Fler 7-8 månaders som börjat sova dåligt?
Jag har hittat hem! Så glad jag blev när jag kom över denna tråd. Har nämligen en lite tös på 7,5 månader här hemma och hela förra veckan var ett enda stort stök och bök om nätterna. Innan var det rätt smärtfritt att få henne att sova, sover i egen säng tillsammans med oss i ett sovrum. Men förra veckan vände det. Hon tar längre tid på sig att somna, när hon väl somnar vaknar hon alltid efter en halvtimme. Man kan ställa klockan efter henne alltså. Prick 30 minuter. Somnar om ibland lätt ibland efter lite ansträngningar. Det värsta är att hon vaknar mitt i natten ibland och ska prompt vara uppe 1-2 timmar. Trött är hon men är vaken ändå. Jag håller benhårt på samma rutiner vid dessa händelser. Går omkring med henne i mörker och pratar inte. Hon har minst 5 tänder, de som vi ser med ögat
, och jag vill sluta amma då jag har blivit biten x antal ggr. Gissa om man blir klarvaen när hon bits mitt i natten
. Hon somnar 8-9 på kvällen och har aldrig sovit hela nätter. Sover till allt mellan 6 och halv 9. Jag har alltid ammat under natten allt från 2-6 ggr. Just nu tror jag att hennes sovovanor beror på att hon tar sig runt mycket. Hon drar sig upp till stående hela tiden. Och går runt soffbordet lite sakta men säkert. Sen är det nog lite separationsångest och drömmar som spökar då hon vaknar gråtandes ibland. Vad det gäller amningen tror jag att hon mest snuttar under natten, visst lite får hon nog i sig men det är nog mest för att kunna somna om. Men som sagt tack för denna tråd så kanske jag kan finna lite tröst efter en jobbig natt.