• ifent

5 barn eller fler, kul att byta tankar och erfarenheter :-)

Är hemma med mina 5 barn som är mellan 1 månad och 15 år.
    Har varit hemma i 4,5 år nu dock har 4 åringen och han som blir 2 i maj börjat på dagis 15 timmar i veckan som de stortrics med.
    Så nu är det bara jag och den lilla hemma 3 dgr i veckan, känns lite lyxigt och än så länge har vi mest använt tiden till att sova en stund på fm.
    Sedan är det fullt fart med skjutsningar till träningar och kompisar

Catta

• Svar på tråden 5 barn eller fler, kul att byta tankar och erfarenheter :-)
  • fjärilen78

angel73: ja rätt så tätt dom är födda 96, 99,00,06 och 07

• mamma 75

Får man fråga vad ni har för bil Fjärilen78?
    Våran Opel Zafira har ju 7 platser. Om vi skulle skaffa en till så rymms vi ju inte i våran bil.

• fjärilen78

just nu har vi en Opel zintra!! så den lär inte räcka till när och om det blir en till bebis

• mamma 75

Vi har oxå haft en Sintra. Men vi hade så otur så den stod mest på verkstan. Men annars en himla bra bil. Väldigt rymmlig.
    När vi åker alla i vår bil så rumms det inte mycket till packning.Men men..
    Fast det är klart att man blir sugen på en till emellanåt. Vår minsta är snart 7mån.

• Tulibul

oj då här startar bäbisverkstaden tidigt. funderar lite fram och tillbaka men vill inte ta beslut innan minsta blivit ungefär ett år. 3,5 månad...Min lilla dotter är 4 månader och just nu så tror jag mina "ägg" ligger på vila några månader till. Hon äter ofta och mycket så jag är nog långt ifrån fertil. hur gör ni för att vara så snabbt "ute på banan igen" både fysiskt och psykiskt?

• fjärilen78

mamma75: ja vi trivs kanonbra med vår zintra fast jag kan inte påstå att bagaget är så rymmligt!!

tulibul:jag ammar inte så därför är jag fertil ganska fort har ju mina barn tätt och det tycker jag har funkat jättebra,tror det är därför jag vill ha det tätt mellan mina.
    Är ju ett 6 års hopp mellan 3:dje och 4:de barnet och man blev så bekväm på något sätt när det skiljer några år så jag vill hellre ha det tätt kan tänka mig 1-2 barn till väldigt tätt här sen tror jag faktiskt att jag är klar med barn

• Tulibul

ja man känner att man blir lite "bekväm" eller att man fått lite andra rutiner när man väntar några år. både skönt samtidigt som det känns som att börja från början på något sett och allt är nytt och skall in i nya rutiner.
    jag ammar på för fullt ett tag nu sedan får man se....

• Shannara

Jag skulle gärna skaffa en liten till jag med, men det är stopp från gubbens håll...

Fast i och med att jag lever ensam med ungarna så kanske det blir lite väl slitigt med en till...

♡Jag har världens fem goaste trollungar!♡
  • Angel73

Puffar upp tråden lite
    Nån som har nått kul att berätta ??

• Shannara

Hallå tjejer!

Försöker hänga med här på nätet så gott jag kan, men livet är rörigt just nu... Jobbigt att behöva ta hand om allt själv 24/7, men det går ju. Nu har vi sportlov! Ikväll åkte de två stora till sin biofar och stannar till söndag... Massa gnäll och bråk innan de kom iväg... Har jag tur så hinner jag få ett par timmar per kväll i egentid under dessa dagar.

Lillan växer så det knakar... Likaså min grabb som fyller fyra nästa vecka... Han har gjort ett jätteskutt och plötsligt ska det stå 116 i nacken på alla kläder...

Smakisar har det blivit oxå... Hmmm... Räknas en sked gröt då å då? Fyra ggr på två veckor eller så... Inget regelrätt alltså... Men jag har ingen stress med det heller... Petar till henne en liten smak här å en liten smak där då det är något passande på bordet, bara så hon får lite smak i munnen av det. Min näst yngsta helammade till han var 11 månader och det hoppar jag gärna över den här gången!

Försöker även få lite struktur på nätterna... Det går åt rätt håll!!!

♡Jag har världens fem goaste trollungar!♡
Svar på tråden 5 barn eller fler, kul att byta tankar och erfarenheter :-)