• SilentStar

Är detta verkligen sant? Bisolvon för att bli gravid?

Läste i en annan tråd på FL där en medlem beskrev att folk använder sig av läkemedlet Bisolvon för att bli lättare gravida med argumentet att det löser upp slemhinnorna (!!??).

Det kan väl verkligen inte stämma?

Bisolvon är ju en oral tablett mot slem i halsen när man är förkyld..en effektiv sådan också..skulle den lösa upp slemhinnorna så skulle den vara direkt hälsofarlig att svälja!

Snälla säg att dte inte stämmer...eller stoppar dom upp tabletten i..ja ni vet?? Kunde inte låta bli att skratta när jag läste det..

• Svar på tråden Är detta verkligen sant? Bisolvon för att bli gravid?
  • Thotis90

Vi har försökt i snart 18 månader. Vi genomgår just nu en fertilitetsutredning och vid läkarbesöket sade läkaren att slemhinnan var väldigt tjock, så nu provar jag Bisolvon i hopp om att det skall hjälpa. 

Fertilitetsutredning - hedblom.blogg.se
  • kexet92

får hoppas det funkar då för oss! :) jag äter också apiforce bidrottningsgele, har hört mycket bra om det men vi får ju se i slutet av månaden hur det ser ut. :)

• ica
    Thotis90 skrev 2013-06-10 18:02:22 följande:
    Vi har försökt i snart 18 månader. Vi genomgår just nu en fertilitetsutredning och vid läkarbesöket sade läkaren att slemhinnan var väldigt tjock, så nu provar jag Bisolvon i hopp om att det skall hjälpa. 
    Jag har kompisar som blivit rekommenderade av sin barnmorska. Och de har båda två barn idag.
  • Melody 88
    ica skrev 2013-06-10 18:05:40 följande:
    Jag har kompisar som blivit rekommenderade av sin barnmorska. Och de har båda två barn idag.
    Coolt
    Thotis90 skrev 2013-06-10 18:02:22 följande:
    Hoppas det hjälper! tär på psyket att aldrig bli gravid om man önskar det.
    kexet92 skrev 2013-06-10 18:05:04 följande:
    får hoppas det funkar då för oss! :) jag äter också apiforce bidrottningsgele, har hört mycket bra om det men vi får ju se i slutet av månaden hur det ser ut. :)
    Jag håller tummarna för dig.

• Thotis90
    Melody 88 skrev 2013-06-10 18:15:05 följande:
    Hoppas det hjälper! tär på psyket att aldrig bli gravid om man önskar det.
    Jag har varit gravid förut (på första försöket, slutade i en abort), så det är väldigt frustrerande nu när det inte vill sig... 
  • Melody 88
    Thotis90 skrev 2013-06-10 18:31:22 följande:
    Jag har varit gravid förut (på första försöket, slutade i en abort), så det är väldigt frustrerande nu när det inte vill sig... 
    förstår dig sluta med abort för mig också efter att försökt i 13 månader pga psykisk ohälsa med mera :(
    Så vill inte det ska ta lika lång tid nu :/
  • Thotis90
    Melody 88 skrev 2013-06-10 18:36:08 följande:
    förstår dig sluta med abort för mig också efter att försökt i 13 månader pga psykisk ohälsa med mera :(
    Så vill inte det ska ta lika lång tid nu :/
    Jag försöker vara hoppfull då min syster blev gravid på 17:e försöket. Det tog sig för henne direkt efter att hon undersökt livmodern och äggledarna med kontrastvätska (jag skall göra det snart, så snart det finns en tid på kvinnokliniken). Vi hoppas att det skall bli likadant för oss också, men jag räknar inte med det.
  • Melody 88
    Thotis90 skrev 2013-06-10 18:38:19 följande:
    Jag försöker vara hoppfull då min syster blev gravid på 17:e försöket. Det tog sig för henne direkt efter att hon undersökt livmodern och äggledarna med kontrastvätska (jag skall göra det snart, så snart det finns en tid på kvinnokliniken). Vi hoppas att det skall bli likadant för oss också, men jag räknar inte med det.
    Nä det ska man väl aldrig göra, då blir man väl besviken. Men hoppas och be kan man ju alltid göra.
  • Melody 88
    Milda makaroner 
    Asså nu är det ju många här inne som  klagar på testlagrets stickor och säger att dom är usel och ger spöck streck och att dom kan visa falskt och att testerna ljuger för en osv.

Så Jag vågar faktiskt inte lita på det här testet,
    Men jag är nu 3 dagar innan BIM ska få mensen på tisdag den 16/7 
    har inte haft en nidis ens en gång, men lite molande värk i underlivet till och från.
    Min mobil jävel ville inte zoma in testet så tog min digital kamera. Och notera att jag testa bisolvon kuren från min förra mens start till Ägglossning många har sakt sig bli gravid direkt med den kuren, skulle detta hänt mig, njaaa tror inte det.. FAN jag vågar inte tro på testlagret så många som sagt att det är dåliga. Får testa med morgon urin imorgon, för detta var inte morgon urin ens en gång men inte druckit så mycket vatten en....

Notera att strecket är starkare i verkligheten, är så svårt att få svaga plus på bild, men jag ser tydligt plus här i verkliga livet. Men som sagt jag vågar inte tro på det, då så många klagat på testlagret, men det kanske är dom som testar dagligen långt innan och får mf som inte märkt, vad vet jag.
  • saraajohanna

Har hört flera som blivit rekommenderade detta av sin BM. När vi bestämde oss för att skaffa barn så tog det sig inte första månaden men jag ville så gärna så prövade med bisolvon andra månaden. Kommer inte ihåg hur man skulle ta det men vet att jag tog tabletterna. Den månaden hade vi 6 en gång runt ÄL o det slutade i en graviditet. Vet ju inte alls om det va pga bisolvonet men om mitt "slem" är segt så tror jag det ð???

Svar på tråden Är detta verkligen sant? Bisolvon för att bli gravid?