Inlägg från: kaksmulan |Visa alla inlägg
  • kaksmulan

saras måbra-tråd keeps going stronger

Hej vänner!

Jag ÄLSKAR min CT! Himlar vad jobbigt det är! Har nu kört två pass, den första mest bara för att prova och sen igår 20 min med ORDENTLIGT flås (totalt 5.5 km)! Såååå himla skönt i kroppen. Känner av lårmusklerna i dag men inte så mycket. Strechade ordentligt efteråt...

Idag är det scotertävling här på sjön! Byaföreningen har lite skoj och har anordnat en dragrace. Maken skall självklart vara med men han lär få jumboplatsen för vi har lungt byns långsammaste scoter! ha ha

Magda: kanske har lille A samma virus som min Felixen hade förrförra veckan. Då hade han 7 dagar med HÖG feber (mellan 39 och 40,5) och på slutet kom det också lite hosta och snorighet... Hoppas A blir bättre snart!

Evenstar: Ja, men då får du se till att det blir mer träning till veckan!!! Kämpa på tjejen!

Felixens♥ och Ellendellens ♥ stolta mamma, alias kaksmulan!
  • kaksmulan

Jag känner mig så himla mycket mer lättare till sinnet nu när jag känner att jag kan träna igen. Även om det inte blir så mycket (20 min/5 km) på CT´n så är det ändå någonting! Idag ska jag iväg på ett pass Bodypump också!

6628: 15 min långsam promenad är bättre än ingenting. Hoppas hoppas att du snart känner dig bättre och att ryggen pallar för allt du vill göra!

SE: Du kunde ha skrivit det där till mig "Men, tänk också efter, att KNOPP och KROPP måste samarbeta för att få en fungerande HÄLSA, inte bara fysiskt!!!!!!! Hälsa kan även vara att läsa en bok, ha ett gott skratt el så, hälsa är en sak för mig, och en annan för någon annan!" Jag är så lyckligt lottad som har en sån klok person i min bekantskapskrets!!!!!

Magda: Du har fått så många goda råd! Jag skickar dig en kram genom cyberrymden! Du har kommit igen förr och kommer att göra det igen!

Clinan: Härligt jobbat tjejen! Självklart ska du göra den här veckan till en SUPERVECKA!!!

Nillalala: BRA att du sa STOPP!!! Kämpa på med att äta nyttigt! Du kommer att ha igen det senare!

• kaksmulan

Kaya: Kära älskade vän! Lycka till i morgon!

• kaksmulan

Hej på er! Det blev inget pass Body Pump igår. Tyvärr. Precis när jag skulle gå rasslade till i min inbox här på jobbet och plötsligt hade jag en timmes mer arbete. Suck. Men inte deppar jag för det! Tack vare min underbara CT så funkar det bara fint ändå!!!!

• kaksmulan

Så himla underligt! Jag skrev ett inlägg vid 12-tiden i dag och det är bara borta!
    Ja ja, jag får väl skriva om det då... (förmodligen skickade jag det aldrig)

SE: Du är så himla klok och har så rätt!

Kaya: Skönt att se att du är på banan igen, även om det bara är med din stortå . Du ska se att du får jobbet och att det kommer att bli så mycket bättre när du fått jobba ett tag! STOR KRAM till dig! (jag skrev också en massa om solskenspromenader... hoppas att du fick din och att den var härlig!)

6628: Ibland måste man se det mörka för att kunna ta in ljuset igen! Det är BRA att du klagar för då kan du börja göra något åt det! Kämpa på! Vi är här och stöttar!

• kaksmulan

SE: Så himla roligt för dig! Jag blir så glad för din skull!

Kaya: Jag vet hur det är! Det är tusen gånger lättare att se allt negativt i tillvaron (ryggfläsk och värdelöshet). Jag borde lyssna på mig själv när jag nu säger att det är viktigt att hålla sådana tankar borta. Du KOMMER att få ett jobb, dina muskler har inte helt försvunnit och du har inte ryggfläsk! Så det så!

Evenstar: Åh, du och jag är ganska lika tjejen. Jag åter nyttigt, motionerar regelbundet (dock inte lika mycket som du) och sköter mig rent allmänt men går ändå inte ned i vikt! Iofs går jag inte upp i vikt så mycket heller men det är verkligen misströstande att se att vad man än gör (kör med GI stenhårt ett tag, lägger in en högre träningsväxel osv) inte ger resultat! Jag har varit och kollat upp alla mina olika värden (sköldskörtel mm) för att se att det inte är något sånt det hela beror på. Kanske du ska göra det också? Det är omöjligt för en som har hypotyroidea att gå ned i vikt...

clinan: Hu, jag har smakat några sådana nötter och tycker inte om dem. Det är alldeles för mycket smakförstärkare och transfetter utanpå de där nötterna för att jag skulle vilja ha dem. A´naturell är mer min smak!  JÄTTEBRA att din make gömmer vågen! Det är INTE bra att stiga på den varje morgon (och definitivit inte varje kväll dessutom)!!! Man blir bara knäpp av sånt!

• kaksmulan

Oftast så rostas sådana nötter i fetter som blir transfetter (ungefär som frityrolja) sen innehåller kryddblandningen som de får bada i efter rostningen oftast e621 (och andra E620-ämnen) som INTE är nyttiga. Kolla gärna på förpackningen och berätta vad som står i innehållsförteckningen så kan jag hjälpa dig att reda ut vad det betyder. Jag ÄLSKAR innehållsförteckningar och lusläser dem jämt!!!

• kaksmulan

Kaya: Så härligt! Tänk att man inte förfaller på bara åtta veckor

Såg ni "du är vad du äter" igår. Himlar vad fjantig Dominika var! Varför var hon med i programmet öht?? Och få mat hemskickad till en?! Tänk er, färdig mat hemskickad plus en personlig tränare! Vem skulle inte gå ned i vikt då?

• kaksmulan

6628: ÅH! Supergrattis! Jag blir så stolt över dig!!!

• kaksmulan

Kaya: Jessi har precis skrivit det jag misstänkte när jag läste ditt inlägg! Det kan faktiskt vara ALLERGI! Allergin kan sätta ned ditt imunförsvar till den grad att minsta lilla bacill biter på dig och du aldrig får känna dig helt frisk! Grejen är att det kan vara mögel (åh, nu hör jag hur du drar åt dig andan). Mögel i hus behöver varken lukta eller synas för att vara där men den kan vara förödande för hälsan. Det enda man märker är dessa förkylningar som kommer och går och som aldrig blir riktigt bra.

Svar på tråden saras måbra-tråd keeps going stronger