• ifent

5 barn eller fler, kul att byta tankar och erfarenheter :-)

Är hemma med mina 5 barn som är mellan 1 månad och 15 år.
    Har varit hemma i 4,5 år nu dock har 4 åringen och han som blir 2 i maj börjat på dagis 15 timmar i veckan som de stortrics med.
    Så nu är det bara jag och den lilla hemma 3 dgr i veckan, känns lite lyxigt och än så länge har vi mest använt tiden till att sova en stund på fm.
    Sedan är det fullt fart med skjutsningar till träningar och kompisar

Catta

• Svar på tråden 5 barn eller fler, kul att byta tankar och erfarenheter :-)
  • åttasöner
    Shirley skrev 2008-02-15 07:35:40 följande:
    Här är en Sitter och dricker kaffe... barnen ville upp 06 imorse så vi är redan klara Ni med fler än 5 barn, var det stor skillnad från 5 till 6?
    nej , den största skillnaden hitills
    Känslomässigt _ från 0 till 1 att bli mamma
    Ekonomiskt _ från 3 till 4 då vi inskaffade både större bil och hem
    Reaktionsmässigt_ från 6 till 7 för SJU är verkligen många !!!! ( och allt över det är helt omänskligt enligt ens omgivning )

Vi är ju snart 11 i familjen ( det är stort! )
  • åttasöner
    MaddeMamman skrev 2008-02-07 21:35:49 följande:
    åttasöner- när jag var liten (5 syskon där med) fick vi barn para strumpor, mamma kallade det "strumpmemory" så många par som möjligt på kortast tid, vinnaren fick äran
    det var en rolig idé.
  • Emmyss

Här blir det lugnt idag. Jag o tjejerna ska poppa popcorn ikväll o frossa i let´s dance!

• kaslin

här är jag hemma med alla sjuka barn 4 av 5 barnen är hemma o jag springer här som deras lilla piga,hämta det o mamma mår dåligt hämta det.

sen att dom vaknar så tidigt som kl 06.000 gör inte bättre när man är sjuk*L*

nu har jag städat här i allafall och fått barnen att lägga sig i sängen för att se film..

och jag har kaffe paus

• Angel73

och nionde på väg..........för mig är det helt ofattbart
    ha.. ha.. jag tycker det låter häftigt, hade jag haft lättare graviditeter så skulle jag åxå vilja ha fler.

• Angel73

fy, stackars dig kaslin inte kul när de insjuknar alla på en gång.

• pluppfamiljen

Godmorgon i natt kl ´2 vaknade jag av att min 8 åring mår illa jag hämtar en hink och en timma senare kräks han det mesta hamnar i hinken... Städar upp  kl 6 kommer min man hem han har jobbat natt 1 åringen skriker så det är lika bra att kliva upp med henne stöön jag är så trött. Dricker kaffe och vaknar till. kul tråd

• mamma 75

Tittar bara in och säger hej.
    Ja äntligen är alla friska.Allt tog ca 2,5veckor. Som mäst hade vi 4 febriga av 5st. sedan fick lillan och jag feber.Men allt kunde ju vara värre,,,,,,,,,,, eller hur.
    Nu har vi en slapp eftermiddag efter att varit på badhuset.
    Hoppas ni andra får ha era barn friska.

• fjärilen78

Hej!

skrev lite i början när tråden startades
    har blivit några inlägg sen dess

har som sagt 5 barn varav den minsta är nu 3,5 månad gammal och vi har startat bebisverkstan igen

• Angel73

oj det var snabba ryck har ni tätt mellan de andra barnen med?

Svar på tråden 5 barn eller fler, kul att byta tankar och erfarenheter :-)