• Chessan

    Urinvägsinfektion-CP skada

    Hej på er alla,

    Jag är lite orolig och skulle vilja höra lite från någon som har erfarenhet. Jag har en urinvägs infektion (är i V.22) Har nog haft den i flera veckor, kanske månader. Nu är jag så orolig eftersom att jag idag fick höra att det finns en risk för ökad CP-skada för barnet om man har urinvägsinfektion (och jag har som sagt haft den länge tror jag). Ni med barn som har en CP-skada, hade ni urinvägsinfektion under grav. eller tror doktorerna att det kan ha berott på en UVI. Någon som vet om det är skillnad på att ha vanlig Uvi (kolibakt) och GBS urinvägsinfektion??

    Jätte tacksam för svar.

    Kram till er alla och ta hand om era små underverk.

  • Svar på tråden Urinvägsinfektion-CP skada
  • nilla 1972

    har du gått med det så länge!!sök en läkare så att du får pencilin mot det.vet ej om cp-skada men ring en läkare.

  • Chessan

    Har fått läkemedel idag så det är ok. Jag har haft symptom länge som jag har nämnt på MVC men de har inte tagit någon urioodling utan bara sticka och där syntes det inte, tyvärr. Fick sammandragningar för ca 2 veckor sedan.

    Någon med erfarenhet???

  • mamman i skogen
    http://www.newsdesk.se/view/pressrelease/108327  http://www.lakartidningen.se/includes/07printArticle.php?articleId=5929 

    Har kommer nagra lankar om du vill lasa lite goggla sa hittar du mer.

    Jag hade ingen infektion sonens skada ar en forlossningsskada.

    Om du ar orolig sa prata med en lakare bmsk sa du far behandling och svar. Lycka till med din graviditet och njut av den istallet for att oroa dig. (vilket man iofs alltid gor men det ar normalt)
    varje ar far 200 barn i sverige en cp skada
  • Bojjan84

    Jag hade uvi från dag 1 i graviditeten, fick även njurbäcken inflammation i v 20.Min dotter är idag 8 mån och fullt frisk. Men jag förstår din oro, prata med din Bm och försök att undvika att läsa all skräck media.

  • Kattflickan

    Jag hade inte uvi när jag väntade min son som har en cp-skada.

  • ulricaa

    Hade inte uvi - sonens skada är en ren förlossningsskada.

    Prata med vårdpersonal om din oro!
     


    stolt mamma till Dancing Soul Liam
  • Maline

    TS: Ja infektioner under graviditeten ökar risken för CP-skador MEN den generella risken för att ett barn skall födas med CP är cirka 0.2% alltså väldigt låg, så jag tycker att du ska försöka låta bli att oroa dig, om du kan.

Svar på tråden Urinvägsinfektion-CP skada