hur gör ni korv stroganoff?
Ja, hur gör ni?
Ja, hur gör ni?
Som vanligt fast med lite starka kryddor och linser i...mums
Fräser lök och korvbitar.
Häller över krossade eller passerade tomater, lite mjölk och lite ketchup.
Salt och peppar (både vit och svart).
Reder av lite om den blir för tunn.
En falukorvsring.
1 gul lök finhackad.
Fräs samma det.
I med 1 passerad tomat (tetra)
I med salt, svartpeppar, lite socker och lite oregano.
I med en 5 dl matlagningsgrädde.
Låt småkoka en stund.
Fräser lök och korv.
Strör över 2 msk mjöl och rör runt
Häller i en burk passerade tomater och 2 dl mjölk.
Kryddar med basilika, oregano och en nypa socker.
Steker liet hackad lök tillsammans med strimlad falukorv.
Strör över lite idéalmjöl och rör i tomatpuré och lite senap.
Kryddar med en pressad vitlöksklyfta, lite ströbuljong, paprikapulver, tabasco, oregano och rejält med svartpeppar.
Innan servering rör jag i rejält med creme fraisch eller gräddfil och låter allt bli varmt, men inte koka. Och strör över lite hackad persilja.
Det viktiga är senapen och att man har en syrad gräddsort, inte vanlig grädde!
har falukorvsstänger och hackad lök i en stekpanna. Häller sen över i en gryta med matlagningsgrädde och ketchup. Mkt!
Sen kryddar jag med frysta örtkryddor! superenkelt! Har jasminris till
Om jag gör enkel vardagsstroganoff gör jag så här:
Steker hackad lök och tärnad falukorv. Saltar och pepprar. Pudrar över mjöl och häller i ketchup och rör om. Häller sen på mjölk, eventuellt grädde eller cremefraiche och låter det koka tills det är klart. Jag tycker att det är godast med makaroner till.
Ibland använder jag creme fraiche,paprika/chili i och det blir jättegott. Lite starkt.
Steker lök och korv. Klickar i tomatpuré och häller sen i matlagningsgrädde och lite mjölk.
Kryddar med svart- och vitpeppar, väldigt lite paprikapulver och en del chilipulver.
Steker lök o falukorv en liten stund tills löken mjuknar, tillsätter salt, peppar och tomatpuré (prova dig fram) dock minst 2 matskedar till en 800 gr falukorv och sedan tillsätter mjölk.
Jag brukar ta 1 matsked socker i också som förhöjer tomatsmaken.
Mina barn älskar det och säger att det är den bästa korv stroganoffen som finns :)
Lycka till :)