• SilentStar

Är detta verkligen sant? Bisolvon för att bli gravid?

Läste i en annan tråd på FL där en medlem beskrev att folk använder sig av läkemedlet Bisolvon för att bli lättare gravida med argumentet att det löser upp slemhinnorna (!!??).

Det kan väl verkligen inte stämma?

Bisolvon är ju en oral tablett mot slem i halsen när man är förkyld..en effektiv sådan också..skulle den lösa upp slemhinnorna så skulle den vara direkt hälsofarlig att svälja!

Snälla säg att dte inte stämmer...eller stoppar dom upp tabletten i..ja ni vet?? Kunde inte låta bli att skratta när jag läste det..

• Svar på tråden Är detta verkligen sant? Bisolvon för att bli gravid?
  • Flisan79

Thotis: men det är just det, att man väntar, att något är på gång. Har läst om det sååååå många gånger. Vanligt vid utredningar, inför pergokurer och ivf. Liksom att kroppen jävlas lite extra.

• Thotis90
    Nin skrev 2013-07-14 22:24:22 följande:
    Är det någon stat har kombinerat Rosenrot och samtidigt tagit bisolvon?
    Jag kombinerade rosenrot och bisolvon det här försöket.
    Fertilitetsutredning - hedblom.blogg.se
  • Flisan79

Thotis: varför sa du inte det med en gång? Rosenrot kan absolut strula till mensen. För mig blir cykeln ett par dagar kortare tex.
    RR kan dock hjälpa om man har långa eller ojämna cykler. När man redan har jämna kan det bli tvärt om.

• Thotis90
    Flisan79 skrev 2013-07-14 22:46:16 följande:
    Thotis: varför sa du inte det med en gång? Rosenrot kan absolut strula till mensen. För mig blir cykeln ett par dagar kortare tex.
    RR kan dock hjälpa om man har långa eller ojämna cykler. När man redan har jämna kan det bli tvärt om.
    Jag har provat rosenrot förut. Det här var kanske fjärde försöket som jag provade det och det var nu som jag kombinerade det med bisolvon som mensen började strula. 
  • Flisan79

Thotis: ok, men tror ändå det berodde på RR om något av de. RR påverkar ju hormonellt vilket bisolvon inte gör.

Hur som helst så hoppas jag det slutar strula för dig och att du snart blir gravid. Kanske de kommer hitta något vid er utredning som är lätt att åtgärda. Hoppas det iaf

• Thotis90
    Flisan79 skrev 2013-07-15 09:11:30 följande:
    Thotis: ok, men tror ändå det berodde på RR om något av de. RR påverkar ju hormonellt vilket bisolvon inte gör.

Hur som helst så hoppas jag det slutar strula för dig och att du snart blir gravid. Kanske de kommer hitta något vid er utredning som är lätt att åtgärda. Hoppas det iaf
    Vi har varit till fertilitetsläkaren tre gånger nu och hon har inte kunnat hitta någonting. Det har tagits blodprov, spermaprov, det har gjorts VUL och jag har spolats. Alla prover/undersökningar har visat på fina resultat. Jag har varit gravid förut (gjorde abort i v.15) så läkarna menar på att jag har goda förutsättningar för att bli gravid igen, särskilt med sådana goda resultat på allt vi har gjort hittills.

Jag tänker fr.o.m. nu sluta med alla kosttillskott som påstås kunna hjälpa en på traven. Det enda jag tänker proppa i mig är apoteket kvinna, för det gör att jag inte känner mig lika trött. 
  • Fru Karlsson

Vi har försökt ett tag att få syskon och jag provade bisolvon i sambamd med att jag blev sjuk,för en kul grej.Mensen har aldrig varit oregelbunden eller strulat men efter bisolvonkur blev den en hel vecka sen och inte alls som vanligt.Nu som först börjar den komma som förut så ta inte det! Nu har jag tagit rosenrot och äl börjar närma sig samma datum som den brukar.Hoppas att rosenroten gjort sitt!

• Thotis90
    Fru Karlsson skrev 2013-07-16 11:18:37 följande:

Vi har försökt ett tag att få syskon och jag provade bisolvon i sambamd med att jag blev sjuk,för en kul grej.Mensen har aldrig varit oregelbunden eller strulat men efter bisolvonkur blev den en hel vecka sen och inte alls som vanligt.Nu som först börjar den komma som förut så ta inte det! Nu har jag tagit rosenrot och äl börjar närma sig samma datum som den brukar.Hoppas att rosenroten gjort sitt!

