saras måbra-tråd keeps going stronger
Magda! Supersnyggt!!!!
Magda! Supersnyggt!!!!
SE: jag dör av nyfikenhet! Hur har det gått med allt??
Himlar vilket stressigt liv jag lever. Sååååå mycket att göra hela tiden så jag fattar inte hur dygnets 24h ska räcka till. Jag är så uppe i varv när jag ska sova så det tar ca 2 timmar innan jag somnar. Lade mig 22.30 i gårkväll, tittade på klockan sista gången 00.27 och vaknade av Ellendellen klockan 05.05. Dock slumrade jag lite till och från fram till 05.40 då jag gav upp och klev upp. Känner mig som en sömngångare nu...
SE: Du är grymt bra tjejen! Jezzez vilken styrka du har!!!
Kaya: Skönt att du börjar må bättre från förkylningen
Lejone: JA! Man måste vara inne på den här sidan varje dag för att hålla motivationen uppe! Så är det i alla fall för mig, helt klart!
Tindra: Du har helt rätt! Jag SKA försöka varva ner och ta det lite lungt. I påsk ska jag och familjen åka till min bror och hans familj och då ska jag SLAPPA! Det ska bli så himla skönt.
Kaya: Det är svårt det där med stora portioner. Jag "lider" av samma sak. Speciellt sen jag var med i VV. Där åt man historiska mängder till varje mål och det sitter liksom i...
SE: Du har helt rätt! Bailey är viktigast och det är HONOM du måste leva för och välja dina framtida män/framtida man efter!!!
Magda: Åh, nu vet du vad jag kommer att säga! MJÖLKEN!!! Du får helt enkelt prova att ge upp dina älskade mjölkglas i två veckor och se ifall det blir bättre! Det låter exakt som en "mjölkmage"
Grattis Betty!!! Smart med eget gym!
emmamaria: Åh, jag vet hur det är att inte ha tid som räcker! Jag har helt skitfullt i almenackan och tjuvar mig till all extra träningstid, sällan med gott samvete...
missisola: Jättebra med ett nytänk! Men varför vänta tills efter påsk! Att börja lyssna på sin kropp och knopp kan du väl börja med NU!!!???
SE: Så trist med R! Det var ju inte lite fel han kört heller... Du ska se att du får bra minnen ändå. Kram på dig!
Prommis, JJ och Little: Lycka till med sockerutmaningen! Personligen tycker jag att ni ska kämpa för att inte äta socker öht! Det kommer att vara jobbigt ett par veckor men måste ni absolut ha tex socker i kaffet så skippa kaffet helt! Tufft, ja visst! Men ni fixar det!!!
Jessi: Jo tack, jag vet hur det är med stress och trötthet! Jag känner mig helt knäckt, har hur mycket som hellst att göra på jobbet (jobbar lungt 110% trots att jag är barnledig 25%). Längtar till sommaren och lite ledighet! Det första som får stryka på foten nu när jag har mycket att göra är träningen, och med den ryker all "egentid". Det gör i sig att jag bara blir tröttare och tröttare och därmed mer och mer stressad. Vad som faktiskt verkligen har hjälpt mig är min älskade CT! Att ställa sig på den 30 min när barnen ändå tittar på Bollibompa är kanon! Hur som hellst slipper jag det dåliga samvetet att jag inte tränat...
Kämpa på tjejen! Du klarar det!
Magda: Hur har det gått idag med fotograferingen?? Var det inget bra resultat? Jag tycker att en matblogg är en bra idé för dig. Men du måste komma ihåg att du nyss fått barn och hela din kropp är inställd på överlevnad och håller därför stenhårt i alla kalorier... Men självklart kommer du att fixa det! jag lovar!
6628: Åh härligt tjejen! Grattis! Nu har jag inte riktigt hängt med i din fysiologiska historia. Jag vet ju att du har Epilepsi men varför har du inte haft mens på så länge?? Kan det helt enkelt vara så att din ägglossning har kommit igång nu när du tappat en massa vikt? Jag tror faktiskt det! Men jag blir så glad när jag läser om din framgång! Du har kämpat så mycket mot så många olika saker och ändå går du ned i vikt och verkar må bättre och bättre för var dag som går! Bra jobbat! En ros till dig!
Sara lois: Välkommen tillbaka! Jo, här kämpar vi på. Hoppas att din rygg snart blir bättre så du kan börja träna igen. Ryggskott är inte att leka med! Core är en styrketräning där man fokuserar på de djupgående musklerna i mage och rygg. Du vet de där musklerna som man får snygg hållning och smal midja av! Jättebra träning! Har du tänkt något mer än att bara stärka kroppen med träning? Hur äter du normalt? Det finns många små saker man kan ändra i sin kosthållning utan att det kostar på allt för mycket men som kan hjälpa en att må bättre väldigt effektivt!
