• Petrah

hur ofta solar du solarium?

jag brukar sola på vintern men har fått nojja att bli rynkig under ögonen
    kan man bli rynkig om man solar ibland bara?

Wild, Raw and Beautiful
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden hur ofta solar du solarium?
  • its nice to be hated

Nu har jag inte solat på närmare ett år faktiskt.. bara använt skiten brun utan sol.. Annars när jag solar blir det några ggr i veckan, och det ska jag börja med snart igen.
    Ser förjävligt ut när man ser levande död-blek ut ju

• Shoppingtokig

Jag röstade ca 10ggr om året men det är inte alltid inför sommar och höst utan när jag känner att jag vill/behöver. För mig är det en jätteskön avkoppling att sola solarium och dessutom blir man brun - jag blir pigg av det

• Majsan70

Jag solar när jag känner att jag behöver värme o ljus.

Det finns olika rapporter om att solarium faktiskt är bättre än man sagt tidigare.

Bland annat får lungcancer patienter sola inför en operation om den sker vintertid. De har kommit fram till att det minskar antalet dödsfall. Det var nåt med K vitaminet, jag kommer inte ihåg hela artikeln.

Så precis som med allt annat så tycker jag att om man solar med måtta så är det inte farligt.

• snillis

Aldrig.
    Tycker att solariebränna är skitfult (Linda-Rosing-tacky)

• ming

Tycker folk verkligen att det är snyggt med solbränna a la Donatella Versace???

• Marlene B

Aldrig nu för tiden, vill inte bli rynkig i förtid.

• Southern Belle

Aldrig nu för tiden. Solade en hel del förr när folk fortfarande trodde det var ofarligt men nu vet jag hur farligt det faktiskt är! För 5 år sen fick jag malignt melanom.

Det finns nya studier som visar att personer med höga halter d-vitamin överlever vissa cancersorter mer än personer med låga halter. D-vitamin kan man få på annat sätt än genom sol och med tanke på vilken aggressiv cancerform malignt melanom är bör man nog överväga om man ska sola med ursäkten att det är bra ifall man får cancer....

a balanced diet is Chocolate in both hands
  • lokacitron

Har solat tre gånger i solarium för det är så tråkigt.

• Majsan70
    ming skrev 2008-01-19 13:33:37 följande:
    Tycker folk verkligen att det är snyggt med solbränna a la Donatella Versace???
    Solar man nå+n gång ibland ser man inte ut som en torkad läderpung.
Svar på tråden hur ofta solar du solarium?