Det var likadant för mig det här försöket! Skitirriterande.
  • Fru Karlsson

Så det blev så för dig med? Jag ångrar bittert att jag testade det.Är helt övertygad att det är det som gjort att jag har svårare att bli gravid denna gång för menscykel blev vajsing.Med första tog det tre månader,utan någonting...men såklart kan det vara annat som kan vara orsak.

• Thotis90
    Fru Karlsson skrev 2013-07-16 12:34:17 följande:
    Så det blev så för dig med? Jag ångrar bittert att jag testade det.Är helt övertygad att det är det som gjort att jag har svårare att bli gravid denna gång för menscykel blev vajsing.Med första tog det tre månader,utan någonting...men såklart kan det vara annat som kan vara orsak.
    Jag kommer aldrig prova det igen! Jag har provat många olika huskurer/kosttillskott och mensen har aldrig krånglat av det, förrän jag provade Bisolvon... 
  • Jag är bara jag

Inte sant,total myt. För många år sen läste jag vad en från själva tillverkaren/återförsäljaren av Bisolvon själv hade läst ang. dess effekt på fertiliteten och hon hade aldrig hört nåt så dumt! Det är absolut inte avsett för det och kan heller inte påverka. Dessutom är för tjock sekret en ytterst extremt ovanlig orsak till infertilitet. Det ska vara segt där inne för grabbarna,de simmar som bäst då! Tungan ute

• Flisan79

Jag är bara jag: enligt en fertilitetsläkare på Karolinska är det precis tvärt om. En av de vanligaste orsakerna när inga andra fel hittas...men han som jobbade med infertilitet kanske visste mindre om det än den som håller på med halsmedicin.

• Jag är bara jag
    Flisan79 skrev 2013-07-16 20:12:36 följande:
    Jag är bara jag: enligt en fertilitetsläkare på Karolinska är det precis tvärt om. En av de vanligaste orsakerna när inga andra fel hittas...men han som jobbade med infertilitet kanske visste mindre om det än den som håller på med halsmedicin.

Jag vet att du tror på det,jag har däremot läst vad en av Sveriges ledande experter inom IVF säger  och han avfärdar det. Det säger ju sig självt att det inte kan vara en så vanlig orsak,jag menar typ hälften som försökt minst ett halvår provar ju Bisolvon och blir gravida och de hade blitt det ändå. Du måste inte vara spydig,jag har hängt med lika länge som du innan du fick första barnet dessutom gjort många IVF.er så nån dumskalle är jag inte!
  • Fru Karlsson
    Jag är bara jag skrev 2013-07-16 17:41:29 följande:
    Inte sant,total myt. För många år sen läste jag vad en från själva tillverkaren/återförsäljaren av Bisolvon själv hade läst ang. dess effekt på fertiliteten och hon hade aldrig hört nåt så dumt! Det är absolut inte avsett för det och kan heller inte påverka. Dessutom är för tjock sekret en ytterst extremt ovanlig orsak till infertilitet. Det ska vara segt där inne för grabbarna,de simmar som bäst då! Tungan ute
  • Snuttens

Jag blev gravid under den månad jag var jättesjuk. Hade ingen feber men mycket hosta och förkylning. Tog dagligen hostmedicin. Tyvärr slutade det i missfall i vecka 9... 

Jag visste inte då att det kunde bero på hostmedicinen att jag blev gravid. Försökte i sju månader innan det tog sig. Funderar nu på att ta samma medicin, för den var slem"lösande". Det är inte bisolvon, men det spelar väl ingen roll så länge det är just slemlösande...?

Och är detta en bra idé?  

www.snuttens.blogg.se - längtan till graviditet
  • saraajohanna

Är det någon som börjat ta bisolvon på mensens första dag? Förlåt för äcklig info :) Jag gjorde det igår när mensen kom o fick lite mer mensvärk än vanligt o igår kväll blödde jag jätte mycket men klumpar o allt. Förra månaden va mensen några dagar sen o det kändes som den inte kom igång ordentligt. Den va inte lika "trådig" som annars. Det känns som att det som inte kom ut förra månaden kom nu. Tänker om bisolvonet har hjälpt till?

Svar på tråden Är detta verkligen sant? Bisolvon för att bli gravid?