• SilentStar

Är detta verkligen sant? Bisolvon för att bli gravid?

Läste i en annan tråd på FL där en medlem beskrev att folk använder sig av läkemedlet Bisolvon för att bli lättare gravida med argumentet att det löser upp slemhinnorna (!!??).

Det kan väl verkligen inte stämma?

Bisolvon är ju en oral tablett mot slem i halsen när man är förkyld..en effektiv sådan också..skulle den lösa upp slemhinnorna så skulle den vara direkt hälsofarlig att svälja!

Snälla säg att dte inte stämmer...eller stoppar dom upp tabletten i..ja ni vet?? Kunde inte låta bli att skratta när jag läste det..

• Svar på tråden Är detta verkligen sant? Bisolvon för att bli gravid?
  • safini

Hej :)

Jag är en av de som tror på metoden :) Har inte blivit gravid på snart två år nu, och idag köpte jag mig bisolvon och började ta det i dag... har ÄL runt den 24. Köpte även järn, folsyra c- vitamin samt magnesium som tydligen har massor att göra med fertilitet. :) Så både jag o min sambo börjar en magnesium och bisolvon kur i dag :) sen är det bara att hålla tummarna :) 

• Hoppas 2012

Hej,
    Köpte också bisolvon idag då min mens kom....igen....
    Fast nöje nervös om det kan försämra chansen?!

• Spartacus

en följdfråga på detta...

då sekretet ska sortera ut de spermier som är "dåliga",
    är det inte större risk för halvdanna befruktningar med mf-utgång alt. fel på fostret
    om man släpper fram dem?

eller fungerar bisolvon främst för de som HAR ovanligt segt sekret?      

• kela81

jag testade bisolvonmetoden (efter att en kompis berättat om det, hon blev gravid med sitt 3e barn då hon åt bisolvon för förkylning, de två första var ivf och hennes man "kunde inte" bli pappa utan hjälp...gissa om de blev förvånade när hon vart gravid helt plötsligt!)

Första gången jag testade (efetr att vi försökt i nått halvår) hände ingenting. Sen gick vi på utredning och det visade sig att jag har pco och maken väldigt dålig spermiakvalitet/och få simmare. Åt fem pergokurer utan att det hände nått (dock fick jag äl) sista kuren, den jag åt "bara för att" innan vi skulle starta ivf testade jag bisolvon igen i kombo med pergon. Blev gravid med tvillingar (den ena klarade sig dock inte)

***Älskade Signe,18 maj 2010*** www.kelascrappar.blogspot.com/
  • Js babylängtan

Jag har varit gravid två gånger, men båda har dessvärre slutat i missfall.. Gråter  Efter första missfallet försökte vi ett par månader men inget hände så jag testade därför med bisolvin, blev gravid med en gång! Tyvärr slutade det också i missfall... Nu har vi försökt några månader till men inget plus. Idag kom mensen och jag kommer definitivt åka upp till apoteket imorgon och köpa hem bisolvon igen! Tredje gången gillt hoppas vi på, eller vad säger ni?! Flört

• Melody 88

Tar man basolvon när mensen startar eller vid mensens slut då om jag får fråga?
    om man vill pröva...

• kexet92
    Melody 88 skrev 2013-06-10 13:01:08 följande:
    Tar man basolvon när mensen startar eller vid mensens slut då om jag får fråga?
    om man vill pröva...
    enligt vad jag har hört ska man väl ta det från första mensdagen till ägglossning?
    Har faktist det hemma jag också men köpte det dock för förkylning, men inte illa om det blir ett plus också. :)
  • Melody 88
    kexet92 skrev 2013-06-10 17:53:04 följande:
    enligt vad jag har hört ska man väl ta det från första mensdagen till ägglossning?
    Har faktist det hemma jag också men köpte det dock för förkylning, men inte illa om det blir ett plus också. :)
    Ne precis, om jag inte blivit gravid nu har BIM 21/6 så tänkte jag testa bara för skojs skull och se om det skulle bli ett plus. Känns konstigt att ett förkylning preparat ska fungera, men verkar ju fungerat för många så kan ju vara värt å testa..
Svar på tråden Är detta verkligen sant? Bisolvon för att bli gravid?