• Lilith74

Nån annan som tycker att Microugn är äckligt...?

Hejhej.-..

finns det nån annan som tycker att Microugnar är uräckliga och aldrig skulle släppa in en sån i sitt hem? Inte så mycket för strålningen, mer för att de behandlar maten på ett äckligt sätt, bara värmer ost tex istället för att smälta den. Också ofräscht att man inte får stekyta.
    Nu ska vi ha barn och ala säger att vi "måste" ha en micro. Stämmer det, undrar jag? Nog klarar man sig jättebra utan en ful och illaluktande micro?

• Svar på tråden Nån annan som tycker att Microugn är äckligt...?
  • Jubbakubb

Nja, Isfjord, du driver det lite langt... Jag tror dock att micro ar cancerframkallande och att man ska vara jakligt forsiktig. Men vatten...?

• Bupa

Skojig tråd!!

Jag håller med TS, microugnar är superäckliga!

• Isfjord

Okej, jag var lite ironisk där. Men det om vatten stämmer, men försök få i dig sådana mängder och jag säger "Lycka till". Din kropps skyddsfunktioner kommer göra allt för att hindra dig.

• JsN

Jubbakubb, det finns många som tror mycket *ler* Personligen föredrar jag vetenskapliga belägg framför tro, men kom gärna med några underbyggda argument om mikrovågsugnarnas farlighet, helst med länkar så är jag beredd att lyssna på dig.

Lillith, man klarar sig alldeles utmärkt utan mikrovågsugn, det är en ren vana. Däremot förstår jag inte varför man måste kalla något fult och illaluktande bara för att man själv inte förstår meningen med det? Men det kanske du kan förklara. En modern, välskött mikro är vare sig ful (smaksak, men de finns i olika utseende) eller illaluktande. För mig är mikron en bekvämlighet och även om jag använder den mindre än vad många andra gör så väljer jag att inte vara utan den.

• Jubbakubb

JsN - hur lange har microugnar funnits pa marknaden? Cirka 20 ar. Har cancern gatt upp sedan dess? Ja eller Nej?

• nikon

vilken sorts cancer pratar ni om? Malingt melanom?

• Jubbakubb

Isfjord, jag var ocksa ironisk! Och JsN - man KAN inte tycka att microugnar ar snygga!!! det ar som att tycka att bensindunkar ar snygga! Det ar inte ens en smaksak!

"Den som inte ser samhällets ruttenhet, har redan förruttnelsen i sin egen näsa"

• Majsan70

Klart att man klarar sig utan micro. Men livet är bra mycket lättare med. Sen finns det ju ugnar som ger stekyta på maten oxå.

• clinan

Varför KAN man inte tycka att microugnar är snygga.

Du/Ni KAN ju tycka dom är fula. Varför inte omvänt oxå då??

• Linda1976

Kan man inte? Det är väl ändå att gå för långt.... Man kan tycka precis vad som helst, jag klankar inte på folk som tycker att Volvo 740 är den snyggaste bil som nånsin designats (men i MIN värld så är det inte möjligt att tycka så, men jag försår att det finns folk som gör det).

Jag gillade min kycklinggula designade Zanussi-micro, matchade perfekt med resten av köket i min första 2:a. Den var urläcker - men som Jubbakubb uttrycker det, så är det inte möjligt att jag tyckte det?? Nä just det, det är jag ju inte kapabel att veta själv *tar mig för pannan*

Svar på tråden Nån annan som tycker att Microugn är äckligt...?