• Sqti

Fler 7-8 månaders som börjat sova dåligt?

Vi har haft en katastrofal natt om man ska jämföra med de föregående nätterna. Hon somnade 21.20 och vaknade 23.00, 01.00, 03.00, 04.30, 05.50, 06.50 då maken slutligen gick upp med henne. Jag är på sånt uselt humör, ja nu har det lagt sig lite men jag var det tidigare. Hon drömde nog väldigt livligt eftersom hon pratade en del och mumlade och sparkade med benen och ville vända till mage när hon låg med oss. Vet inte om den sena tuppluren igårkväll sabbade natten men idag ska det inte bli några sena tupplurar iaf. Vågar inte riskera nåt.

• Sqti

Nu är även min lilla gobit lagd. Hon har nog sovit i ca 15 minuter nu och maken gick också och la sig nu. Han ska jobba 12 timmar imorgon 06-18 bläää. Ska laga nån god mat till han som plåster på såren. Hon sov en lur på 30min vid 11 eftersom hon var uppe tidigt idag, 06.50 redan. Nästa sov hon vid fyra till halv 6. Hon var gnällig efter den men snart lekte hon för fullt. Blev badad av maken och efter badet var hon trött och en halvtimme senare fick hon gröt och då trodde jag att hon skulle somna . Men nej, lekte en timme till och kikade på Singing Bee med oss och sen fick hon nog och ville sova. Nu sitter jag här och laddar musik på min iPod så jag har nåt att lyssna på på mina promenader eller när jag tränar. SOv gott allihop!

SaraF: åå vad skönt för er med endast ett uppvak. vet hur salig jag blir av såna nätter .

• Sqti

En najs natt. Att det kan vända så från natt till natt bara. HOn somnade 21.20, vaknade en timme senare och drack vatten sen sov hon till 02.30 och snuttade och somnade om till 06.30. Jag har också hunnit vila då jag somnade 22.30 så nu är jag nöjd. HUr har det gått för er andra?

• Sqti

Ines somnade precis... hoppas jag att hon gjorde iaf. Tog en stund att få henne att komma till ro, ca en kvart eller så. Kunde inte göra proceduren i sovrummet då maken redan ligger där och snarkar och hon blev distraherad. När jag väl la ner henne i sängen fick jag buffa på rumpan för att hon skulle somna. Hoppas hon inte blir väckt nu av hans snarkande. blir ingen bra natt känner jag. Hon har sovit 3 ggr idag då hon steg upp så tidigt tror jag. 2 ggr 30 min och en gång 1,5 timme. Så lite har hon tagit igen för den korta natten. Hon har haft väldigt lätt för att somna idag på dan. Det gick ca 3-3,5 timmar mellan lurarna. Hon höll sig sysselsatt själv rätt mycket men när hon ville sova kom hon till mig och började gnälla och la huvudet på axeln och då hämtade jag snuttefilten och la den på mig och så somnade hon . Ibland går det alltför lätt det där och ibland går det inte alls vad man än gör .

• Sqti
    Lindisen81 skrev 2008-02-18 21:21:19 följande:
    inez soman själ i kväll med, i egen säng! hon är sååå duktig. nu hoppas jag hon sover okej ännu en natt....
    åå har du också en Ines/Inez. Mycket fint namn det där
  • Sqti

Ännu en knackig natt bakom oss med lite fler uppvak än vanlig plus en nattpromenad genom lägenheten i 30 minuter. HOn vaknade vid 22.40 och fick vatten och somnade om, vaknade igen vid 01.30 och promenerades till 02.10 då hon somnade igen. Vaknade vid 4 och snuttade, vid 01.30 där vägrade hon ta bröstet . Somnade om där vid 4 och vaknar 05.30 men somnar om efter lite bråk till 7 . Där har ni vår natt kära vänner. Plus att min mjölk är på slutspurtren. Fick ont i vänsterbröstet inatt eftersom hon inte hade snuttat/ammat på 24 timmar och pumpade ut lite drygt 60ml imorse. Väldigt lite för att vara mig, men men.

• Sqti

lindisen81: skönt med en toppennatt! ja det där med renlig vet jag inte efter det jag hittade i blöjan imorse .

mystic: välkommen till gänget! hoppas du får lämna tråden snart .

• Sqti

anjoh: hoppas ovandet fortsätter bra för er! ha det gott!

Läggningen gick lite trögare ikväll än vanligt. Hon gnällde och gnydde medan jag bar henne men till slut somnade hon. Hon sover ca 9 timmar per natt så hn måste sova lite mer under dan och det har hon gjort de senaste 3 dagarna. Idag sov hon 30 min på förmiddan, 30min på eftermiddan samt att hon somnade igen en haltvimme efter att hon vaknade efter andra luren då hon var jättetrött. Då sov hon 1 timme på pappas mage och de mös båda två. Grejen är att hon sov från 17.15-18-15 lite väl sent men vi ville inte väcka henne. Hur som helst, snart ska jag baka en plåt med frallor till imorgon och sen är det sängen tror jag för mig med.

• Sqti

mystic: ja du de upphör aldrig att förvåna dessa små liv .

Läggningen var kring 21.30 igråkväll och hon vaknade första gången 02.30 och hade svårt för att somna om. Promenerade med henne 2x10 minuter och hon somnade inte på riktigt förrän 04.00. Mellan tiden hon vaknade och 4 hann hon med att sova 30minuter men vaknade och var ledsen. Hon snuttade vid 4 och sov sen till 7 tror jag. Dock fick dagen sig en hemsk start eftersom hon föll ner från vår säng. Och jag blev vettskrämd. Hon verkar må ok, står och pratar just nu men jag är lite misstänksam iaf varje gång hon gäspar eller liknande. *orolig*

• Sqti

achwell: och jag som hoppades att du hade tagit dig ur det här sömnlösa träsket. hoppas det var en engångsföreteelse. vi var hos bm på vägning och mätning och jag berättade om fallet men hon tyckte att Ines var sig själv så jag hoppas att allt är ok. hon har busat hos faster idag och kikat på lillkusinen lite skeptiskt . nu sover hon middag i vagnen då vi precis har kommit hem och hon somnade under promenaden.

Svar på tråden Fler 7-8 månaders som börjat sova dåligt?