Inlägg från: Annelie024 |Visa alla inlägg
  • Annelie024

saras måbra-tråd keeps going stronger

SE, det är ett sideboad vi letar efter. Det och ett nytt soffbord. Men jag hittade minsann inget på Fynd här i Malmö. Typiskt!!

• Annelie024

Välkommen tillbaka Kakis!

6628, usch stackars dig låter inget kul alls att ha så ont. Krya på dig vännen!

Ikväll är en sån kväll då jag är sugen på allt möjligt onyttigt. Tur att det inte finns något hemma som jag kan ta. Haha....nä men jag åt två bitar mörk choklad 86%-ig precis och det dämpade suget lite. Ska dricka te och en stor god apelsin sen när barnen lagt sig, så det får jag se fram emot istället.

Ingen träning idag, vilodag denna tisdag. Får se om det blir någon storm imorgon som de pratat om, annars ska jag ut och powerwalka med vagnen och lillan när Mathilda är på gymnastik.

Middag ikväll blev omelett med skinka och champinjoner. Gurka, tomat och vitkålssallad till och två skivor grovt bröd med smör.

• Annelie024

Oj, så här lugnt har det inte varit på ett tag.

På hemmafronten är det lika lugnt, ingen träning idag heller för mig. Har väldigt ont i ryggen idag och känner mig tjock i halsen, så det blir vila. Men maten går kanon! Och det är huvudsaken just nu.

JJ, det kommer att gå bra med två barn. Det tar lite tid, det är mer än dubbelt så jobbigt med två barn än med ett. Men det kommer att gå bra att hämta och lämna på dagis när ni väl kommer in i rutiner. Vi funderar lite på att skaffa ett tredje barn, och mannen är den som vill mest. Jag vill också men inte riktigt än. Först flytt och sen fylla 30...haha

• Annelie024

Kakis, grattis till ct:n. Hoppas du blir nöjd med den!

SE, ja en trea hade varit mysigt tycker jag. Fast vissa dagar när mina söta små flickor halvt har ihjäl varandra så undrar man vad man gett sig in på, och ett tredje barn finns inte ens i tankarna då. Men på något sätt känner jag att jag vill vara gravid och allt det där en gång till. Känner mig inte "färdig" på mammafronten än.
    Usch vad hemskt, tänk att gå och läsa tidning på samma gång. Fy för!

Magda, hoppas lillen kryar på sig. Jobbigt när de är sjuka de små liven.

Ingen träning idag heller för mig. Har ont i halsen fortfarande och känner att kroppen behöver ta det lugnt. Men maten går som vanligt perfekt! Ont i ryggen också, har slitit som ett djur idag. Sex personal borta samtidigt, sjuka och vabbar. Sex stycken på en och samma förskolan gör en hel del extrajobb kan jag säga.

Middag ikväll blev gulaschsoppa....mumma!!

• Annelie024

Jessi, kan du inte träna på lunchrasten? 30 minuter om dagen räcker ju gott och väl. En rask promenad är toppen!!

• Annelie024

Kaya, du är nog på väg tillbaka igen låter det som. Jag har också haft en liten "svacka" vad gäller träningen. Har inte känt mig 100% okej, lite snuvig och trött och då har jag helt enkelt struntat i träningen. Och det var så skönt att slippa detta "måste" i en vecka. Sen idag kände jag för att träna igen och det var jätteskönt, men min kropp behövde en träningsfri vecka. Maten har jag skött exemplariskt och vikten är densamma så jag behövde detta uppbrott helt enkelt.

• Annelie024

Hej tjejer!

Allt bra här, har bara inte hunnit skriva så mycket! Ska läsa ikapp nu tänkte jag.

Kramis

• Annelie024

Magda, jadå allt är bra. Går bra med mat och har kommit igång med motionen igen efter att ha haft halsont i ca två veckor. Tränade i morse innan jobb på ct:n i 40 minuter.

Vi pratade på jobb idag om att vi skulle springa vårruset i maj. Eller det var faktiskt jag som tog upp det. Det hade varit jättekul, måste vara minst 6 stycken från arbetsplatsen om man ska springa via personalklubben, vilket blir billigare. Så nu tänkte jag faktiskt ge mig ut och löpträna lite. Det är ju bara 5 km, men jag har tänkt ett tag nu att jag vill börja springa. Måste vara för att det är vår i luften!!! Och så läste jag på Aftonbladet.se idag att man får snygga ben av löpträning. Och man måste inte springa fort, passar mig bra...hahaha....

Trevlig kväll alla!

• Annelie024

Clinan, ja det gör vi kanske. Du bor ju också här i Skåneland!

• Annelie024

SE, vem eller vad är det du ska modella för? Hänger inte med riktigt.
    Synd att det inte funkade med Rock. Måste vara svårt att ha väldigt long-distance förhållande. För det är ju lååååångt till NY. Kram på dej!

• Annelie024

SE, strongt av dig att säga sanningen till honom. Njut nu av singellivet, en dag kommer den rätte för dig.

Tränat ikväll, men vad as-trött i benen så det blev bara 35 minuter på ct:n och sen styrka med gummibandet och situps. Har varit så duktig hela veckan med mat och allt. Tänk vad bra man mår. Synd att påsken kommer nästa vecka. Alla högtider är min stora fälla, usch usch...men men, ska träna som bara den.

• Annelie024

SE, åh lycka till idag! Det kommer att bli kanonbra!

Fredag idag, jobbar 10-18, stänger alltså på jobb. Gör så var tredje fredag. Lite drygt men det är skönt att börja sent, jag som nästan alltid börjar 7,30.

