• nicke nyfiken76

Vad väger din 4 -åring? Längd?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-21 08:48
    Min 4-åring är 101,5 cm lång och väger 16,1 kg. Jag har alltid tyckt att han har varit liten, men det verkar vara ganska vanigt att väga ca 16 kg när man är 4 år.

• Svar på tråden Vad väger din 4 -åring? Längd?
  • Kaos

Min 4-åring vägde vid fyraårskontrollen 19,5 kg och var 110,5 cm lång.

• Khalandraa

På 4-årskontrollen var han 109 lång och vägde 18,6 kg.

• Tiffanie

min tjej 4 år och 8 månader väger 16 kg och är 101,8 lång

• Dida

På 4 års kontrollen var William 107 cm lång och vägde 18 kilo.

• Jennsan79

Var på 4-årskontroll igår. Ebba fyller i början av mars.
    Hon var 106cm och vägde 19,5kg.

De räknade ut bmi för första gången vid denna kollen. Hon låg på gränsen till övervikt. Låter knasigt i mina öron då vår tjej ser helt medel ut. (Kolla gärna galleriet och säg vad ni tycker)

• Challe N
    Jennsan79 skrev 2008-02-14 20:30:02 följande:
    Var på 4-årskontroll igår. Ebba fyller i början av mars.Hon var 106cm och vägde 19,5kg.De räknade ut bmi för första gången vid denna kollen. Hon låg på gränsen till övervikt. Låter knasigt i mina öron då vår tjej ser helt medel ut. (Kolla gärna galleriet och säg vad ni tycker)
    Låter ju helknepigt! Hon ser väldigt normal ut!!
  • sunsed1
    Svar på #37
    jepp, tycker det är konstigt också. Skulle nog inte gå med på att mäta BMI på en 4 åring som ser helt normalt ut. Min tjej är 4 1/2, ca 110 cm och väger ca 22 kg. ser också supernormal ut. tunga ben helt enkelt, inget att hänga upp sig på.

kram
  • Lotten

Min dotter var 101cm och vägde 15kg

• Lilla Hjärtat
    Jennsan79 skrev 2008-02-14 20:30:02 följande:
    Var på 4-årskontroll igår. Ebba fyller i början av mars.Hon var 106cm och vägde 19,5kg.De räknade ut bmi för första gången vid denna kollen. Hon låg på gränsen till övervikt. Låter knasigt i mina öron då vår tjej ser helt medel ut. (Kolla gärna galleriet och säg vad ni tycker)
    Jag tycker också hon ser helt normal ut!
    Men sen tycker jag också att det kan vara bra att de håller koll på vikten på bvc, ibland kan det vara svårt att se själv när man har sitt barn varje dag.

Min just fyllda 4-åriga dotter väger 17,8 kilo och är 107 cm lång.
Svar på tråden Vad väger din 4 -åring? Längd?