Magda: Oavsett om det är roliga siffror eller inte så gör du ett jättebra jobb ändå! Det tar tid och kanske var du helt enkelt lite FÖR duktig "förra gången" du gick ned i vikt. Nu är du mamma och har faktiskt viktigare saker att fokusera på än hur mycket du äter, motionerar osv. Därför ÄR det tuffare nu! Men som sagt, du gör det verkligen superbra. Kämpa på så kommer siffrorna att bli roligare!
Magda: Jo, tack. Det funkar bra med CT´n när jag väl ställer mig på den . Men ärligt talat så mår jag sådär. Stressar för mycket och har på tok för mycket krav på mig från jobbet just nu. Jag jobbar ju 75% (är barnledig 25%) men har den senaste tiden jobbat mer än 45 timmar i veckan. På tok för mycket för min psykiska hälsa. Egentligen går jag på knäna men jag försöker ta det lite lungt. Att sitta så här på FL och läsa en stund på morgonen ger en välbehövlig vila faktiskt. Och jag försöker att ställa mig på CT´n en stund varje kväll när barnen somnat eller tittar på Bollibompa. Just nu är det alla dessa SMÅ saker som håller mig flytande. Min förhoppning är att allt lättar snart. Det ser ut nu som om jag kan få förlängning på min doktorandtjänst i ett år till vilket underlättar enormt. Det är inte klart än, men jag håller tummarna. Tack för att du frågar
Usch ja. Arboga. Det är så hemskt så man vill knappt tänka på det. Hur sjutton skulle man kunna fortsätta att leva efter något sådant?
Little: Du får se det så här: Klarar du att hålla dig borta från sockret den här helgen så kommer du att klara det för resten av livet!!!! MEN för att fixa det så måste du i förväg bestämma dig för vad du FÅR äta och sen äta det med gott samvete och strunta i resten!!!
Glad påsk kära vänner!
Jag sitter nere i ett snöigt Gävle och firar påsk med min bror och hans familj. Snart vankas det STORA påskägg till barnen och även fast jag normalt inte äter godis har jag lyxat och köpt lite "finare" godisar som även jag får smaka av
Annars försöker jag ha lite semester här nere och slappna av från mitt numer överstressiga liv. Det lyckas sådär, lite jobbsamtal på självaste långfredag men idag har telefonen hållt sig tyst. Just nu är de övriga ute och leker i snön och jag passar på att andas lite här inne helt själv. Skönt!
Snart blir det påsklunch med äggmålning och -rullning. Skoj och gott!
På min svägerskas jobb har de en utmaning om hur långt (eller många steg) varje avdelning kan ta per vecka! Ledningen har delat ut stegräknare till alla och himlar vad min kära svägerska kämpar på för att ligga på topp i ligan! Igår gick hon över 15 000 steg! Grejen är att hon brukar vara ute och jogga minst en mil lite då och då men nu sen den här utmaningen började så vill hon inte slösa steg på att springa. Man tar ju färre steg per kilometer om man springer än om man går. Fast hon har märkt att är man ute lika länge, tidsmässigt, så tar man lika många steg oavsett om man springer eller går. Så det är alltså inte hastigheten på själva stegen som skiljer utan att när man springer så blir stegen bara längre. Intressant tycker jag...
Nilla: Supergrattis till lillan!!!!!
Magda: Det är bra att du blir arg, det förbränner man många kalorier på
SE: Vad härligt att det klickat!!! Jag håller helt med om att tråden plötsligt är JÄTTEPOSITIV!! härligt! Ibland kan vi alla vara lite väl klagiga och det är fantastiskt att det plötligt kan vända och att allt är bra ibland! Skönt med den balansen!
Grattis på födelsedagen Betty!!
Tillbaka på jobbet i flygande fläng. Sen klockan 7 i morse har jag bara fått i mig två koppar kaffe och en apelsin. INTE BRA! Jag tänkte sticka hem tidigare idag så jag hoppade lunchen men så plötsligt tar min arbetsdag slut och jag har jobbat heldag utan lunch. Jag måste verkligen sluta upp med dessa dumheter!!!
Åh, i påsk har jag ätit GODIS! Jag som inte ätit godis på över tre år! Det enda jag ätit har varit lite finare choklad, typ dyra praliner och sånt. Men nu smaskade jag värre. FAST jag åt bara sådana som jag tycker riktigt riktigt RIKTIGT mycket om. Typ choklad-nougatägg...
Dock har jag blivit lite inspirerad av min svägerskas "steg"-utmaning och tänkte leta reda på stegräknaren i eftermiddag. Det skulle vara kul att veta på ett ungefär var man hamnar under en normal arbetsdag, speciellt nu när undervisningen drar igång och jag inte kommer att kunna sitta vid datorn och arbeta.
Monsa GRATTIS! 20 kg är inte illa!
Grattis Magda och 6628 också för att ni gått ned i vikt! Duktigt kämpat tjejer!
SE: Hoppas att du får det underbart nu!
J J, Jessie och Magda! Supergrattis till er!