Har än så länge bara blivit två träningspass denna veckan, men jag har helgen också på mig och då brukar jag köra två pass, så 4 pass hoppas jag det blir totalt då denna vecka.

Tacos till middag ikväll, massa grönsaker och mums. Sen godis framför tv:n och Let´s dance...haha

Kalas imorgon hos mannens bror och söndag hem till mamma. En helg med godsaker med andra ord. Nåja, ska ju träna så jag får träna extra hårt då.

• Annelie024

Evenstar: Vi ska på kalas ikväll hos mannens bror och där blir det kycklingspett och pastasallad. Nyttigt och bra!

Tränat 45 minuter på crosstrainern vid lunchtid. Åt en god omelett för en stund sedan med kalkon, tomat och grön paprika i, till det hade jag vitkåls-sallad. Åh det är så gott med omelett alltså, har fått dille på det nu!!

Ja, Melodifestivalen ikväll, ska blir kul att se!

Missi, hoppas allt löser sig för er och att ni får ett litet syskon till Ebba. Håller tummarna!

• Annelie024

Hej girls!

Här är en till som är helt överstressad. Mina två kollegor på jobb (förskola) har semester och jag är själv med två timvikarier. Och full barngrupp, påskvecka och allt!! Och barnen är gnälligare än vanligt, så typiskt. Är helt orkeslös, och så ska man orka med hem och barn på kvällarna också.
    Nåja, mannen är ledig nu onsdag-torsdag så han är hemma med barnen. Så man slipper lämning och hämtning, vilket är min uppgift annars pga arbetstider.

SE, kul att dejten gick bra, härligt!

Ska träna ikväll på ct:n tror jag. Behöver det.

• Annelie024

Har ångrat mig nu angående träningen. Orkar helt enkelt inte. Ska lägga barnen snart och sen koka en kopp te, ta en apelsin och två rutor mörk choklad och lägga mig i soffan. Slutar halv ett imorgon och då ska jag träna istället. All min energi är slut idag, usch känns inget kul alls.
    Och precis som du, Kakis, så jobbar jag inte heller heltid. Jobbar 82% (35 tim i veckan). Hade jag jobbat heltid hade jag varit död nu...haha. Vår barngrupp på jobb består mest av småbarn också, 11 stycken småttingar (1-2 år) och 7 stycken som är 3-4 år.

• Annelie024

Kaya, ja denna veckan har varit rena helvetet på jobb, om man får säga så. Barnen är underbara i vanliga fall, men de märker ju att det inte är som det ska på jobb med mina två kollegor borta och då visar de det genom att agera annorlunda. En dag kvar nu bara...sen fyra dagars vila. Ska bli så skönt!!

Idag blev det träning istället, inte så trött idag för jag slutade halv ett. Så det blev 40 minuter på ct:n, sen biceps med gummibandet och avslutade med 500 hopp med hopprepet.

SE, vad härligt att vara nykär. Kommer knappt ihåg den känslan just nu. Hoppas det går vägen för er!

Och Nilla, om du läser, stort grattis till flickan!!!!!

6628, det är inte urinvägsinfektion du fått?? Hoppas du blir bra snart.

• Annelie024

Glad påsk på er alla!

Idag har jag tränat 55 minuter på crosstrainern och sen blev det ungefär 10-15 minuter med gummibandet, tränade bicpes, triceps och rygg. Sååååå skönt kan jag säga!

Vi ska på kalas senare i eftermiddag, vet inte vad som bjuds, hoppas det inte är alltför onyttigt. Jag unnar mig saker nu i påsk, äter vad jag vill, MEN tränar mycket för att det inte ska märkas för mycket på vågen. Har funkat förr och bör funka nu!

Little, söt liten påskkille du har!

• Annelie024

Hej tjejer!

Jag har inte glömt bort er. Hinner knappt sitta vid datorn nu, vi flyttar om mindre än två veckor och packar hela tiden känns det som.
    Kosten här går jättebra nu efter påsk. Vill inte veta hur mycket godis jag ätit under påsken. Jag har ätit nyttig mat och så, men godiset har åkt fram varje dag. Har dock inte visat sig på vågen direkt. Har tränat också, som tur är!!

SE, hoppas du har det skönt på kryssningen.

• Annelie024

Magda, tack så mycket! Ja, inte denna måndagen men nästa måndag flyttar vi. Då har vi en vecka på oss att flytta sakerna så det är bra. Vi ska måla och sånt också, och det är ganska skönt att göra det när det inte är några möbler där.

Men gud vad saker det är man måste tänka på, ringa runt till alla elbolag, telefon, bredband osv osv. Satt i telefonkö hos Vattenfall i 50 minuter innan i eftermiddags. När jag väl kom fram, så var de tvugna att ha ett anläggningsnr till dit vi ska flytta. Och det numret kunde man bara få från Eon, så då fick jag ringa dit och sen ringa Vattenfall igen och sitta i kö i ca 40 minuter till. Suck....

Och Magda, det där med kosten måste jag sköta nu. Fyller 30 år om tre veckor och då ska jag var fin ju! Jag har världens ångest kan jag säga, känner mig som 25 ju!!!

Nu ska jag iväg på möte på jobb, är inte hemma förrän 20-tiden.

Middag blev rester från igår, pastagratäng. Perfekt när man får mat över.

• Annelie024

Hej tjejer!

Vad ni är duktiga som kämpar på. Jag hinner knappt kika in här för vi har fullt upp med packning osv osv. Flyttar på måndag, eller förhoppningsvis redan nu på söndag.
    Får panik av all röra här hemma, tur att det snart är dags.

Maten går ganska bra tycker jag, har inte hunnit träna som jag skulle vilja bara. Men men, får ta mig tid.

Svar på tråden saras måbra-tråd keeps going stronger