• Anonym

Detta var pinsamt...

*skrattar så att tårarna sprutar*

Här kommer mitt bidrag................

Jag hade precis satt mig ner på den offentliga toaletten när jag hörde en röst från toaletten bredvid som sa:
    -Hej hur mår du?

Jag är ju inte precis den typen som brukar konversera med främlingar när jag sitter på toaletten men jag vet inte vad som flög i mig för jag svarade
    -Jo då, jag mår väl bra..
    Och den andra killen svarade:
    -Vad gör du för någonting då?
    Vad var det där för någon dum fråga tänkte jag men svarade:
    -Jo jag är ute och åker med bilen lite.

Det enda jag har i tankarna just nu är att bli klar så fort som möjligt så att jag kan gå därifrån när jag hör att mannen i båset bredvid ställer en ny fråga.
    -Kan jag komma över till dig sen?

Hmm, tänkter jag det där var också en konstig fråga. Hövlig som jag är så svarar jag ändå:
    -Njae det ska komma förbi några från jobbet senare så det går inog inte så bra idag..

Då hör jag killen bredvid nervöst säga...
    -Du kan jag ringa upp dig senare. Det är någon idiot i toabåset bredvid som sitter och svarar på alla mina frågor som jag ställer till DIG.
    Hörs sen, hej då....

Jag gick inte ut från toan förrän en låååångstund efter han hade gått..!!!

Ville bara dööö!

• Anonym

En till pinsam grej jag kom på var för rätt många år sen när en klasskamrat till mig hade varit hemma i en vecka. Bästa kompisen till henne sa att hon var hemma sjuk. När hon sen kom tillbaka på måndagen så skojade jag lite och sa ungefär "så du har varitt hemma nu då och haft det skönt och slappat framför teven?" Hon log lite och svarade väl lite hummande tillbaka. Vad jag då inte visste men som jag fick reda på två timmar senare var att hennes bror hade dött, därav "semestern"
    Skämdes lite, men hon fattade nog att jag inte visste..
  • Anonym

Hahah, oj vad jag skrattar när jag läser!
    Jag har ett minne som etsat sig fast. Tyckte det var mkt pinsamt när det inträffade, nu skrattar jag bar när jag tänker på det.

Jag var 9 år och hade varit i Grekland en vecka med min mamma. När dagen för hemfärd kom o väskorna var packade så var det ganska så lång tid innan flyget skulle gå så vi drog runt på stan. Hittade en restaurang vi havet. När jag ätit klart så ville jag gå till vattnet. Hade plast sandaler på mig så jag tänkte att jag kan ju gå ut i vattnet lite oxå. Kom längre o längre ut o tillslut så kom vattnet upp på låren, höll upp kjolen så den inte skulle bli blöt, men bestämde mig för att gå in mot land. Då händer det, jag snubblar på nån sten och känner hur jag i slow motion faller i vattnet!! Alla påresturangen ser hur den lilla flickan blir helt genömblöt i sin fina volang klänning! Vet inte varför men av nån anledning så kunde jag inte byta käder utan fick åka till flyget helt blöt, det kliade överallt av saltvatten. Fick sitta på tidningar så jag inte blötte ner för mkt.
    Tillslut kom vi till sverige. Minns inte så mkt av det men jag hade äntligen torkat iaf. Somnade å bussen från flyget, och vaknade till min förskräckelse i en ny pöl!! Hade viss råka kissa på mig i sömnen. Undra om den som satte sig på sätet efter mig blev glad..?!

• Anonym

Ps. Ville bara tillägga att det var sådär lagom lustigt att gå runt med en stor blöt fläck i baken på känningen, ingen kunde nog ungå vad som hade hänt!

• Anonym

Ser att tråden stått still ett tag, måste ju bidra med en pinsam grej jag gjorde för et tag sen...!

Hade varit väldigt uppblåst o bubblig i magen hela dan på jobbet, så när jag slutat för dagen o var påväg till bussen så passade jag på att lätta lite på trycket. Tittade mig runt så ingen skulle höra nåt. Kände att det va en stor på G. Var tvungen att trycka lite för att få ut den, tittade mig runt en extra gång o sen tog jag i! Bara det att det var inte bara luft som kom ut utan även lite (äckligt!) bajs!!
    Visste inte vad jag skulle ta mig till, har ganska så lång bussresa hem. Men jag hade ju inget större val så det var ju bara att kliva på bussen och hålla god min. Satte mig ner o kände hur det var klibbigt mellan skinkorna, som om inte det var hemskt nog så stank det verkligen bajs runt mig!!! F****n vad pinsamt det var!! Tyckte att alla vände sig om o tittade.....Kommer aldrig mer att "trycka" iaf!

• Anonym

Detta hände för ett antal år sen på genomresa i USA.
    Vi hade råkat hamna på ett hotell mitt i natten efter lång jobbig flygresa.
    På morgonen beger vi oss ut intet ont anande i stadsdelen Watts!! (färgad stadsdel som sedermera var med om mkt otäcka kravaller -92)
    Jag som inte tål solen måste in på ett köpcentra för att köpa solskyddsfaktor.
    OK, in på butiken och alla är svarta men vi tänker inte så mycket på det.
    En expedit frågar mig vad jag vill ha hjälp med och jag svarar på den enkla engelska jag kan: I want some creme for my scin so i can't be brown PINSAMT OR NOT!!!???
    Hon såg konstigt på mig och mina vänner sa att det var dags att bege sig därifrån för då hade vi upptäckt att vi var dom enda vita i hela butiken!!
    Fick sen veta vilken stadsdel vi befann oss i och givetvis tog vi bilen och bokade in oss på ett annat hotell i en vit stadsdel.
    Så kan det gå när man är turist!

• Anonym

Har en vän som för några år sedan va i USA på semester, han kan i stort sett ingen engelska alls. I vilket fall så stannade dom vid en lunch restaurang och han beställer in Hot dog and potato moose
    Sällskapet asgarvade o förklarade för servitrisen den direkta översättningen; varm hund och potatis älg...
    Hela restaurangen fick snatr en uppfattning om svengelska....

• Anonym

Min syster hann ju med lite när hon jobbade i england på ett rätt fint hotell.. bla vid frukostserveringen fick hon syn på en lite förvirrad tysk äldre dam som gick på de smutsiga kaffekopparna då hon skulle ha en ren (förstås). Hyfsat haj som syrran tyckte hon var på det tyska språket sa hon då åt damen: "Ihre kopf ist schmutzig!" Efteråt kom syrran på att "kopf" betyder huvud , och att kopp heter "tasse" på tyska! Hon sa alltså åt damen att hennes huvud var smutsigt..

• Anonym

Var aupair i USA och hade gjort negerbollar en kväll o hela familjen tyckte att dom var jättegoda o frågade vad vi kalla dem i sverige Då svara jag utan att tänka....... We call them "Niggerballs"...........!!

Svar på tråden Detta var pinsamt...