• My sunshine

vardagsrum färger?

Kan nån hjälpa mig? Jag ska göra om vardagsrummet helt det är så gräsligt så man bara vill spy
    Men jag vet inte riktigt vad jag ska ha för färger.
    Möblerna kommer ju vara mörkbruna men vad ska jag ha till väggar o gardiner?
    Jag vill ha en blandning av mörkt och ljust.. hoppas nån förstår vad jag menar, men ändå med färg
    Rummet är väldigt stort och vi har ett matsalsbord där också på ena sidan av rummet som ska vara kvar.
    Har tyvärr inga bilder men hoppas nån kan hjälpa mig ändå.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-01-11 17:37:19:
    Nu har jag o sambon sutti o disskutera som bara den om färger o den enda färgen vi e ens något sånär överens om är kaki den var helt ok fast jag hade helst haft nå annan...
    Vilka färger kan tänkas passa till det? nu e jag lite besviken satt med färgkartor o titta o sand o latte var så himla fint o ljust men kaki verkar det bli men den var också ganska snygg ganska ljus o inte alls som grönt lite mer åt ljusbruna hållet så det kanske funkar ändå.
    vitt borde väl passa till det också? men en till färg rött går väl inte eller?
    Hm nu hade jag ju redan hunnit bygga upp en bild i min hjärna hur jag ville ha det ...morr morr

• Svar på tråden vardagsrum färger?
  • PrincessSandy

jag skulle ha lattefärg på väggarna med ev en fondvägg med något mönster dr du fållar upp det bruna i möblerna, sen kan du ju väja en färg tex röd, om du gillar det och ha gardiner, ljus, ramar och andra detaljer i. kanske en röd matta då oxo.
    Röd var bara ett exelmpel, men det är fint med någon "extrem" färg om man har allt annat i naturfärger.

• My sunshine

Jo jag har oxå tänkt på rött mycket och latte färg men min sambo var inte så förtjust i latte o vägrar ha en fond vägg (Fast det ska jag ha)

• MiklosOne

Jag skulle nog rekomendera en sandfärg på väggarna (typ beige) o ljusa gardiner till tex gräddvita med ett beige motiv på...

• My sunshine
    MiklosOne skrev 2008-01-11 16:38:57 följande:
    Jag skulle nog rekomendera en sandfärg på väggarna (typ beige) o ljusa gardiner till tex gräddvita med ett beige motiv på...
    Går det att blanda vitt tex med rött eller nå annan färg på ett smart sätt så det inte blir "klottrigt"? jag e skit dålig på sånt här.
    Jag vill ha det gansla enkelt o "tomt"
  • PrincessSandy

men sandfärg e ju typ latte. men ha vita väggar då med en fondvägg :P i fondväggen kan du ju ha både rött ocj brunt i, det skulel bli skitsnyggt!! hihi..nu får jag tillåme ideer till mitt eget vardagsrum =)

• PrincessSandy

använd inte mer än 3 färger i ett rum, då blir det klottrigt. men ha en färg på väggarna en på möblerna och sen har du en färg som du detaljerar med, tex då rödakuddar i soffan, vita gardiner med nått rött i och ljus och annat som jag skrev förut. och sen dårå så om ni nu sk aha en fondvägg borde den innehålla dom färger som man har på möbler och detaljer
    haha, hoppas dui fattar vad jag menar :P

• My sunshine

jo sand e ju som latte men lite mörkare... men min sambo e så negativ mot allt. Han vill typ ha ett knallblått vardagsrum o då måste jag ju bara flytta blää! låter inte fint alls fast vad vet jag
    Och så vill jag ha ett mörkt/ljust vardagsrum med en färg klick men det kan ju slå helt fel om man väljer fel färger hi hi jag är krånglig.
    sen funderar jag på om jag ska köpa en hörnsoffa, en vanlig soffa med fotölj, eller en 3sits o 2sits hmm.

• My sunshine
    PrincessSandy skrev 2008-01-11 16:45:54 följande:
    använd inte mer än 3 färger i ett rum, då blir det klottrigt. men ha en färg på väggarna en på möblerna och sen har du en färg som du detaljerar med, tex då rödakuddar i soffan, vita gardiner med nått rött i och ljus och annat som jag skrev förut. och sen dårå så om ni nu sk aha en fondvägg borde den innehålla dom färger som man har på möbler och detaljerhaha, hoppas dui fattar vad jag menar :P
    Jo jag fatta nu e jag helt inne på typ latte el sand o vitt o rött som du skrev gardiner tex. det blir väl inte för klottrigt? för då blir det ju fyra färger? brunt,latte,vitt o rött
  • PrincessSandy

nä för vitt e ju inte direkt en färg, hihi..det blir nog fint tror jag, är lite sigen på samma själv nu oxo, fast jag har en beige soffa så då kanske det blir en brun fondväggist, hade dwet förut i en annan lägenhet..det va sååå mysigt där.

• My sunshine

Ohh lät jätte fint...
    Nu har jag o sambon sutti o disskutera som bara den om färger o den enda färgen vi e ens något sånär överens om är kaki den var helt ok fast jag hade helst haft nå annan...
    Vilka färger kan tänkas passa till det? nu e jag lite besviken satt med färgkartor o titta o sand o latte var så himla fint o ljust men kaki verkar det bli men den var också ganska snygg ganska ljus o inte alls som grönt lite mer åt ljusbruna hållet så det kanske funkar ändå.
    vitt borde väl passa till det också? men en till färg rött går väl inte eller?
    Hm nu hade jag ju redan hunnit bygga upp en bild i min hjärna hur jag ville ha det ...morr morr

Svar på tråden vardagsrum färger?