• My sunshine

vardagsrum färger?

Kan nån hjälpa mig? Jag ska göra om vardagsrummet helt det är så gräsligt så man bara vill spy
    Men jag vet inte riktigt vad jag ska ha för färger.
    Möblerna kommer ju vara mörkbruna men vad ska jag ha till väggar o gardiner?
    Jag vill ha en blandning av mörkt och ljust.. hoppas nån förstår vad jag menar, men ändå med färg
    Rummet är väldigt stort och vi har ett matsalsbord där också på ena sidan av rummet som ska vara kvar.
    Har tyvärr inga bilder men hoppas nån kan hjälpa mig ändå.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-01-11 17:37:19:
    Nu har jag o sambon sutti o disskutera som bara den om färger o den enda färgen vi e ens något sånär överens om är kaki den var helt ok fast jag hade helst haft nå annan...
    Vilka färger kan tänkas passa till det? nu e jag lite besviken satt med färgkartor o titta o sand o latte var så himla fint o ljust men kaki verkar det bli men den var också ganska snygg ganska ljus o inte alls som grönt lite mer åt ljusbruna hållet så det kanske funkar ändå.
    vitt borde väl passa till det också? men en till färg rött går väl inte eller?
    Hm nu hade jag ju redan hunnit bygga upp en bild i min hjärna hur jag ville ha det ...morr morr

• Svar på tråden vardagsrum färger?
  • PrincessSandy

hihi..vet inte vad kaki e för färg faktist. men varfrö skulel inte rött passa till det då?

• My sunshine

Kaki e lite som grönt fast ändå inte alls grönt gröngrått kanske eller grönbrunt utan att se vare sig brunt eller grönt ut ganska varm färg hihhi hoppas du förstår...
    fast måntro om det passar med typ kaki,brunt oc nå smådetaljer i guld eller vitt?
    Äsch vad svårt det här är... börjar ju tappa hoppet nu vi bor i ett jätte gammalt hus som vi försökjer göra om det e jätte fint men färgerna o sånt e så fult! vi har typ ORANGE i vardagsrumet nu jätte fult eller terracotta typ inte alls min smak.

• PrincessSandy

nä blä inte i vardagsrum..okej, ja men guld och den där kaki och vitt då?? sen kan du ju ha kaki färger på vissa detaljer oxo om du vill

• My sunshine

Mmm det kan kanske bli bra...
    Får väl måla om o göra om ifall det blir dåligt
    Fast jag e iinte speiellt förtjust i guld heller men om man bara har jätte små detaljer med det så kanske det funkar

• PrincessSandy

silver då?? men då bord eudinte ha vitt för d blir lixom konstigt

• PrincessSandy

ja preics, jag skulel hellre ha silver än guld iaf. men byt ut den vita mot svart då? det blir ju mysigt, bara dt inte är allt för mycke svart.

• My sunshine

jahap nu e vi tillbaka på ruta ett... inga färger går...
    Vad ska man ha för färg om man har mörkbruna möbler? vad skulle passa till det?

• PrincessSandy

haha..varför är ni på ruta ett igen??
    Men ha bara ljusa väggar då, typ vita och en fondvägg borde du ju nästan ha då i typ nån galen färg, ta en knallröd vägg =) och sen lite detaljer i rödd och vitt och mörkbrun =)

• My sunshine

Min sambo e såå jobbig nu vill han ha helt gröna vägga o inget annat går! jag har hellre helt vita.
    Jag har sagt nå beige,vitt, sand,latte m.m inget passar enligt honom han ska ha helt blått eller grönt hur snyggt e det?
    Fast grönt kanske går om det e rätt grön men möblerna har jag ju redan köpt förutom soffan men färgen måste ju gå med dem ids inte köpa nya igen.
    äsch ska slå han med en stekpanna i huvet så han sover tills jag hunnit måla om skoja bara...

Svar på tråden vardagsrum färger?