• nicke nyfiken76

Vad väger din 4 -åring? Längd?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-21 08:48
    Min 4-åring är 101,5 cm lång och väger 16,1 kg. Jag har alltid tyckt att han har varit liten, men det verkar vara ganska vanigt att väga ca 16 kg när man är 4 år.

• Svar på tråden Vad väger din 4 -åring? Längd?
  • Tilde75

min dotter är 4 år och 2 månader och hon är 105 lång och väger 15 kg.

• Lorina

Mamma S: Ja du kämpat ordentligt och lite till!!

• Linndan

min son blir 4 om tre månader lite drygt, och är 99cm & 15.5kg

ღ Kevin 040617 o Ella 070228 ღ
  • emcjoh

När min minsta var på 4årskontrollen vägde hon 16 kg o. var 98cm lång.

• Mamma S

Vi var på 4-årskontroll idag, lilltjejen väger 15,2 kilo och är 97,5 cm lång. I kortaste laget tyckte läkaren, men jag tycker inte det är så jättekort. Fast de flesta 4-åringarna verkar vara över metern långa...? Jaja, hon växer säkert ikapp sej snart.

Syn och hörseltest gick kanonbra, man kan inte se och höra mycket bättre än vad hon gör!

Hur har era 4-åringar det med talet? Min dotter har ett stort ordförråd och är bra på att förklara saker och så, men hon pratar väldigt otydligt och har svårt att uttala många ord. Det blev en remiss till logoped, för tredje gången... Fler som har samma problem? Har ni varit hos logoped? Fått några bra tips om hur man kan träna på att förbättra uttalet?

• MirjaochJolinesMamma

Hm...vilka stora barn ni har! Eller så har jag ett litet! ;)
    Min Mirja är 4 nu i mars. Hon är 105 cm och väger 12kg.
    Liten men naggande god. Lillasyster kommer antagligen att väga detsamma när hon blir 4. Trots att Mirja är född i v.31 (1875gram och 43cm) så har de följt varandra exakt med vikt o längd från att de varit 6 månader! Joline vägde 2825gram och var 47cm.

Vad det gäller talet:
    Mirja uttalade ord tydligt tidigt. Men hela meningar kom inte förräns 2½.
    Joline pratade meningar tidigt, men hon har inte lika "Klockrent" uttal som Mirja. Så det är nog olika. Men det är ju bra att få kolla upp det!

• Circus Larsson

Min tjej fyller 4 om en vecka och är 107 cm och väger 16.5kg

• stggy

Min son är 4 1/2år och är 112cm och väger 19.5kg

• cissi77

Fyller 4 om 2 veckor vägde idag 19,1 och är 102cm

• Antigone

4 år blev han den 25 december, 19,8 och är 105 cm....

Svar på tråden Vad väger din 4 -åring? Längd?