Inlägg från: Betty the Boop |Visa alla inlägg
  • Betty the Boop

saras måbra-tråd keeps going stronger

Håller med Clinan o JJ att det är bara kul att höra om din kärlek SE, det tillhör ju med måbra livet när kärleken kommer in i ens liv. Och jag själv som har haft samma karl hemma i år efter år tycker detär SÅ romantiskt att höra om lite nyförälskelse

Har haft en bra mat dag idag. Fralla till frukost med smör o skinka, sen till middag blev det ungspotatis o grönsaker o lax med romsås . Mums mums. Känns fräscht nu när jag har gottat mej med allt möjligt hela påsken.

Skulle ut på en långpromenad idag, men jag kom inte långt innan jag upptäckte att jag hade allt för tunna kläder o hala skor. Var nära att halka flera gånger. Så det blev en snabb runda runt kvarteret

Nu ska jag sova, lillemannen har vaknat klockan 05 hela helgen så det är bäst jag får lite skönhetssömn innan jag blir väckt av en piggelin.

God natt!

• Betty the Boop

Likadant här Magda! Nu kör vi!! kram

• Betty the Boop

Mitt mål denna veckan är att gå 5km 3 dagar och ett pass på friskis o svettis. Sen så ska jag dra ner på kolhydrater. Ska pröva att räkna points för att veta att jag inte äter för mkt vilket är mitt stora problem. Jag vet verkligen ALLT om vad som är nyttigt eller inte men vill gärna äta för stora portioner. Ger detta bra resultat på vågen på söndag så ska jag fortsätta på samma sätt.

• Betty the Boop

Grattis Monsa, verkligen super bra jobbat!! Du kör väl med point eller hur?? Nu måste du väl köpa en helt ny garderob va?? Och det är ju inte fel kan jag tänka
    Kram på dej vännen!!

• Betty the Boop

Äntligen har jag kommit ut och motionerat, det blev en timmes promenad. Skönt!! Åt lite väl mkt mat idag så det kompenserades ju lite granna av promenaden i alla fall.
    Nej nu ska jag försöka natta lite barn så jag och mannen, som är förkyld och så otroligt ynklig , kan få lite slappar tid vid tv:n

puss o kram

• Betty the Boop

Godmorgon !

I eftermiddag blir det KI jympa på friskis, å va skönt det ska bli att komma hemmifrån ett tag och träna lite.

Annars idag ska jag försöka städa upp på övervåningen efter våran renovering i sovrummet. Det är grejer överallt o massor med sånna där småsaker som man inte vet vart man ska lägga. Ahhh blir galen.

Middag idag blir pasta med skink o broccolisås.

Solen skiner jättefint ute. Om inte min mamma tar med 3 åringen till bio vid 13 snåret så får vi nog ta en sväng till pulkabacken istället. Snön kanske försvinner snart, det skulle väl bli varmare till helgen ?

kramis

• Betty the Boop

JJ  Ha så superkul nu , jag vet hur du känner det där med att lämna mannen hemma med barnen. Visst klarar dom det lika bra som oss, men som sagt är man mamma så är man hihi.  kram på dej

• Betty the Boop

S E  oj va tråkigt att du blev sjuk!! Har du varit sjuk på resan också?? Massor med kramar o krya på dej. 

• Betty the Boop

6628  Kul med nytt kök!! Vi ska också göra nytt kök, men det blir efter sommaren nån gång. Längtar!!!!!  Vad ska ni ha för kök?? Nyfiken

Vi är väl många som ska köra stenhårt i April va? Jag måste ju verkligen det för jag ska ju åka utomlands o visa mej i bikini 2 maj. Så nu ska jag absolut köra gärnet 1 månad framåt. Är ju lite lättare när man har ett mål i sikte!

Tänkte köra en liten enkät, är så nyfiken på er o era vanor

1. Vad åt du till frukost idag?

2. Hur många gånger tränar du i veckan?

3. Vad ägnar du dig åt då?

4. Vill du gå ner i vikt eller är du redan i mål?

5. Ditt bästa tips mot sötsuget?

Ja det var det jag kom på hihi

jag själv svarar här:

1. Knäcke macka med leverpastej o kaffe

2. ungefär 3 gånger

3. Hittills har det varit promenader bara men från o med nästa vecka blir det 2 pass på friskis och en lång rask promenad. Det är målet.

4. Jag vill gå ner ca 7 kilo till

5.  Gå ut o gå , eller börja städa eller nåt liknande så man glömmer bort det.

kramis

• Betty the Boop
    Magda  Keso limpa låter intressant, kan man få receptet ? Kyss
  • Betty the Boop
    6628 , oj då händer det mycket hemma hos er, kul med förändring. Vi har precis gjort färdigt vårat badrum , du kan gå in o kolla i mina bilder om du vill. Från att ha varit ett pyttelitet med endast badkar, så är det utbyggt o med dusch också . Yes nu slipper jag duscha i källan    Jag har beställt en katalog från myresjö kök igår , får se vad dom har får nåt. Men det är absolut jättesvårt att välja vad man vill ha.

Idag har jag inte motionerat. Däremot har jag ätit bra idag. Började med grötfrukost igen , efter en dum period med för mycket mackor. Ahhh bröd är verkligen min last!! jag o min flicka bakade Anna Skipper brödet nu i kväll. Ska smaka det imorgon till frukost eller till kvällsfikat. Det ska väl vara lite nyttigt iallafall.

Imorgon blir det storhandling på Maxi, och en promenad på för middagen

go natt töser!
  • Betty the Boop

Oj magda va jobbigt. Hoppas det inte är nåt allt för hemskt?? *kramar om*

Svar på tråden saras måbra-tråd keeps going stronger