Fler 7-8 månaders som börjat sova dåligt?
Hej tjejer!
Vågar knappt skriva det (och nu när jag ändå gör det så skulle jag vilja använda de allra minsta bokstäverna som finns) men vi har haft två bra nätter på raken!!!! M har somnat snabbt och lätt kl 19, vaknat ca 23 för välling (bara en liten flaska), vaknat igen vid 2 för ännu en slurk välling och sedan sovit till 6.00 utan ett litet pip mellan vakningarna! Vet ej varför det blivit så bra men han känns mer harmonisk på dagarna, lite mer självständig och mer tillfreds. Jag har dessutom ökat p med ännu ett mål gröt precis innan badet på kvällen och dessutom äter han en hel vällingflaska (220 ml) en halvtimme senare!!! Har dessutom övergått till fullkornsvälling och fullkornsgröt eftersom han närmar sig 8 mån. Kanske dessa mättar mer? Eller kan det vara så att hanbörjar komma förbi stadiet???
Eller är det kanske för att Gud börjar tröttna på mina patetiska böner i tid och otid på nätterna så att han förbarmar sig över mig?
Ja, man kan ju alltid spekulera...
Men som sagt, man vågar ju egentligen inte yppa att det blivit bättre för då blir de liksom upp som en sol och ner som en pannkaka så om nå´n dag skriver jag säkert raka motsatsen.
Ha en bra dag och helg alla ni sömnlösa så fortsätter jag be. Skam den som ger sig