls bra, nu när det är så mycket prat om klimat och växthuseffekt. Nä lite snö hade faktiskt inte skadat.

Tränat och duschat nu, 40 minuter på ct:n och situps efter det.

Ska åka iväg och veckohandla om en liten stund när mannen kommer hem. Ska köpa massor och frukt och grönsaker. Till middag blir det faktiskt tacos med massa grönsaker. Mmmmm...

Och kvällsfika blir te och frukt.

• Annelie024

Välkommen hem SE! Du verkar ha haft det skönt och gott i huvudstaden. Bilder snart va, på tatoo osv osv...

Ska lägga mig och läsa nu, ska vara hemma och vabba imorgon också. Men lillan var feberfri nu ikväll, så kanske blir jobb på onsdag.

Sov gott!!

• Annelie024

Godmorgon! Jag har heller aldrig tid att sitta här, förutom nu när jag är hemma och vabbar. Nu har stora tjejen också blivit sjuk, hon fick feber inatt. Jag som trodde att jag skulle tillbaka till jobb imorgon för lillan är feberfri. Men det blir minst en dag till hemma, förutom idag då. Ganska skönt faktiskt!

Havregrynsgröt som vanligt till frukost. Och som vanligt nu när jag är hemma så blir det omelett till lunch och rivna morötter och grov smörgås. Mellanmål blir smoothie med banan och jordgubbar. Middag skinklasagne med vitkålssallad. Hela dagen klar!! Finns inget bättre än att planera så, på jobb är det svårare, där får man äta det som serveras, såvida man inte tar med egen mat, vilket jag inte brukar göra.

• Annelie024

Oj, vad lugnt här är idag! Har precis ätit lunch och en halv apelsin till efterrätt. Mathilda fick den andra halvan....

Träning på ct:n antingen ikväll eller senare i eftermiddag. Har inte bestämt riktigt än.

• Annelie024

Evenstar, de var riktigt fina! Är det joggingsko eller? Håller med Magda att det är mycket pengar, jag hade nog lagt max 700-800 på ett par träningsskor.  Fast är de riktigt sköna så hade det kanske varit svårt att motstå dem fast de är dyra...

Tränat nu, 40 minuter på ct:n, situps och en omgång med gummibandet. 2:a dagen som allt har gått bra mat- och träningsmässigt. Tänk så bra man mår då, varför fattar man inte det när man sitter där med godispåsen i handen?? Dum man är!

• Annelie024

Evenstar, vi grillar också året om. Finns inget väder som kan hindra en från det Senaste grillade vi på nyårsafton. Det är så gott!

Har jobbat igen idag, mannen har varit hemma med barnen. Slutade 12.30, så nu har vi tid tillsammans hela familjen som man aldrig har mitt på dagen i veckorna. Skönt! Ska iväg till optikern senare och så ska vi ha föräldramöte på mitt jobb ikväll.

Träning blir det ingen idag, idag är det vilodag för mig.

Svar på tråden saras måbra-tråd keeps going stronger