Fler 7-8 månaders som börjat sova dåligt?
här var det tomt på nya inlägg. har ni examinerat???
. här är det ¨långt från examineringen. läggningen gick bra, hon somnade ca 20.45 och har sovit sen dess. sov gott!
här var det tomt på nya inlägg. har ni examinerat???
. här är det ¨långt från examineringen. läggningen gick bra, hon somnade ca 20.45 och har sovit sen dess. sov gott!
igloo79: min tös sätter sig upp i sömnen och vaknar till och börjar gråta.
Vår natt var väl ok, egentligen. så länge jag slipper promenera genom lägenheten mitt i natten är det ok. hon vaknade 2 timmar efter att hon somnade och började gråta så jag tröstade henne och hon somnade om. en timme senare var det dags igen och då ville hon snutta, sagt och gjort 5 minuter senare sov hon igen. detta var vid 12 och vid 3 vaknar hon igen och får sova resten av natten med oss. I vår säng vaknade hon ytterligare 1 gång och ville snutta och vi steg upp 07.20. Idag har det varit kämpigt med sovandet. Hon har förändrat sitt beteende. Hon kan sitta och leka och bara lägga huvudet mot något och sitta så. om jag sitter med henne på golvet lägger hon huvudet på mitt bn. jättemysigt givetvis men man blir så paff. Nu skrek hon och gnällde och hade svårt att somna fast hon var trött. Verkar vara nåt på G igen
som att detta hittills inte var nog.
glömde skriva igårkväll satt fastklistrad vid gordon ramseys kitchen nightmares igen
: Läggningen gick finfint och hon sov utan ett pip i två timmar då hon vaknade vid 11 och ammade och sov vidare till 3. Vaknade vid 3 och sov vidare hos mig och sen var det nog jag som vaknade vid 6 och hon vaknade vid 06.50 men jag fick henne att somna om till 07.50. Vilken lycka att slippa stiga upp så tidigt
. Så sammanlagt blev det väl sisådär 3-4 uppvak totalt tror jag. En bra natt med mina mått mätt. Idag har hon sovit ca 1 timme sammanlagt sen hon vaknade vid 8.
och så nattningen... gick helt ok, ammade inte ens. Ikväll gjorde jag den lilla ändringen att jag gav henne gröt och inte fruktpuré innan läggning. hon var så trött, jag la ner henne i sängen och gungade lite och så somnade hon. Hon har sovit 1 timme idag sammanlagt och det är för lite. fast det blir sällan mer än 1,5 timme så egentligen skiljer det bara på en halvtimme. Vi får se hur natten kommer att se ut. Både maken och hon ligger och sover. Han la sig vid 9 då han ska upp och jobba över imorgon. Han ska upp kl4, det är ju omänskligt! Fast jag jobbade en del galna arbetstider när jag var gravid så egentligen har man väl bara glömt bort hur man hade det då.
dags för första uppvaket 2 timmar efter insomnandet. har varit så några kvällar nu att hon har vaknat efter 2 timmar. hon fick några klunkar vatten och drack mer än hon brukar dricka efter maten på dan. tänkte att hon kanske var törstig efter gröten eller nåt så jag gav vatten och lite gungande i famnen och nu sover hon igen.
aaaahhhh vilken underbar natt. efter det första uppvaket vid 22.45 då hon fick vatten vaknade hon inte förrän 03.30 och då ammade hon en slurk och sov vidare till 8. Kan ni förstå hur utvilad jag är
?. Länge sen jag sov så bra. Tycker lite synd om maken som var tvungen att stiga upp 4 för att gå och jobba. Hur har det gått för er andra?
Nattningen gick bra fast det tog kanske 5 minuter längre än vanligt. Hon somnade på pappa ikväll vid 18.50 och sov en halvtimme men det är lugnt då det är helg. Hon sov sin dagvila mellan 13.30-14.10 så det var väl hög tid för en tupplur på kvällen. Hon somnade för en halvtimme sen och vi får se hur natten blir. Hon fick gröt ikväll igen innan läggning. Maken tyckte att det var jättmysigt med henne på hans bröst. Jag har märkt att hon kommer lättare till ro om man lägger hennes filt på sig och sen bär henne omkring så eller bara sitter med henne så. Antar att det har blivit hennes snuttefilt eftersom hon sover med bara den på sig. Filten sparkar hona ldrig av men täcket som hon har åker alltid av. Så vi håller oss till filten.
saraf: du är inte ensam. Jag låter också lillan snutta sig till sömns när hon vaknar under natten. Nu har ju uppvaken blivit färre (peppar peppar) men de ånger jag inte får henne att somna om på annat vis får hon snutta. Hon växer väl ifrån det såsmåningom hoppas jag och jag vill inte avvänja henne nu när hon har det så jobbigt.
clay o whitestar: välkomna till tråden och jag hoppas att ni får lämna den snart
.