Inlägg från: Annelie024 |Visa alla inlägg
  • Annelie024

saras måbra-tråd keeps going stronger

Magda, din stackare! Magsjuka är inget kul, hoppas du  mår bättre imorgon vännen. Kram på dej.

Kommit hem från mötet nu, var tvungen att äta en skål med lättfil och osötad musli, kände att jag hade ätit alldeles för lite idag, varken ordentlig lunch eller middag. Men nu känns det bra.

Sov gott alla!

• Annelie024

Hej alla! Är det bara jag som har haft en bra Alla hjärtans dag? Stackars dig Magda, och svimma och allt, nä fy hoppas verkligen du blir bra nu.

Jobbat, när jag kom hem väntade mannen och barnen med ett stort fång långa röda rosor och fina kort och pyssel som de hade gjort idag.
    Tränat, 45 minuter på ct:n.
    Mys i soffan efter duschen med 2 rutor mörk choklad och apelsin.

Imorgon är det fredag=unnardag! Vi ska ut och äta hela familjen tillsammans med mannens farmor. Längtar!

• Annelie024

Oj, bara 3 inlägg idag! Är alla ute i det fina vädret? Gud vilket härligt soligt väder det är idag! Får vårkänslor!

• Annelie024

Hej tjejer!

Först stort grattis till dig J J!! Vilken lycka!

Säger som alla andra, Clinan WOW!! Vilken skillnad alltså, vad stolt du måste vara över dig själv.

Emmamaria, fy för det där med olyckan, vad hemskt det måste varit.

Själv har jag haft en bra helg, god mat och motion...som det ska vara. Vi hade gäster i lördags och jag gjorde en grekisk fläskfilé-panna i ugn. Verkligen supergott och mycket uppskattat av gästerna. Och ganska nyttig också, olivoljan är det mest onyttiga i rätten, och det är ju ganska nyttigt.

Jobb igen som vanligt när det är måndag. Barnen har varit hos farmor och farfar idag och mannen hämtade dem efter jobb. Vilket innebar att jag hade lite egen träningstid när jag slutade mitt jobb. Så skönt att bara komma hem och träna utan barn som springer och bråkar och skriker. Så 40 mintuer blev det på ct:n och en massa styrkeövningar med gummibandet och situps.

• Annelie024

Lungt här idag....

Ännu en bra dag här nu, andra veckan som det går bra utan några svackor, är så skönt!
    Ingen träning igår för det var möte på jobb. Idag blir det powerwalking med barnvagnen, vi ska lämna storasyster på jympa vid fem och tar en runda medan hon är där och hämtar henne sen.

Middag blir kycklinggryta med champinjoner och paprika och fk-ris till. Och någon sallad, eller kanske kokt broccoli, det är så gott!

• Annelie024

50 minuter powerwalk blev det med vagn och 16 kg 2 1/2-åring i. Gick jättelätt, fast man blir svettigare med vagnen, men jag vill gärna röra på armarna och det går inte så bra med vagn. Sen middag och dusch när vi kommit hem och hämtat stora tjejen från gympan.

Vi ska ha familjeplanering ikväll...haha. Planera när vi ska ha sommar-semster, vad vi måste köpa till nya huset (barnen ska få helt nya rum och inredning), vilka färger vi ska ha på väggar osv osv osv.... Och till planeringen vankas det te och apelsin!!

• Annelie024

Magda, du är så flitig med ditt bakande. Jag vill också vara så duktig, men jag har inte ett enda recept.

• Annelie024

Clinan, bor du i Lund? Tänkte eftersom ni ska till Nova?

• Annelie024

Hej, vad duktiga alla varit denna lördag! Jag har också tränat, 50 minuter på crosstrainern och gummibandet + situps. Gav järnet!

Ikväll blir det mys med lite godis och schlagerfestival. Vi skulle egentligen bort till några vänner men deras barn har blivit sjuka, men det är helt okej att vara hemma istället och ta det lugnt.

Evenstar, bra tips det där med fruktfatet. Mina barn älskar frukt och hade kunnat äta det hela tiden.

Magda, njut nu ikväll. Är ni barnlediga också eller ska lilleman med?

SE, som du sliter med ditt jobb. Men det märks att du trivs och det är huvudsaken.

Var och kollade efter nya walkingskor idag, men hittade inga som verkade bra. Väldigt dåligt utbud faktiskt. Det borde ju komma lite nya modeller nu när våren närmar sig.

• Annelie024

Jobb, Ikea och träning. Så har min dag sett ut.

Mannen och barnen hämtade mig efter jobb och så åkte vi till Ikea, så mycket vi ska handla nu när vi flyttar. Och kul är det att kolla!!! Middag på Ikea, tog lax med potatis och grönsaker. Och nu ikväll när vi kom hem så blev det 40 minuter på ct:n.  Och situps....

Svar på tråden saras måbra-tråd keeps going stronger